Gepetto Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Witam, Mam spory problem,otóż silnik(2.0 ALT) od pewnego czasu zaczął strasznie klekotać.Odstawiłem samochód do mechanika i okazało się,że jedna zębatka na wałku rozrządu jest prawie całkiem ścięta.Mechanik twierdzi,że łańcuszek mógł przeskoczyć o jedno-dwa oczka.Pytanie jest-jak wielkie szkody dla silnika mogło to wyrządzić.Dopiero w sobotę będzie dalej rozbierany silnik,więc chciałem się wcześniej dowiedzieć.Boję się,że silnik będzie do wymiany.
benyA4 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Kolego nie panikuj mozliwe ze tylko rozregulowal sie rozrzad , jeden dwa zeby balaganu nie narobia. Piszac scieta zebatka masz na mysli starte zeby do tego stopnia ze lancuch przeskoczyl. Czy moze scielo klin na wariatorze i sie przestawil.
Gepetto Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2013 Na jednej zębatce ścięte są zęby bardzo mocno,a na drugiej nie jest żle.
benyA4 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Ale na ktorej sa sciete zeby na walku wydechowym czy na ssacym (wariatorze) Mozliwe ze nawalil ci napinacz i skaczacy lancuch pozrywal zeby.
Gepetto Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2013 Nie znam się wcale na budowie silnika:wink:,ale widziałem u mechanika,że ścięta była zębatka z prawej strony samochodu.
benyA4 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 z prawej strony (patrzac na silnik) to wariator po stronie ssacej , jesli okaze sie to prawda daj znac bo ja regeneruje te wariatory wiec moze uda sie pomoc. Trzeba tylko znalezc przyczyne zerwania zebow, cos zablokowalo walek ssacy , lub lancuch byl zle napiety i powycieral zeby.
Gepetto Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2013 Od jakiegoś czasu słyszałem jakby łańcuch obcierał o obudowę.Przy odpalaniu przez 2-3 sekundy był znany wszystkim warkot.Mówiąc że zębatka jest z prawej strony samochodu,miałem na myśli tą od strony pasażera.
benyA4 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Czyli jednak walek wydechowy. Tyrkotanie przy rozruchu to prawdopodobnie zarwany hamulec wariatora , usterka ta jednak nie powinna miec wplywu na lancuch. Przy okazji naprawy powinienes sprawdzic wariator czy nie jest uszkodzony.
Lakiluk Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Witam do beny a4 chcialem spytac jaki jest koszt regeneracji takiego wariatora pozdro
Gepetto Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 Żeby zakończyć wątek.Wymienione wałki rozrządu oraz szklanki.Silnik pracuje cicho:banan:,uff....dobrze,że nic więcej się nie stało
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się