Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pęknięta sprężyna zawieszenia tył kombi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem:kwasny:,przy wymianie kół na zimowe zauważyłem z tyłu pękniętą sprężynę,już mam nową na wymianę ale nie wiem jak się do tego zabrać???:facepalm:.Proszę KOLEGÓW o pomoc bo nie wiem od czego zacząć i czy coś trzeba rozkręcać??? Mam ściągacze do sprężyn ale amatorskie bo próbowałem i tylko jeden jakoś wchodzi,a z drugim nie mogę podejść:thumbdown:Ściągacze są długie na 35 cm,może krótsze byłyby leprze???.Z góry dziękuje

Opublikowano

Wymienisz tylko jedna sprezyne ?? Jest trochę kombinowania z tymi ściągaczami, ale da się ;) ja to robiłem pierwszy raz i dałem rade to i ty dasz ;) w dziale warsztat jest temat odnośnie wymiany sprężyn widziałeś ten temat??

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk

Opublikowano

-ściągasz koło

-odkręcasz podpore stabizatora na 2 śruby m8 klucz 13

-odkręc amortyzator z dołu

-odkręcasz wahacz od zwrotnicy (jesli nie odkręcisz bedziesz sie jebał strasznie z wyjeciem springa)

zwróć uwagę przy odkrecaniu na położenie podkładki pod śrubą bo słuzy ona do ustawienia kąta pochylenia koła (zaznacz markerem jej położenie ułatwi to montaż do stanu pierwotnego)a

-odchylasz zwrotnicę lekko ja czyms przyblokuj montówka czy klockiem drewna

-dociśnij zwrotnicę do dołu

peknieta sprężyna powinna wyjść bez problemu z nową może być tak samo ale czasami trzeba użyć ściagacza i troszke ja ścisnąć :wink:

---------- Post dopisany at 11:25 ---------- Poprzedni post napisany at 11:24 ----------

ja zawszę robie w ten sposób i zawsze sie sprawdza

Opublikowano

Wiem że powinno się wymieniać dwie sprężyny ale mam używkę,tematu nie widziałem możę Kolega przesłać link

---------- Post dopisany at 11:40 ---------- Poprzedni post napisany at 11:37 ----------

Z tego co Kolega FAFNASTY pisze to jest trochę rozbiórki w mordę jeża

Opublikowano

możesz tez zrobić to bez rozbierania ale nie gwarantuje że upchasz tam sprezynę chyba że ją ściśniesz na naleśnika

Opublikowano

Tu masz linka

http://a4-klub.pl/showthread.php?t=106533

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk

---------- Post dopisany at 11:56 ---------- Poprzedni post napisany at 11:52 ----------

ja mając ściągacze tez miałem spory problem bo były trochę za długie i po max ich skróceniu nie chciała wyjść, wiec odkryciem śrubę od stabilizatora, zdjelem zacisk, włożylem lom docisnelem i sprężyna wyszła.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk

Opublikowano

OK wielkie dzięki panowie spróbuje i zobacze jak pójdzie:hi::decayed::wink:

Opublikowano

Pamietaj że możesz potrzebować nawet 4 ściągaczy ponieważ sprężyna jest bardzo twarda i ciężko ją ścisnąć

Opublikowano

acha zapomniałem dodać

-ściągnij zaciska lub całe jarzmo bo wężyk jest krótki

---------- Post dopisany at 13:10 ---------- Poprzedni post napisany at 13:05 ----------

nie zapomnij odkrecic amortyzatora bo to czesty błąd przy wymianie sprężyn a potem piszą że mieli problem

Opublikowano
Pamietaj że możesz potrzebować nawet 4 ściągaczy ponieważ sprężyna jest bardzo twarda i ciężko ją ścisnąć

Dwa ściągacze ledwo co wchodzą, a Ty chcesz cztery wcisnąć??

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk

Opublikowano

OK udało się wcisnąć sprężynkę na miejsce wszystko hula jak ta lala,dziękuje wszystkim za pomoc:banan::hi::thumbup1::dancing::drunk::dance2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...