Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Nie ma obrotów i gaśnie - mechanicy sie poddali


Arthur_tt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i jak zawsze proszę o pomoc, ale tym razem o wielka pomoc. Juz dwóch mechaników powiedziało ze nie wie co z moim autem i najlepiej jak bym go oddal na złom (tak robią właśnie angielscy mechanicy). Problem polega na tym ze auto ciężko odpala a jak już odpali to nie trzyma obrotów i gaśnie. Wymieniłem przepustnice, musiałem wymienić pompę paliwowa bo miała zwarcie. Takie zawarcie ze cały przewód od pompy był zwęglony! Angol twierdzi ze to komputer i nie opłaca sie tego robić, ja mu mówiłem o adaptacji przepustnicy ale on twierdzi ze u mnie nie trzeba :no:. a jeżeli chodzi o vaga to wykrywa dziesięć błędów i nie moze ich skasować. Co teraz? muszę liczyć tylko na siebie i na was :no: Musze doprowadzić zęby mój Skarbek znów jeździł. Pomóżcie proszę. Od czego zacząć zęby dojść co jest nie tak? Dzieki wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko tyle. 17953 , 01247, 17923, 17935, 00670, 16507, 16486, nie jestem pewien czy to immobilizer. Miale kiedyś z nim problemy, ale teraz jak odpalę auto to jak będę go gazować to nie zgaśnie, Wystarczy pościć pedał gazu to autko obrazu gaśnie :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

670 - - - - - 029E Czujnik położenia nastawnika przepustnicy ISC (G127)

16507 P0123 407B Potencjometr przepustnicy - wysokie napięcie

17953 P1545 4621 Układ kontroli położenia przepustnicy - błąd, uszkodzenie

17935 P1527 460FCzujnik położenia wału korbowego CMP actuator, bank 1 - zwarcie do masy

Pozdrawiam

Z tymi się uporaj najpierw.

Zacznij od czujnika położenia wału.

Zakładam, że przepustnica była zamontowana używka, tez jakaś taka nienajlepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie dokladnie jest Elektrozawór powietrza dolotowego ? Tak przepustnica jest uzywana. A jak z ta adaptacjia? Mam ja robić? mechanik stwierdził ze trzeba wymienić cala instalacje w aucie! bo jeżeli przewód był zwęglony na pompie to mógł się gdzieś jeszcze przepalić przewód. :disgust: no i wlasnie tu jest pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rzeczywiście będzie taniej kupić nowy, no ... ale popróbować trzeba. Powiedz co grzebałeś, że tak wszystko wywaliło. Artur, ile ty zapłaciłes za to auto i czy posiada książkę servisową. Bo wtedy powinna byc gwarancja na wykonywane czynności serwisowe. Tutaj nawet na wymianę oleju jest gwarancja, więc może od tej strony będzie można coś naprawic bez pieniędzy, ... znaczy za niewielkie pieniądze. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wymyj na lustro przepustnicę i zaadaptuj VAGiem:

Throttle Body Adaptation:

Turn the key on but do not start the car.

[select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Enter Group 098

[Go!]

[switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB

adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

Skasuj później wszystkie błędy i zajmij się czujnikiem położenia wału. Znajduje się on tutaj (zaznaczone strzałką):

czujnik.jpg

Opis jak sprawdzić ten czujnik:

Działanie:

Czujnik przetwornika magnetycznego ustala ilość obr/min. silnika.

Specyfikacja

opór: 800 - 1 200 omów

informacje o kształcie fali: jałowa praca silnika.

Diagnostyka

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Sprawdzić opór:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy.

Zmierzyć opór pomiędzy dwoma wtykami cewki czujnika zmiany biegu na wyższy. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy i ECU.

Zmierzyć opór pomiędzy każdą końcówką złącza cewki i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om.

Sprawdzić podłączenie osłony, jeśli takie jest:

Sprawdzić na schemacie czy końcówka osłony jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza osłony i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza osłony i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić sygnał czujnika:

Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić lub pokręcić korbą silnik i porównać z pokazanym obrazem:

oscyloskop.jpg

Jeżeli masz problem z tym czujnikiem to go wyeliminuj i skasuj błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie. Jesteście poprostu wielcy! Dzieki bardzo za pomoc. A moje autko bolało: Czujnik położenia wału korbowego, Elektrozawór powietrza dolotowego i trzeba było zresetować komputer. Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...