Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AHL] wymiana rozrządu i sprzęgła


matt-eusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem A4 B5 i czeka mnie wymiana kompletnego rozrządu, napinaczy, pompy wody, olei no i czuje że sprzęgło bierze już na samym końcu więc myślę też o jego wymianie, ktoś podpowie jakie mogą być tego koszty, żeby jakiś mechanik nie chciał mnie nabić w butelkę :facepalm: czy może polecicie jakiś rozsądny warsztat w Toruniu? czy na coś mam jeszcze zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam olej i filtry ok. 350zł.

Sprzęgło ze 400zł.

Rozrząd z 600zł.

Robota = ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego olej to zależy jaki wybierzesz ale wszysty polecają motula 5w40 a to cena około 150 zł- 5L u kolegi DZIKA na forum możesz też taki zakupić nawet chyba tańszy jest

filtr oleju polecam MAN lub KNECHT ( KNECHT - około 30-40 zł )

sprzęgło zależy czy u ciebie jest dwumasa czy nie bo u mnie w 1.6 ANA jest dwumasa ale nie wymieniałem ponieważ słyszałem że są wytrzymałe

a koszt tarczy+docisk+łóżysko - około 400 zł polecam sprawdzenie cen u kolegów z forum mają bardzo dobre ceny i polecam sprzęgło SACHS

jeśli chodz to wyjdzie tak jak kolega wyżej podał

---------- Post dopisany at 10:40 ---------- Poprzedni post napisany at 10:38 ----------

robota zależy od warsztatu ale ceny dają kosmiczne gdzie niegdzie jak ja się dowiadywałem za wymiane sprzęgła u siebie to mi krzykneli 420 zł to stwierdziłem że poproszę szfagra o pomoc i razem zrobimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120tyś km - może zostaw sobie rozrząd na sam koniec, a na początek zrób to co wymaga wymian... oliwa filtry i jak jest potrzeba to sprzęgło...

Moluta 5W40 kupisz na forum już za 135zł.

Nie wiem czy masz "dwumas".

Jak masz to gorzej bo jest on droższy niż całe sprzęgło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

servis ma lepsze jakościowo części to ma dłuższy okres ale z tego co ja wymieniam to co 60 tyś

a sprzęgło jeżeli tylko ci wysoko bierze to ja bym jeszcze nie wymieniał ja u siebie jeździłem dalej aż zaczął mi się robić tak zwany kangur to dopiero wtedy się za to zabrałem nieraz może się zdarzyć że po wymianie też będzie brać wysoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzięki :) no właśnie zastanawiam się nad rozrządem bo kupiłem samochód z przebiegiem "165tyś" oczywiście podejrzewając że nie jest on do końca realny, ale nieoczekiwanie znalazłem książkę serwisową prowadzoną do 2012 roku gdzie ostatni przegląd był we wrześniu przy przebiegu 194tyś, książka bardzo ładnie prowadzona - jeden właściciel, wszystkie faktury itp. I z tego co wydedukowałem ( bo mój niemiecki jest słaby) to rozrząd był wymieniany przy 123tyś i 185tyś i teraz myśląc realnie mam jakieś 210tyś i się zacząłem zastanawiać czy to już na niego czas? czy na razie zająć się tylko olejami, filtrami i tym nieszczęsnym sprzęgłem, co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papier wszystko przyjmie,pierwszą z podstawowych rzeczy jakie się wymienia w kupionym aucie to rozrząd chyba,że kupiłeś auto które znasz dobrze,olej filtry a sprzęgło to Ja bym sobie na razie odpuścił,jak się zacznie tak jak pisali wyżej-kangurek lub poczujesz,że się ślizga to wymiana,w wielu audikach sprzęgło bierze wysoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzięki :) no właśnie zastanawiam się nad rozrządem bo kupiłem samochód z przebiegiem "165tyś" oczywiście podejrzewając że nie jest on do końca realny, ale nieoczekiwanie znalazłem książkę serwisową prowadzoną do 2012 roku gdzie ostatni przegląd był we wrześniu przy przebiegu 194tyś, książka bardzo ładnie prowadzona - jeden właściciel, wszystkie faktury itp. I z tego co wydedukowałem ( bo mój niemiecki jest słaby) to rozrząd był wymieniany przy 123tyś i 185tyś i teraz myśląc realnie mam jakieś 210tyś i się zacząłem zastanawiać czy to już na niego czas? czy na razie zająć się tylko olejami, filtrami i tym nieszczęsnym sprzęgłem, co o tym myślicie?

Ja bym tak zrobił... Daj się przejechać jakiemuś mechaniorowi i zapytaj czy on by to sprzęgło robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli sam nie jesteś pewien sprzęgła to poproś kogoś o zdiagnozowanie go ale kangura albo ślizganie się być odczuł. na początek to zrób sobię rozrząd olej i filtry i powoli składaj na sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz 2 masa, ahl wychodził na zwykłym, może zalane olejem?

Rozrząd około 350 zł części a robota różnie najlepiej całość na raz u jednego typa może jakiś rabat wyrwiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompletny rozrząd wyniósł mnie w moim 800zł z robocizną, co do sprzęgła miałem takie same wrażenie bierze od góry i do wymiany, podjechałem do mechanika sprawdził przejechał się powiedział ze wszystko ok nie trzeba wymieniać, więc najpierw podjedz do jakiegoś zaufanego mechanika i niech ci sprawdzi bo nie potrzebnie generować sobie koszta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd co 60 tys :D Ja jak kupiłem mojego miał w zeszłym roku 149 tys. Nie widziałem żadnej naklejki żeby był rozrząd robiony wiec myślę albo jakis cofany albo cos, ale lepiej zmienić. Za rozrzad razem ze swiecami i kablami dałem 1200 zl. Na oryginalnych czesciach przejechał 150 tys. Chwała Bogu ze sie zdecydowałem na zmianę tego rozrządu bo w jednym miejscu pasek juz był naderwany :decayed:. U mnie tez sprzęgło w AHL bierze bardzo wysoko ale jeszcze sie wstrzymam do wiosny albo jakiś objawów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...