Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana silnika w 1.8T - na jaki mogę wymienić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kupilem AEB wiec czekam na przekladke...[br]Dopisany: 19 Sierpień 2008, 19:20_________________________________________________Kupilem silnik o ozn. AEB i zamontowany juz mam ale przy odpalaniu (dopiero !) mechanik kapnal sie ze ten silnik (jest z roku 96)ma 4 zawory na cylinder a moj mial 5 wiec mam teraz pytanko co mam zrobic w tym przypadku bo silnik po odpaleniu jakos nierowno pracowal:( jakie mam opcje zeby juz bylo wszystko w porzadku? Jedyne co mi przychodzi do glowy teraz to : zakupic Ecu do tej wersji silnikowej, moze zamienic glowice z tamtego silnika, sprzedac ten i szukac silnika od roku 98. Moze ktos ma inny pomysl ?

Prosze o pomoc.

Z gory dzieki!

Opublikowano

kupilem AEB wiec czekam na przekladke...[br]Dopisany: 19 Sierpień 2008, 19:20_________________________________________________Kupilem silnik o ozn. AEB i zamontowany juz mam ale przy odpalaniu (dopiero !) mechanik kapnal sie ze ten silnik (jest z roku 96)ma 4 zawory na cylinder a moj mial 5 wiec mam teraz pytanko co mam zrobic w tym przypadku bo silnik po odpaleniu jakos nierowno pracowal:(

hee? jak to 4 zawory ? W takim razie to nie AEB ... Z jakiego autka ten silnik :mysli: ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Z A4 z 96r

nie wiem co to za nowinka techniczna ale AUDI nie ma silnika o pojemnosci 1.8 16v !! Kazde 1.8 były 20 zaworowe.

Szczerze to nie wiem co tam zamontowałeś... Albo tak mechanik sie zna na rzeczy i stwierdzil ze sa 4 zawory na cylinder :wallbash: (albo to nie AEB)

Tu masz kody silników:

-----> http://www.a4-klub.pl/smf/kody_silnika_audi_a4_modele_b5_i_b6-t4160.0.html;

Opublikowano

Każde AEB było 20V. Może mechanik się nie zna na tych silnikach zbyt dobrze. Ja ostatnio usłyszałem od kolesia który całe życie częściami handluje że nie ma Audi A4; B5 , B5 to był passat ale nie Audi. No i w tym momencie mnie rozwaliło :> Powiedziałem, że nie będe się z nim sprzeczać. Szkoda, że nie miałem koszulki a4-klub na sobie :decayed::)

Opublikowano

Kupilem silnik o ozn. AEB i zamontowany juz mam ale przy odpalaniu (dopiero !) mechanik kapnal sie ze ten silnik (jest z roku 96)ma 4 zawory na cylinder

A gdzie jest to oznaczenie? Jeśli na silniku (z przodu głowicy), to zmień mechanika, lub co najmniej nie wierz temu nadmiernie.

Nierówna praca może oznaczać konieczność adaptacji przepustnicy najlepiej VAG-iem. Podłącz kabelek i zobacz co wywali, zanim wydasz kolejną kasę.

Opublikowano

Sprawa wyglada nastepujaco w moim zatartym silniku z 98r w kolektorze na kazdy cylinder sa po 3 zawory (przynajmniej tyle co naliczylem przez dziury:) a w tym ktory kupilem widac tylko po 2 zawory wiec nie wiem o co chodzi... :rolleyes:

Opublikowano

Tutaj jest wybity kod silnika:

pogld18tqn1.jpg

w640.png

Opublikowano

Kupiłeś silnik z kolektorem i turbiną czy golasa? Obawiam się, że to nędzny 1.6... :disgust:

P.S. greg, a to czerwone to co? Lakierowałeś komorę silnika?

Opublikowano

Kupilem z osprzetem silnik ale bez turbiny bo poszla wczesniej. Nie mozliwe ze to jest 1.6 bo mam wybite na glowicy oznaczenie AEB wiec nie ma opcji innego silnika (chyba :rolleyes:) moze jest jakas roznica w konstrukcji budowy silnika z roku 96 a 98 ? chociaz z kodow silnika aeb byl tylko jeden w produkcji w latach 95-99.

Opublikowano

Zrob moze jakies zdjecia.

Opublikowano

moze jest jakas roznica w konstrukcji budowy silnika z roku 96 a 98 ?

NIE MA :wink4: zrob foty tak jak kolega pisze...

Opublikowano

Skoro masz wybite AEB, to o co come on?

Z której strony oglądałeś zawory w swoim, a zktórej w kupionym?

Po odpaleniu szukałeś błędów?

Opublikowano

mam wybite na glowicy oznaczenie AEB

Głowica AEB jest 20 zaworowa. 3 ssące i 2 wydechowe. Silnik kupiłeś zapewne z kolektorem ssącym, a bez turbiny to i pewnie bez kolektora wydechowego i patrzyłeś od strony wydechowej, a tam faktycznie są po dwa zawory/cylinder ;) I zagadka rozwiązana.

@adams78 to nie moje auto, zdjęcie poglądowe.

Opublikowano

@adams78 to nie moje auto, zdjęcie poglądowe.

Spoko. Sam kiedyś lakierowałem koło pasowe w maluchu i parę innych rzeczy. Dla mnie nie ma w tym nic dziwnego. Zawsze kręciła mnie czerwona głowica.

Poza tym uwielbiam czysto pod maską.

Opublikowano

Wielkie dzieki za odpowiedzi wszystkim, dzis w koncu moja A4 odpalila :> i jest prawie ok bo cos autko po dodaniu gazu spada z obrotow ponizej 1 tys obrotow i wydaje sie jakby miala zaraz zgasnac ale po chwili wraca na normalne obroty choc sporadycznie zdaza sie ze gasnie silnik i nie wiem jaki moze byc tego powod ? jak zdiagnozuje go Vagiem to napisze cos wiecej bo od tego chyba powinienem zaczac :rolleyes:

Opublikowano

Zaadoptuj przepustnice Vag-iem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...