mateusz111991 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 witam jakis czas temu ok 3 tyg temu dolewałem plynu do chłodnicy bo na fisie juz mi wywalało, dolałem do połowy miedzy minimum a max, wczoraj znowu wywalilo ze mało płynu dolałem tak prawie pod max i zobaczyłem ze w zbiorniczku jest olej. oleju na miarce nie ubyło a na korku wlewu oleju jest taki dziwny biały nalot. dodam ze auto mam do niedawna i kupiłem od kumpla i wiem ze w wakacje wymieniał chłodniczke oleju na uzywke ale nie wim co z nią było nie tak i płyn w chłodnicy też wymieniał. jakie mogą być powody tego wszystkiego? czy jest możliwe ze olej został niedokładnie wypłukany jak ta stara chłodniczka puszczała czy cos i z kąd ten ubytek płynu może być??czy ta chłodniczka na którą było wymienine mogła znowu sie rozsypać czy moze uszczelka pod głowicą albo odpukać głowica?? silnik to 2.0tdi bre i dodam ze pali dobrze, chodzi równo i nie zamula ani nic a na liczniku nie pokazuje zadnych błedow. pozdrawiam
Arczi387 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Prawdopodobnie uszczelka pod glowica do wymiany
Danek75 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Wydmuchało ci kolego uszczelkę pod głowicą. Płynu ubywa, bo leje się do cylindrów. Rozbijaj świnkę - skarbonkę i rób głowicę, bo inaczej zatrzesz silnik, jak tak dalej będziesz jeździć.
macho Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Zanim zerwiesz głowice i wyskoczysz ze sporej kasy, zacznij od sprawdzenia wycieków. Zwróciłbym uwagę na ilość oleju w zbiorniczku, jeśli twój kolega wymienił chłodniczkę oleju być może to pozostałości których nie dało się wypłukać.
mateusz111991 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 a jaki koszt byłby wymiany uszczelki i co jeszcze nalezy przy tym zrobić za jednym rozbieraniem?i jakie jest prawdopodobieństwo ze to poszła głowica?bo to jest 2007r i tam było juz cos poprawione czy nie? i tak przy okazji zapytam jak to jest z tymi akcjami serwisowymi z wymianą pompowtrysków bo nie orientuje sie za bardzo.jade do serwisu i mi to muszą wymienić i czy auto musiało byc przed tym serwisowane czy coś? dzieki za odpowiedzi
Arczi387 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Kolego to wszystko zależy czy będziesz to robił sam czy oddasz to komuś. Ja ostatnio robiłem w leonie 1.9 tdi uszczelkę i kosztowało mnie to jakieś 200zł. Uszczelka 150 planowanie 40. Rozrządu nie wymieniałem bo było zrobione jakies 2 tys na nim. Teoretycznie powinno sie pasek wymienić ale założyłem stary. A jeśli oddasz to do jakiegoś serwisu to koszta będą spore z nowym rozrządem jakies 1500 albo i lepiej
macho Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Chciałbym poznać warsztat który planuje głowice za 40 zł. Poważnie to potrzebujesz komplet uszczelek (głowica, pokrywa, kolektory i wszystko co odkręcisz wymaga nowych uszczelek...), śruby do głowicy, rozrząd, jeśli olej wymieszał się z płynem to oczywiście wymiana obu, W moich stronach samo sprawdzenie głowicy kosztuje 120 zł, a no ogół prac związanych z głowicą warto przeznaczyć ok 500 zł (planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, lepiej zrobić to dokładnie niż pozornie "oszczędzać"). Warto się jednak zastanowić nad diagnozą. Ja podchodzę do tematu wycieku tak: 1. czy nie ma widocznych wycieków na zewnątrz silnika, bądź zacieków na silniku. 2. w jakim stanie jest chłodnica 3. czy nie czujesz słodkiego zapachu w środku (odparowany płyn) 4. czy pojazd ma problem z układem chłodzenia (niedogrzewa/przegrzewa się) ..... Głupio byłoby wydać ponad 1500 z powodu niedokręconej opaski lub innej bzdury
SotoM Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 jeź do warsztatu który ma na stanie tester na zawartosc CO2 w układzie chłodzenia- jesli olej miesza sie z wodą to tylko sie miesza nie bedzie wyrzucało wody na zewnatrz. jesli jest nieszczelnosc komory spalania-uszczelka pod głowicą to płyn bedzie spalany i wyrzucany na zewnatrz oraz słyszalne jest bulgotanie w desce rozdzielczej oraz brak ciepłego nawiewu. jesli bedzie peknieta głowica to płyn bedzie tylko spalany - bo głowice pekaja na kanałach dolotowych przed zaworami a nie na komorach spalania... jesli dojdzie do zdemontowania głowicy - daj ja na sprawdzenie szczelnosci, jeli bedzie głowica robiona w szlifierni to rób komplet - planowanie,docieranie zaworów i gniazd,wymine prowadnic zaworowych dolotowe/wylotowe,uszczelniacze trzonków zaworowych i odrazu komplet panewek na wałki rozrzadu bo napewno panewki bedą podjechane. co do akcji serwisowej PD ciebie to nie obejmuje- akcja dotyczy 2.0TDI 16V 170km o kodzie silnika BRD.
Pawelkiwi Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 SotoM i macho mają oboje rację a jedyne co chce dodać to tak kosztownie wyglądające usterki diagnozuje się w warsztacie. Fakt, na forum można zasięgnąć informacji o ewentualnych możliwych usterkach, ale ubywanie płynu w tym samochodzie może być spowodowane wieloma możliwymi drogami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się