Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca na wolnych obrotach


Grzegorz5867

Rekomendowane odpowiedzi

ja u siebie mam dawki większe nić 0,5 bo coś koło 1,.., ale mechanik mi powiedział, że nie ma z tym tragedii, ale u mnie te dawki skaczą non-stop - nie zawieszają się. Sprawdzę jeszcze dzisiaj ten kąt synchronizacji vagiem w 01-silnik w grupie 04.

Kurcze najlepsze jest to że każdy mechanik mi to "naprawi" po diagnozie za którą trzeba zapłacić, a potem "panie jest dobrze". Dlatego sam będę musiał do tego dojść bo wychodzi na to że trzeba wymienić pół auta a i tak nie wiadomo czy to pomoże.

W jednym z wątków przeczytałem, że ktoś wyczyścił wtryski i coś tam jeszcze płacąc za naprawę 5000zł i że jest dobrze, ale przecież to jest 1/4 wartości auta :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie dokładnie szczelność dolotu. Czarny dym zazwyczaj świadczy o tym że gdzieś jest nieszczelność. Co do "zawieszania" się 013 to dziwna sprawa. Ogólnie vag działa? Jak wyjdziesz z grupy i wrócisz to dalej pokazuje to samo? Może chiński kabelek swiruje? Sprawdź na innym kablu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to dziwna sprawa z "zawieszaniem się" 013 ale to potwierdzone na innym kablu jak i też innym programie. Co istotne na zimnym silniku jest ok - steruje dawki. Problem zaczyna się w momencie jak jest ciepły, zaczyna drgać, trzepać delikatnie całą budą i w parze z tym zamarzają dawki 013. Wysrarczy załączyć np. wentylator na full + ogrzewanie tylnej szyby i silnik pracuje ok, dawki steruje.

Wysłane z mojego GT-I9192 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem synchronizację wtrysku wacha się między 0 a 1.1. Sprawdziłem tez wtryski i na 3-cim cylindrze mam wartość +2 i to pewnie tu jest problem, bo na pozostałych cylindrach mam wartości od -0.5 do +1.

Co mnie dziwi to to, że auto jeździ jak wściekłe i nic niepokojącego oprócz tych drgań (występujących tylko gdy klima jest w pozycji eco) nie zauważyłem.

Tak się jeszcze zastanawiam, ale to tylko moje dywagacje, to czy nie dało by rade vag'iem podnieść obrotów biegu jałowego o ok. 20obr/min - bo po bardzo delikatnym wciśnięciu gazu drgawki ustają (dosłownie wystarczy delikatnie położyć nogę na pedale gazu). A jak by się dało to jak to wykonać??

I jeszcze jedno pytanie to, czy idzie vag'iem gdzieś sprawdzić czy silnik dostaje "lewe powietrze" bo nieszczelności dolotu nie zauważyłem, ale może jest to jakaś mała dziurka niewidoczna na pierwszy rzut oka.

No chyba że użytkownik elmer80 ma racje pisząc w podobnym wątku:

Kat synchronizacji do poprawy.Ogolnie skoki kata synchronizacji swiadcza o kiepskim napinaczu paska rozrzadu.

Po wlaczeniu klimy drgania moga ustac/zmalec bo sterownik silnika zwieksza dawke paliwa na PD a obroty nie maja wcale wtedy wzrastac.

u mnie powoli zbliża się już termin wymiany rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu zrobilbym tak:

Wymienil rozrzad, wymienil oringi na PD, ustawil jak trzeba PD, zapodal LM Diesel Spulung i sie pomodlil. Pomijajac rozrzad koszt niewielki a jest szansa ze sie duzo polepszy. To ze masz +2 nie oznacza ze PD lezy. Rownie dobrze moze nie byc odpowiedniej kompresji w cylindrze. Czesto bywa ze wlasnie ucieka kompresja przez gniazdo PD. Oringi i podkladka pod PD jest w komplecie. Ja wymienialem sam. Musisz tylko miec dluuuga suwmiarke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś umówiłem się na logowanie auta, wstępnie rozmawiałem już z mechanikiem i mówił właśnie o tych oringach na PD - generalnie koszt nie jest wielki więc zobaczymy czy pomoże

---------- Post dopisany at 15:57 ---------- Poprzedni post napisany at 14:26 ----------

a więc byłem u mechanika zrobiliśmy porządnie logi i się okazało, że moje pomiary były błędne - wyszło, że rozjeżdżają się BIP'y na 2 i 3 cylindrze, szybka decyzja trzeba wyjąć PD i je sprawdzić na stole (maszynie). Umówiłem się na operacje na początku lutego i zobaczymy jaki będzie wyrok :facepalm:

Jak wyjdzie, że wtryski zaliczyły zgona to ja też chyba zaliczę zgona, a o wyjeździe do BT będę mógł tylko poczytać na forum :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W logach dynamicznych będzie widać czy dolot szczelny. Obroty możesz zmienić wchodząc w 01 -Engine, 10-Adaptation, channel 002 (login 12233). Domyślna wartośc to 32768 jeśli dobrze pamiętam.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa wartośc to wyższe obroty - np. teraz jeśli masz 32768 i odpowiednio 882 obr/min to po zwiększeniu pierwszej wartości będziesz mieć 903. Niższe możesz mieć 861, 840 czy 819. Ustawiaj obroty na odpalonym silniku że od razu porównywać pracę na poszczególnych obrotach.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a optymalnie to jakie powinny być obroty biegu jałowego, bo generalnie chyba i tak muszę z tymi PD zrobić porządek. Może ktoś je kiedyś obniżał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

882 wzdluzne

903 poprzeczne

U siebie obnizalem na 840 i 861 ale tylko na 882 jest najlepszy kompromis pomiedzy niskimi obrotami a wibracjami. Panowie inzynierowie z Ingolstadt mieli racje ustawiajac fabrycznie na 882

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli z tego co widziałem u siebie na vag'u to mam ustawione optymalne, więc chyba czekam na wyniki po wyjęciu PD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwroc uwage na same gniazda PD. Jak bardzo beda zuzyte - wyzlobione. Jak wyjmiesz PD to bedziesz wiedzial o co chodzi. Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzone 240kkm, przy 225kkm robiłem sprzęgło i dwumas, stare było oryginalne z 2001r., więc przebieg zgadza się z historią auta jaką znam

jak auto było kupowane to miało przebieg 178kkm, a było to już ładne pare lat temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W passatach spotkałem się z obrotami 819, 840, 861, 882, w a4 b6 przeważnie 882. W silnikach montowanych poprzecznie 903. Powinieneś mieć 882.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po tych objawach co przeczytałem w waszych autkach to na 90% wywalone PD (pompowtryskiwacze) jeszcze jak się pojawi mocniejsze falowanie na wolnych obrotach to odrazu wyciągaj z auta i do sprawdzenia bo co tam pokazuje w tych grupach powiązanych z PD to niestety dużo za mało. Proponuje regeneracje bo w serwisie gdzieś tam kiedyś dzwoniłem krzyknęli ponad 12.000zł za same pompki:decayed: Aha jak wyciągniecie z auta pompowtryski i zmieniacie lub zregenerujecie to niestety ale musicie po tym zabiegu zmienić olej bo ropa obficie poleje się do cylindrów i tamtędy przedostaje się do oleju rozrzedza olej i następna naprawa wałek rozrządu ze szklankami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś jeszcze potwierdzić konieczność wymiany oleju po wyjęciu pompek, bo kurcze olej zmieniałem dwa miesiące temu, a pompki wyciągam z początkiem lutego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u siebie wymieniłem to po wyjęciu PD z gniazda faktycznie saczyl się ON z magistrali paliwowej i to co było w pompie tandem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W passatach spotkałem się z obrotami 819, 840, 861, 882, w a4 b6 przeważnie 882. W silnikach montowanych poprzecznie 903. Powinieneś mieć 882.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Witam , podłączę się do tematu . Od kiedy mam A4-kę z opisu cały czas mam obroty tak około 900 obr . Obroty nie falują samochód jeździ dobrze (żadnych problemów z przyspieszeniem, drgań itd) Brak błędów ( żadnych ) Mamy jeszcze passata b6 1,9 tdi BXE 105 PS i tam obroty to około 800 obr. Jest wyraźnie cichszy na luzie . I teraz pytanie , czy mogę sprawdzić i spróbować zmienić obroty w A4 na 882 (silnik wzdłużny) ? AVF 130 PS.

Pozdrawiam

Ps

Cytat

''Ja po tych objawach co przeczytałem w waszych autkach to na 90% wywalone PD (pompowtryskiwacze) jeszcze jak się pojawi mocniejsze falowanie na wolnych obrotach to odrazu wyciągaj z auta i do sprawdzenia bo co tam pokazuje w tych grupach powiązanych z PD to niestety dużo za mało. Proponuje regeneracje bo w serwisie gdzieś tam kiedyś dzwoniłem krzyknęli ponad 12.000zł za same pompki Aha jak wyciągniecie z auta pompowtryski i zmieniacie lub zregenerujecie to niestety ale musicie po tym zabiegu zmienić olej bo ropa obficie poleje się do cylindrów i tamtędy przedostaje się do oleju rozrzedza olej i następna naprawa wałek rozrządu ze szklankami.''

W pasku też nie było żadnych błędów , obroty falowały i auto drgało na luzie, dopiero logi pokazały że jeden wtrysk leci . My kupiliśmy na ebay używkę , olej nie był wymieniany po podmianie wtrysku i od 3000k jest ok . Ale zawsze można wym dla spokoju ducha :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nic się nie stanie... od razu... pół na pół olej i ropa też będzie jeździł... rozrzedzony olej ropą jednak nie jest dobry dla silnika. Wałek pierwszy poleci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...