roadking Opublikowano 11 Grudnia 2013 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Mam ciekawy przypadek, otóż jak było jeszcze ciepło włączałem klimatyzacje i próbowałem schłodzić auto, niestety powietrze, które wylatywało z kratek zamiast być zimne to było takie raczej jak powietrze na zewnątrz, nawet na Lo nie uzyskiwałem efektu lodowatego nawiewu z kratek. Co ciekawe jak włączam ECON to w poprzednim aucie miałem charakterystyczne rozmrażanie oszronionego parownika czyli czuło się wilgoć w powietrzu i taki lodówkowy zapaszek. Tutaj nic takiego nie czuć. Generalnie wygląda to tak że czy jest włączone ECON czy nie to powietrze nadmuchiwane zawsze jest takie same. I teraz ciekawostka... VAG nie pokazuje błędów, przy wyłączeniu ECON rusza wentylator i lekko podnoszą się obroty silnika. W trakcie jazdy nie odczuwam aby silnik był dociążony sprężarką klimy, włączanie i wyłączanie ECON nic nie zmienia, auto tak samo dobrze się zbiera (no ale może to dlatego że ja mam 1.8T) Kolejną ciekawostka jest to ze jak dotykam rurek od parownika (tych pod maska silnika) to jedna jest zimna (raz nawet widziałem na niej szron), druga jest ciepła ale nie gorąca. Co proponujecie dalej diagnozować, wygląda to trochę tak jak by było mało czynnika w płynie klimy albo sprężarka dawała słabe ciśnienie. Jednak klima była nabijana 2 miesiące temu, i zaraz po nabiciu chłodzenie było słabe. Nie zwróciłem na to uwagi bo świeżo co kupiłem to autko. Mam WAGa więc moge odczytać parametry dynamiczne ... pytanie tylko jakie kanały czytać i jakie tam powinny być wartości.
roadking Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2013 Jaki bezpiecznik ? Przecież jak by był padnięty bezpiecznik to pewno VAG by to wykazał ... Cenna byłaby dla mnie informacja na jakie parametry (odczyty) zwrócić uwagę... Np ciśnienie w obiegu AC (jakie być powinno, ile barów...). Czy to prawda ze AC nie zadziała jak jest za zimno na zewnątrz ?
Slawek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Może to winna sprzęgiełka kompresora (wtedy błędów brak). O ile pamiętam można było sprawdzić ciśnienie w sprężarce w blokach pomiarowych klimatronika -tylko że temperatura teraz jest za niska na to bo klima nie działa poniżej 5 stopni - choć czasem da radę w dzień tą temperaturę na zewnątrz złapać - a jak nie to ewentualnie garaż lub parking podziemny.
roadking Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 A to jest pewne że nie działa powyżej 3 stopni? Czytałem instrukcję i nigdzie tego nie znalazłem... Zawsze moge odpalić klime w garażu. Wtedy powinna zaskoczyć, pytanie które konkretnie bloki pomiarowa mam sprawdzić i jakie one powinny mieć wartości. Ja mam VCDS'a.
Slawek Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Musisz sobie poszukać bo nie pamiętam, chyba że znajdę lub sprawdzę to Ci napiszę. Na razie zacznij szukać w tych tematach http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-1-9-tdi-naprawa-wymiana-zrywnego-sprzegla-kompresora-klimatyzacji-181920/ http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/sprawdzenie-sprzegla-kompresora-246153/ A jak nie będzie to w innych, na pewno to było gdzieś, bo kiedyś czytałem i sprawdzałem przed wymianą sprzęgiełka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się