Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moje ESP - Jest, czy go nie ma


Jarszo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem świeżym posiadaczem A4 b6.

Mam takie zastrzeżenia co do systemu ESP. Niby jest przycisk, ale nie bardzo to działa. (dodam, że ABS działa)

LQvAG5f.jpg

Próbowałem agresywnych startów na piasku i asfalcie(z umiarem) i nie zauważyłem, żeby na komputerze coś się zapalało.

Powiedzcie - czy ten przycisk to kaprys producenta? Jak sprawdzić, czy ESP jest? Może coś nie działa?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze widzę to przy włączonym przycisku ESP nie świeci się kontrolka?

Sorry ale się podłączę, ja mam bardzo podobny problem z ABSem.. u mnie z kolei ESP działa, ABS nie.. czy brak działania ABSu może wiązać się z pompą vacuum, którą mam do wymiany? Błędów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk ABSu koło wizytownika się świeci (no widać) - na kokpicie natomiast nie ma nic. Żadnej kontrolki, że jest aktywny, albo, że wpada w poślizg.

Jeżeli ESP jest sprawne, w Waszych samochodach - to jak to włączacie? Wystarczy kliknąć? Czy może przytrzymać, albo kliknąć kilka razy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to jest tak zapalacie auto ESP już działa i jak depniecie buta to koła na chwile mogą stracić przyczepność zamiga kontrolka na liczniku i jeżeli nie złapie trakcji to ucina moc silnika mimo pedału w podłodze.

Teraz druga opcja wciskamy Esp na desce pojawia się kółko, strzałka z wykrzyknikiem i teraz jak but do podłogi to będzie ciągnął aż kapcie spali.

To tak w skrócie. Bo w sumie to te całe ESP to bardziej ASR i chyba w Audi napisy pomylono.

ABS nie da się wyłączyć chyba że wyjmiesz bezpiecznik lub w układzie coś nawali to sam się wyłączy i zgłosi błąd.

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b6 jest ESP wiedz z wieksza predkoscia w zakret gdy jest slisko i wtedy uslyszysz i odczujesz dzialanie ESP gdy wewnetrzne kolo zlapie hamulec z ABS aby powrocic na tor jazdy samochodu jesli naciskasz i chwile przytrzymasz przycisk esp powinno sie zdeaktywowac razem z ASR jesli nie pojawi sie kontrolka na desce cos jest nie tak i podlacz sie wagiem do sterownika ABS i sprawdz bledy jesli sie nie podlaczysz szukaj usterki w sterowniku lub mechanicznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Esp jest tylko widzę że przycisk Esp wyłącza Asr a czy razem Esp to nie wiem. W sumie to nie lubię tego Asr więc zapalam auto i od razu wyłączam Esp/Asr bo tak na nim powinno pisać. Przydatny przycisk szczególnie zimą gdy się chcemy wydostać z zaspy.

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w moim przypadku ESP nie działa na pewno, bo sprawdzałem na mokrej drodze, czy piasku.

Żadna kontrolka się nie zapala.

W jaki sposób aktywuje sie ESP tym przyciskiem nad radiem? Wystarczy kliknąć, czy trzeba przytrzymać z 30 sekund ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wciskasz i tyle - powinna zapalić się kontrolka na liczniku.

jeśli dasz radę mielić kołami w miejscu to znaczy że nie działa. czyli gdybyś chciał palić gumę - dla jasności :wink:

może po prostu jest wypięty albo wtyczka nie łączy ? wyjmuje się do przodu - zaraz za nim jest wtyczka - sprawdź czy jest wpięta.

---------- Post dopisany at 18:17 ---------- Poprzedni post napisany at 18:13 ----------

?774504206

284219525-audi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Esp jest tylko widzę że przycisk Esp wyłącza Asr a czy razem Esp to nie wiem. W sumie to nie lubię tego Asr więc zapalam auto i od razu wyłączam Esp/Asr bo tak na nim powinno pisać. Przydatny przycisk szczególnie zimą gdy się chcemy wydostać z zaspy.

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Nie lepiej Ci vagiem na stałe wyłączyć jak przeszkadza

To jest tak że samochód wyposażony w ASR musi posiadać ABS. Przy ostrym przyspieszaniu ASR powinien przyhamować koła i odciąć zapłon(kontrolka z wykrzyknikiem powinna zamrugać). Bez ASR nie może być ESP. Odpowiada on za stabilizację toru jazdy i kontrolka przy poślizgu również powinna zamrugać. Przyciskiem można to wyłączyć, wtedy kontrolka cały czas się świeci.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz co to jest jeszcze EDS bo to on blokuję koła przy ruszaniu

no i jak ASR wyłączyć z poziomu vag-a ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP zawiera już w sobie ASR i współpracuje z ABS. Najlepiej oczywiście widać efekty tego systemu zimą na śliskiej nawierzchni, próbując postawić auto bokiem. Jarszo u Ciebie ESP jest ewidentnie niesprawne, podepnij VAG i zobacz jakie błędy wyskoczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz co to jest jeszcze EDS bo to on blokuję koła przy ruszaniu

no i jak ASR wyłączyć z poziomu vag-a ?

nie wiesz co to jest EDS ?

ASR-u nie wyłaczysz Vagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko w takim razie bo już sieczke mam pod deklem i zaczyna parowac ;-)

Co wyłączam z ESP?

ASR czy EDS czy wszystko razem i zostaje mi tylko goły ABS?

Na logike skoro to powiazane uklady powinno wyłączyć wszystko ale dziś trochę poswirowalem golfem plusem i tam to działa dziwnie. Naciskam esp i niby wyłączony ale na desce jak mu but to miga jak w audi na włączonym.

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w moim przypadku ESP nie działa na pewno, bo sprawdzałem na mokrej drodze, czy piasku.

Żadna kontrolka się nie zapala.

W jaki sposób aktywuje sie ESP tym przyciskiem nad radiem? Wystarczy kliknąć, czy trzeba przytrzymać z 30 sekund ?

Jeśli wszystko jest sprawne to ESP jest włączone a na desce nie świeci się żadna kontrolka. W momencie zadziałania układu kiedy jest to potrzebne pojawia się miganie kontrolki. Jeśli natomiast wciśniesz przycisk ESP żeby układ zdezaktywować to na desce na stałe powinna się zapalić kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach wrzucam auto do naprawy. (typowe, dla silników 2.0 terkotanie) - będę miał wymieniany (najprawdopodobniej) napinacz łańcuszka a przy okazji rozrząd.

Powiem, by sprawdzili również ESP...

Dam znać, co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...