Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Test ok tylko cena apartów powyżej stawki

Coraz bardziej jestem za Fuji Hs 35 exr

byłem w media expert i dopasował mi rece

Miał ktos stycznosc z aparatami tej firmy, bo czytałem różne opinie

A druga sprawa to do lustra jaki obiektyw jest najbardziej uniersalny

nie do makro i dalekich zoomów

Do zdjec moich wyrobów : schody, drzwi itp.

co do olympusa xz-2 to nie za mała lampa

Masz moze fotki w nocy

Opublikowano

Pierwsze fotki jakie robiłem. Lampę, jak na razie raz włączałem. Przy tym aparacie nie ma potrzeby(poza jakimś portretem przy słabym świetle) ma on bardzo jasny obiektyw i większą matrycę od HSa i innych mega zoomów.

exx8.jpg

49cv.jpg

Opublikowano

kupowalem rodzicom h100 - powolny, slamazarny, nieprecyzyjny i kiepski jakosciowo klocek. h200 to ta sama seria tylko nowszy model. sony jak juz to HX200. tu jest dopiero roznica i dobra jakosc jak na kompakt/hybryde. ma dwie wady w stosunku do fuji - jest drogi i zoom sterowany elektronicznie - a wiec zre baterie, wolniejszy i malo precyzyjny, dzialajacy z opoznieniem. na plus takiego rozwiazania jest tylko plynnosc zmiany ogniskowej co moze byc atutem w filmowaniu.

smialo bierz fuji.

w przypadku lustrzanki jak nie masz kasy, bierzesz zazwyczaj aparat z obiektywem tym co jest w zestawie - 18-55. natomiast sa czasem drozsze zestawy z 18-105 czy 18-135 lub jeszcze drozsze z dwoma obiektywami 18-55 i 55-200. zadnego wiecej wyboru nie ma i chcac cos innego kupuje sie samo body a obiektyw osobno ale to sa koszta juz dwukrotnie wieksze niz twoj budzet. bo za 1500zl tak nie zlozysz sprzetu. te obiektywy w zestawach tzw kitowe sa takie by zaspokajaly w zupelnosci amatorow. jak nie obiektyw kitowy to kazdy inny lepszy jego zamiennik kosztuje juz 1500-2000zl i wiecej jesli szklo bedzie systemowe.

Opublikowano

mi nic nie pokazuje ten link

Opublikowano

no mowilem ci, ze fuji ma najwiekszy atut - sterowanie reczne zoom. z tego zestawienia dla mnie wybor prosty - fuji. w sony konkurentem dla niego jest hs200. A ten hx50 to zabaweczka.

Opublikowano

dosc czesto robie fotki w pomieszczeniach i słabo ze swiatłem

myslałem o tym olympusie xz-2 ale mam obawy o lampe

no i nie ma wizjera

a dla mnie to duży plus, podobnie reczny zoom ( duza oszczednosc bateri i wieksza dokladnosc)

Opublikowano

Cyknę Ci dzisiaj fotki schodów wieczorem z i bez lampy przy słabym świetle.

Opublikowano

tam gdzie jest malo swiatla tam te aparaty i tak nie beda dawac rady. wkoncu to nie sa lustrzanki wiec sie nie nastawiaj na niewiadomo co, bez wzgledu na to co z tych wybierzesz. ten olek w ogole nie powinien byc w tym zestawieniu, to kieszonkowy aparat, dobry do porownywania z sony hx50 ale obok fuji hs35 nawet nie ma co go stawiac jako rownorzedny wybor. wracajac jeszcze do ciezkich warunkow, zalezy co chcesz robic - zdjecia statyczne samych pomieszczen czy bardziej reportazowe - ludzi itp. wtedy lampa jest niezbedna ale wbudowana lampa jest beznadziejna w kazdym aparacie, nawet w lustrze. dlatego pozniej warto zapatrzyc sie w zewnetrzna. dzieki takiej bedzie mozna robic ladne zdjecia nie psujac fotografii ostrymi cieniami od blysku na wprost. do fuji podepniesz taka lampe, do tego olka tez. z tym ze lampy sa urzadzeniami duzego kalibru i na fuji bedzie to porzadnie spasowane zas w olku taka sama lampa 5-krotnie wiesza od samego aparatu bedzie wygladac smiesznie i calkowicie nieporecznie. oczywiscie mowimy tu o pelnoprawnej lampie reporterskiej z obracanym palnikiem w kazda strone. substytuty lamp zewnetrznych o malych wymiarach i groszowych cenach daja w sumie ten sam efekt co wbudowana tylko mocniej blyskaja i moga miec wlasne zasilanie.

Opublikowano
ten olek w ogole nie powinien byc w tym zestawieniu, to kieszonkowy aparat, dobry do porownywania z sony hx50 ale obok fuji hs35 nawet nie ma co go stawiac jako rownorzedny wybor

Tylko przeoczyłeś jedno do czego szuka aparatu Kazik123, jeżeli do schodów/drzwi często w słabo oświetlonych pomieszczeniach, to wyjaśnij mi po co mega zoom z ciemnym obiektywem. Porównaj jasności obiektywów, wielkość matryc i powiedz mi, że tutaj HS się lepiej sprawdzi przy stckowej lampie :facepalm:

Kazik123podsumuję tak, jeśli masz zamiar robić zdjęcia kaczek przelatujących w oddali i innych oddalonych przedmiotów/miejsc na wycieczkach to HS jest najlepszą propozycją w tej monecie. Natomiast, jak potrzebujesz głównie robić zdjęcia swojej pracy i nie chcesz lustra to przemyśl Olka wiedząc, że max zoom to x4 w nim i to może najbardziej przeszkadzać.

Opublikowano

feniks, wlasnie o to chodzi ze fuji bedzie mogl wykorzystac wszedzie, a nie kupic aparat do drzwi, zas na wakacje szukac nagle drugi. nie ma problemu by fotografowac drzwi tym fuji a przy okazji miec aparat rodzinny. do firmy gdzie nie zajmujemy sie fotografia tylko potrzebujemy czasem proste zdjecia roznych komponentow do dokumentacji, tez wybralem fuji i sprawuje sie niezle i to w pomieszczeniach, bez lampy. w pomieszczeniach w architekturze ja nie uzywa sie jasnych przyslon tylko przymyka do f8-f11 by wycisnac jak najlepsza ostrosc i glebia, a zdjecia robi sie ze statywu.

Opublikowano
w pomieszczeniach w architekturze ja nie uzywa sie jasnych przyslon tylko przymyka do f8-f11 by wycisnac jak najlepsza ostrosc i glebia, a zdjecia robi sie ze statywu.

Dla luster, nie dla małych matryc! gdzie

przymyka się ale przy krajobrazach/oddalonych obiektach i zwiększa jednocześnie czas migawki lub ISO,

gdyż przymknięcie zmniejsza ilość światła.

Jeśli by ktoś w ciemnym pomieszczeniu ustawił jak piszesz f/11 w kompakcie dla zdjęcia ściany to uzyskasz samo ziarno, zamiast GO.

I wracając do Twojego przykładu w ciemnym pomieszczeniu przy f/5.6 (taki jest max dla hsa)

powiedz mi jakie iso bo to wymusiło -to nie jest lustrzanka.

I raczej nie muszę Ci tłumaczyć, co powoduje duża przysłona w takiej malutkiej matrycy.

Masz przykład nocą robionego Fuji(znalazłem jedynie dla hs20):

DSCF0317.JPG

A tu moje dla porównania:

f6bb1c41fed5c65dm.jpg

I na koniec:

Review: Sample Photos

Review: Sample Photos

Opublikowano

feniks, jesli fotografujemy na statywie to iso ustawia sie najmniejsze. nie chodzi o to ze fuji nie ma tak wysokich przyslon tylko ze nie trzeba do tego celu kupowac aparatow z jasnym obiektywem. owszem, to jest duzy atut ale jesli mamy fajny aparat ktory ma jasnosc od 3.5 to nie zawsze warto brac inny ktory jest od 2.8 ale ma albo szereg wad albo nie daje tyle mozliwosci co pozostaly. owszem, twoj olek lepiej wypada w tych ekstremalnie ciemnych warunkach ale w takich drzwi sie nie fotografuje. Kazik ma w tym momencie wybor miedzy mocno uniwersalnym i fajnym aparatem a aparatem o dosc okrojonej uniwersalnosci a o lepszej jakosci w totalnych ciemnosciach. Niech sam zadecyduje.

Opublikowano

fuji ma gabatyty (dla mnie plus bo mam duże rece)

szukałem innego z manualnym zoomem i nie znalazlem nic w granicach 1200zł

Mam statyw 140cm , szału nie ma ale zawsze coś

a co sadzicie o dyfuzorze na lampe

co do tych ciemnych fotek to moj stary olympus sp daje radt

pozniej dam fotki w pom bez swiatla w nocy

Opublikowano

Dyfuzor do zewnetrznej tak. Do wbudowanej szkoda zachodu.

Opublikowano
Dyfuzor do zewnetrznej tak. Do wbudowanej szkoda zachodu.

tak myślałem, obiecane fotki starym SP 560 UZ

fotka psa prawie max zoom

fotka drzwi, zero światła w pomieszczeniu ( wiem że naświetlone ale co zrobić w takiej sytuacji z lampą wbudowaną)

P2145154.jpg

cezar.jpg

---------- Post dopisany 23-02-2014 at 08:29 ---------- Poprzedni post napisany 22-02-2014 at 20:59 ----------

na 90% zdecydowałem sie ns fuji

ale mam jeszcze pytanie bo nie znalazlem nic w necie

do rzeczy, hs ma w komplecie tulipana , ktory mozna obrocic w razie pstrykania fotek w pomieszczeniach

mysle o załozeniu filtra UV , glownie przed ochrona obiektywu przed pyłem ( czasami robie fotki na zakladzie )

Jak załoze UV to dam rade na niego załozyc tulipana

Opublikowano
co zrobić w takiej sytuacji z lampą wbudowaną

Kazik,

tak jak pisalem wczesniej - statyw. nie jest to drogi wydatek. zewnetrzna lampa tez bedzie dawala odbicia na dzwiach.

hs ma zdjemowanego tulipana. filtr nakreca sie na gwint obiektywu. mozna miec tulipan i filtr - filtr nakreca sie na wewnetrzny gwint, tulipan na zewnetrzny. zalecam kupic filtr typu slim co by nie dawal winiety (zaciemnionych rogow) na szerokim kacie. w ogole po co ci ten uv? obiektyw przed kurzem chroni zakladany dekielek. filtr na soczewke to tez drobne pogorszenie jakosci i refleksy swietlne przy fotografowaniu pod swiatlo - zwlaszcza te tanie.

drzwi oprocz tego zeby robic na statywie, zalecam robic z wiekszej odleglosci i przyblizajac nieco by wyeliminowac dystorsje - zakrzywienia dla szerokiego kata. popatrz co ci wyszlo na tym zdjeciu - drzwi o ksztalcie jak poduszka. czy tak wygladaja w rzeczywistosci?

Opublikowano

dzięki za rade,

---------- Post dopisany 26-02-2014 at 21:51 ---------- Poprzedni post napisany 23-02-2014 at 17:47 ----------

fuji kupiony, czekam na paczkę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...