Nefryt Opublikowano 17 Września 2008 Autor Opublikowano 17 Września 2008 kupilem AEB wiec czekam na przekladke...[br]Dopisany: 19 Sierpień 2008, 19:20_________________________________________________Kupilem silnik o ozn. AEB i zamontowany juz mam ale przy odpalaniu (dopiero !) mechanik kapnal sie ze ten silnik (jest z roku 96)ma 4 zawory na cylinder a moj mial 5 wiec mam teraz pytanko co mam zrobic w tym przypadku bo silnik po odpaleniu jakos nierowno pracowal:( jakie mam opcje zeby juz bylo wszystko w porzadku? Jedyne co mi przychodzi do glowy teraz to : zakupic Ecu do tej wersji silnikowej, moze zamienic glowice z tamtego silnika, sprzedac ten i szukac silnika od roku 98. Moze ktos ma inny pomysl ? Prosze o pomoc. Z gory dzieki!
tomcio1600 Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 kupilem AEB wiec czekam na przekladke...[br]Dopisany: 19 Sierpień 2008, 19:20_________________________________________________Kupilem silnik o ozn. AEB i zamontowany juz mam ale przy odpalaniu (dopiero !) mechanik kapnal sie ze ten silnik (jest z roku 96)ma 4 zawory na cylinder a moj mial 5 wiec mam teraz pytanko co mam zrobic w tym przypadku bo silnik po odpaleniu jakos nierowno pracowal:( hee? jak to 4 zawory ? W takim razie to nie AEB ... Z jakiego autka ten silnik ? 1
tomcio1600 Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 Z A4 z 96r nie wiem co to za nowinka techniczna ale AUDI nie ma silnika o pojemnosci 1.8 16v !! Kazde 1.8 były 20 zaworowe. Szczerze to nie wiem co tam zamontowałeś... Albo tak mechanik sie zna na rzeczy i stwierdzil ze sa 4 zawory na cylinder (albo to nie AEB) Tu masz kody silników: -----> http://www.a4-klub.pl/smf/kody_silnika_audi_a4_modele_b5_i_b6-t4160.0.html;
gregory Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Każde AEB było 20V. Może mechanik się nie zna na tych silnikach zbyt dobrze. Ja ostatnio usłyszałem od kolesia który całe życie częściami handluje że nie ma Audi A4; B5 , B5 to był passat ale nie Audi. No i w tym momencie mnie rozwaliło :> Powiedziałem, że nie będe się z nim sprzeczać. Szkoda, że nie miałem koszulki a4-klub na sobie
adams78 Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Kupilem silnik o ozn. AEB i zamontowany juz mam ale przy odpalaniu (dopiero !) mechanik kapnal sie ze ten silnik (jest z roku 96)ma 4 zawory na cylinder A gdzie jest to oznaczenie? Jeśli na silniku (z przodu głowicy), to zmień mechanika, lub co najmniej nie wierz temu nadmiernie. Nierówna praca może oznaczać konieczność adaptacji przepustnicy najlepiej VAG-iem. Podłącz kabelek i zobacz co wywali, zanim wydasz kolejną kasę.
Nefryt Opublikowano 19 Września 2008 Autor Opublikowano 19 Września 2008 Sprawa wyglada nastepujaco w moim zatartym silniku z 98r w kolektorze na kazdy cylinder sa po 3 zawory (przynajmniej tyle co naliczylem przez dziury:) a w tym ktory kupilem widac tylko po 2 zawory wiec nie wiem o co chodzi...
adams78 Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Kupiłeś silnik z kolektorem i turbiną czy golasa? Obawiam się, że to nędzny 1.6... P.S. greg, a to czerwone to co? Lakierowałeś komorę silnika?
Nefryt Opublikowano 19 Września 2008 Autor Opublikowano 19 Września 2008 Kupilem z osprzetem silnik ale bez turbiny bo poszla wczesniej. Nie mozliwe ze to jest 1.6 bo mam wybite na glowicy oznaczenie AEB wiec nie ma opcji innego silnika (chyba ) moze jest jakas roznica w konstrukcji budowy silnika z roku 96 a 98 ? chociaz z kodow silnika aeb byl tylko jeden w produkcji w latach 95-99.
tomcio1600 Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 moze jest jakas roznica w konstrukcji budowy silnika z roku 96 a 98 ? NIE MA zrob foty tak jak kolega pisze...
adams78 Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Skoro masz wybite AEB, to o co come on? Z której strony oglądałeś zawory w swoim, a zktórej w kupionym? Po odpaleniu szukałeś błędów?
gregory Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 mam wybite na glowicy oznaczenie AEB Głowica AEB jest 20 zaworowa. 3 ssące i 2 wydechowe. Silnik kupiłeś zapewne z kolektorem ssącym, a bez turbiny to i pewnie bez kolektora wydechowego i patrzyłeś od strony wydechowej, a tam faktycznie są po dwa zawory/cylinder I zagadka rozwiązana. @adams78 to nie moje auto, zdjęcie poglądowe.
adams78 Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 @adams78 to nie moje auto, zdjęcie poglądowe. Spoko. Sam kiedyś lakierowałem koło pasowe w maluchu i parę innych rzeczy. Dla mnie nie ma w tym nic dziwnego. Zawsze kręciła mnie czerwona głowica. Poza tym uwielbiam czysto pod maską.
Nefryt Opublikowano 22 Września 2008 Autor Opublikowano 22 Września 2008 Wielkie dzieki za odpowiedzi wszystkim, dzis w koncu moja A4 odpalila :> i jest prawie ok bo cos autko po dodaniu gazu spada z obrotow ponizej 1 tys obrotow i wydaje sie jakby miala zaraz zgasnac ale po chwili wraca na normalne obroty choc sporadycznie zdaza sie ze gasnie silnik i nie wiem jaki moze byc tego powod ? jak zdiagnozuje go Vagiem to napisze cos wiecej bo od tego chyba powinienem zaczac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się