omzig Opublikowano 28 Listopada 2013 Opublikowano 28 Listopada 2013 Siema. Jak odpalę silnik (1.8T ANB), to wiatrak kręci się od razu, ale tak normalnie. Powinno tak być, czy łożysko wiskozy już do wymiany? Natomiast jak temperatura silnika dojdzie do 90 stopni na blacie, to wentylator się w ogóle nie załącza, nawet po lekkim butowaniu tylko cały czas wiatrak się kręci na spokojnie... Ktoś mi tam mówił, że jest za zimno żeby wentylator się włączył... Podpowie ktoś? Ogólnie to silnik dość szybko łapie 90 stopni i tak trzyma, nawet jak lecę złoty pięćdziesiąt to cały czas jest 90 stopni na zegarach, dobrze to działa? Dodam, że właśnie wymieniłem rozrząd (Conti, INA) z pompą wody (Ruville), pasek klinowy (Gates), i dwa paski wielorowkowe (Gates) wraz z napinaczami (INA), nowy płyn chłodniczy (G12+) i nowy termostat (Gates). ---------- Post dopisany 29-11-2013 at 00:32 ---------- Poprzedni post napisany 28-11-2013 at 23:58 ---------- Pomożecie?
maciucha512 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Działa ok, żeby mieć pewność co z temperaturą się dzieje podglądaj ją na climatroniu. Póki się nie przegrzewa nie ma problemu.
omzig Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Opublikowano 29 Listopada 2013 Tak zrobię, dzięki. No a ten niezałączający się wiatrakwiatrak? I w okolicach wiskozy trochę szumi... Czy po zdjęciu paska wieloklinowego z alternatora koło pasowe wiskozy powinno kręcić się luźno? ---------- Post dopisany at 15:04 ---------- Poprzedni post napisany at 10:12 ---------- up
maciucha512 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Drugi wiatrak jest od klimy, nie wiem czy załącza się ja wóz się przegrzewa. Powinno być tak: wiatrak poprzez sprzęgło wiskotyczne napędzane jest z paska, więc po zdjęciu paska rolka od wentylatora powinna chudzić luźno.
Łukasz13 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Sprecyzuj o jakim wiatraku piszesz jesli o wiskozie to kręci sie cały czas na wolnych obrotach, zasprzęgla się dopiero gdy opływająca ją temp. powietrza wzrośnie dość znacznie czyli chłodnica musi być cała nagrzana do przynajmniej 90 st. i na dworze musi byc cieplej, także zostaw ten temat do wiosny.
omzig Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2013 Sprecyzuj o jakim wiatraku piszesz jesli o wiskozie to kręci sie cały czas na wolnych obrotach, zasprzęgla się dopiero gdy opływająca ją temp. powietrza wzrośnie dość znacznie czyli chłodnica musi być cała nagrzana do przynajmniej 90 st. i na dworze musi byc cieplej, także zostaw ten temat do wiosny. Chodzi mi o ten wiatrak co piszesz. W takim razie wszystko jest git, dzięki. Na Climatronicu na kanale 49 podczas jazdy pokazywało max 90-93 stopnie, na 51 cały czas 90st. Jeszcze jedno mnie zastanawia... coś szumi w okoliczch wiskozy... Łożysko?? ---------- Post dopisany 01-12-2013 at 15:46 ---------- Poprzedni post napisany 29-11-2013 at 23:40 ---------- Ten szum słychać ewidentnie tak jakby z paska wieloklinowego... Tylko teraz co może być przyczyną: Łożysko wiskozy? Łożysko alternatora? Może ujowy napinacz tego paska wieloklinowego? Albo może za mocno naciągnąłem napinacz paska od klimy? Jakieś pomysły?
sony_dark Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 cieżko tak doradzić przez forum, podjedz do mechanika i wtedy bedziesz wiedział lepiej. A może też przez pogode tak coś szumi
omzig Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2013 Tak pewnie zrobię, ale myslałem że ktoś miał podobny przypadek i cos podpowie...
Lele Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Mi też piszczała wiskoza, w końcu się zatarła i chodziła cały czas.. Po wymianie, na zimnym silniku chodzi lekko, a na ciepłym stawia opór:wink: bo im cieplej tym wiekszy opór powinna stawiać...
Labiel Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Szumieć może jeszcze rolka napinająca.
omzig Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2013 Mi też piszczała wiskoza, w końcu się zatarła i chodziła cały czas.. Po wymianie, na zimnym silniku chodzi lekko, a na ciepłym stawia opór:wink: bo im cieplej tym wiekszy opór powinna stawiać... Łożysko wiskozy mam, tylko pogoda z d*py i nie mam kiedy wymienić. ---------- Post dopisany at 22:53 ---------- Poprzedni post napisany at 22:50 ---------- Szumieć może jeszcze rolka napinająca. Wszystkie rolki i napinacze są nowe, przed założeniem pracowały idealnie więc wątpie, że to może być przyczyną. Ale kto wie, może i masz rację...
Labiel Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Napinacz paska wielorowkowego też wymieniałeś?
omzig Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 Dokładnie. ---------- Post dopisany 14-12-2013 at 10:50 ---------- Poprzedni post napisany 12-12-2013 at 19:28 ---------- Napinacz paska wielorowkowego też wymieniałeś? Dokładnie. Jak będę miał chwilę, to podmienię te napinacze, bo mam stary jeszcze ORI, wtedy będzie wiadomo czy to napinacz.
Łukasz13 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Sprubuj psiknac czyms jakim smarem czy wd40 na pasek od klimy i od reszty i zobacz czy dzwiek sie zmienia Wysłane za pomoca sputnika.
malpa Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 a ja mam taki problem że temp cały czas trzymała się na poziomie 90* lecz dziś trochę mocniej podkręciłem obroty (granice 7k) i zauważyłem że temp (na zegarach) rośnie 100-110* i wentylator kręci się powolutku. Co może być przyczyną ? Dodam że stało się tak chwilę po tym jak polatałem trochę szybciej... ] ps. Silnik adr
Labiel Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 Wisko? Ale zazwyczaj jak pada to efekt jest odwrotny, czyli zasprzęgla cały czas. Jak dokładnie latałeś?
malpa Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 ruszyłem ze świateł sobie spokojnie, następnie zmieniłem bieg na 2 i buta, 3 buta, hamulec skrzyżowanie skręt w prawo zjazd na zatoczkę w celu zawrócenia, zawrócenie następnie 2 do ok 4k rpm następnie 3 bieg i zauważyłem że temp rośnie...
Labiel Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 Generalnie krótkie pałowanie. Hmy, przy czymś takim nie powinien zaraz się zagrzać. Powiem że ja kiedyś miałem zakrytą chłodnicę, zapomniałem o tym a ganiałem po autostradzie, przez jakieś 10 km utrzymywałem 180 km/h i dopiero po takim dystansie temp zaczęła mi rosnąc do 100C, zwolniłem, zaraz spadła. Sprawdziłbym wisko, ale to trzeba zagrzać dość mocno auto, najlepiej w jakimś garażu. Sprawdzałeś jak chodzi ten wiatrak zaraz po tym jak temp zaczęła rosnąć czy po jakimś czasie jak temp spadła do 90C?
malpa Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 jak był zagrzany podniosłem maskę w górę i zobaczyłem że wolno się kręci. wcześniej jeździłem i nic złego się nie działo i tu właśnie zastanawiam się co się dzieje. jak silnik ostygł to odpaliłem go aby dojechać do domu przejechałem ok 3km i z temp 65* do 100* wskoczyło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się