Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wie ktos jak jest z tymi odszkodowaniami ? przeczytalem gdzies ze jak sie zmieni rozmiar opony z tego co jest we wlepie, nawet nieznacznie, powiedzmy z 245/40 na 245/45 to ubezpieczyciel moze nie wyplacic kasy? Troche to dla mnie naciagane ale cholera ich tam wie. Mial ktos z tym jakis problem ?

Opublikowano

W Pzu nie ma czegoś takiego ja w a4 miałem 255/35 r19 i wypaliłem w sarnę to tylko bieżnik mierzył rzeczoznawca :decayed:

Opublikowano
wie ktos jak jest z tymi odszkodowaniami ? przeczytalem gdzies ze jak sie zmieni rozmiar opony z tego co jest we wlepie, nawet nieznacznie, powiedzmy z 245/40 na 245/45 to ubezpieczyciel moze nie wyplacic kasy? Troche to dla mnie naciagane ale cholera ich tam wie. Mial ktos z tym jakis problem ?

Ktos bajek naopowiadal :-)

Mialem swapa z benzyny na diesla (zmiany potwierdzone w dowodzie) i podczas kolizji nic a nic nie mowili o tym. Tylko byl problem z wycena auta, bo swapa dokonalem w pojezdzie, gdzie nie byl montowany fabrycznie silnik diesla.

Takze jak takie rzeczy nie stanowily problemu to co dopiero zmiana rozmiaru opony. No chyba, zebys mial Q, rozne typy opon na osiach i wpadl w poslizg, bo tutaj producent mowi, ze 4 opony musza byc takie same wiec by sie mogli tego czepic.

Opublikowano

W Polsce jeszcze nie, ale w Austrii czy Niemczech raczej byś nie dostał odszkodowania.

Opublikowano

No chyba, zebys mial Q, rozne typy opon na osiach i wpadl w poslizg, bo tutaj producent mowi, ze 4 opony musza byc takie same wiec by sie mogli tego czepic.

Porsche Carrera 4 ma napęd na 4 koła i różne szerokości opon :naughty:
Opublikowano

No chyba, zebys mial Q, rozne typy opon na osiach i wpadl w poslizg, bo tutaj producent mowi, ze 4 opony musza byc takie same wiec by sie mogli tego czepic.

Porsche Carrera 4 ma napęd na 4 koła i różne szerokości opon :naughty:

Na współczesnych samochodach się nie znam :) I faktycznie, może w samochodach z elektronicznymi torsenami, haldexami i innymi można mieć różne opony na różnych osiach ale wiem napewno, że za czasów mechanicznego Quattro (B2/B3/B4) producent napewno wymagał takich samych opon. Dalej nie czytałem, być może że zmieniło się to a ja uznałem to za pewnik, że skoro tak było to i współcześnie obowiązuje.

Opublikowano

Jeśli ubezpieczyciel powiąże rozmiar opony niededykowany dla danego pojazdu (niezalecany przez producenta) i odniesie go do związku przyczynowo - skutkowego, to może stwierdzić ew. przyczynienie do szkody, ale to tylko teoretyczne rozważania. Spotkałam się z analogicznym przypadkiem i przyznam, że od strony rzeczoznawczej stanowisko było niejednoznaczne.

Pozdrawiam

arielka

Opublikowano

No chyba, zebys mial Q, rozne typy opon na osiach i wpadl w poslizg, bo tutaj producent mowi, ze 4 opony musza byc takie same wiec by sie mogli tego czepic.

Porsche Carrera 4 ma napęd na 4 koła i różne szerokości opon :naughty:

Tutaj nie chodzi o szerokosc tylko o srednice opony

Opublikowano

dokładnie,

205/45/18 będzie miało taki sam obwód (+-3mm) jak 225/40/18

co nie wpłynie drażniąco na napędy Torsena

Opublikowano

Są jakieś samochody osobowe (seryjne) w których jest znaczna różnica między średnicami kół przednich i tylnych ? :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...