Pawelkiwi Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Witam ! Kupa dymu za samochodem. Auto ledwo przyśpiesza. Diagnostyka wykazała wiele błędów ale wszystkie prowadziły do EGR-a - pomyślałem pewnie jak zwykle uszkodzona zębatka. Po rozebraniu okazało się że powodem nie była zębatka, przepustnica EGR-a została zablokowana przez kawałek metalu widoczny na zdjęciu. Po wyjęciu "blokady" wszystko ok. Teraz koledzy podpowiedzcie mi skąd to pochodzi ? Klapy dolotu ?
piotrsob1 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Wygląda to na kawałek jakiegoś odlewu, może to spoiwo, którym we wnętrzu lutowana jest chłodnica spalin Żeby jakiś element klap wirowych dolotu zablokował EGR, to musiał by najpierw przelecieć przez jeden z cylindrów i chłodnicę spalin
SotoM Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 no klapa to nie jest bo jej srednica to 24mm ,klapa jest stalowa blacha i jak przeleci przez cylinder do najdalej wyrzuci ja do turbiny i zatrzyma sie przy VNT dalej sie nie przedrze...(tak było u mnie) a to jest metal czy amelinium...?? bo jak amelinowe to w układzie egr nie ma nic z aluminium - chłodnica oraz rury spalin to stal... ale ktos ma k**ewskie szczescie ze w pore to znalexliscie bo jak by to poszło dalej.....huuhuuu
Pawelkiwi Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Tu http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b7-brd-kawalek-metalu-zablokowal-egr-czego-to-195412/ kolega znalazł dokładnie taki sam fragment.
SotoM Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 napisz do niego PW czy przez 2lata znalazł czas aby dostrzec skąd to jest...ciekawostka naprawde...
Pawelkiwi Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 SotoM: Z napisaniem PW - wpadłem na ten pomysł wczoraj ale na razie bez odpowiedzi. Jest to czysty metal, dość twarda stal, widać wyraźnie że się od czegoś odłamało. Na początku myślałem że to fragment kierownic z turbiny ale to nie to. Kierownice w BRD mają inny kształt i wymiar. Poniżej zdjęcie. Jak by poszło dalej to była by dyskoteka. Szkoda że nie zrobiłem fotki jak fajnie w EGR leżało zablokowane przepustnicą.
piotrsob1 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Ciekawa sprawa, mógłbyś wrzucić więcej lepszych zdjęć tego elementu ?
SotoM Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 wiesz raczej to by było ni możliwe aby płetwa z vnt pokonała zwrot do góry do kolektora wydechowego pokonując siłę wydalania spalin , myślę że to jest jakiś odlamek z wnętrza chlodniczki
Pawelkiwi Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2013 Jutro jak ogarnę serwis postaram się zrobić parę nowych fotek. A tak na marginesie to wydaje mi się że jest droga którą gdyby to była płetwa kierownicy spalin dostała by się do EGR-a. Poprzez turbina strona gorąca > wydech > chłodnica spalin > rura spalin do EGR > EGR. Tyle że wymiary nie te.
piotrsob1 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Odejście na chłodnice spalin jest z kolektora wydechowego, przed turbulum, tak że to niemożliwe:naughty:
Pawelkiwi Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 Tak ja obiecałem trochę więcej szczegółowych zdjęć. Poniżej zdjęcie turbina i wejście odejścia na chłodnicę spalin. Odległość pomiędzy ok 3 cm różnicy, więc siła odśrodkowa mogła by tam to wepchać. Tyle tylko że to jest za małe jak na kierowniczkę.
SotoM Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 bez kitu temat ciekawostka... zaleć właścicielowi wymianę chłodniczeke i po temacie
Pawelkiwi Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 A widzisz na zdjęciu element z chłodnicy spalin? Skąd taka pewność u Ciebie że to z chłodnicy spalin? Ja nie widzę tam takiej części lub jej fragmentu więc po co mam sugerować wymianę. Wiem że mogę rozebrać pół silnika i sprawdzać skąd to "cudo" ale idę na skróty i szukam czy ktoś coś takiego miał. Jeden kolega miał ale 0 kontaktu.
SotoM Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 bo jak dla mnie i na chłopski rozum jak się zna budowę silnika i fizyczną jego pracę zasysania powietrza i wyrzucania spalin siły ich działań więc to nie.możliwe aby coś się skądś oderwało i pod prąd przemieszczalo się gdzieś tam... jak znam budowę tego silnika bo miesiąc temu u siebie robiłem remont i miałem go rozlozonego prawie na części pierwsze to poprostu widząc ten element i z wiadomości od ciebie jest to stal to między zaworem ery a kolektorem wydechowy jest tylko chłodnica 'stalowa i przewody doprowadzając prac ich układ połączenia eureka chłodnicza zasilanie i wyjście spalin do egrugr
Pawelkiwi Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 Wiem jaka jest droga zasysania powietrza jak i też jego wydalania. Jak wynika z Twojej wypowiedzi wymień bo nie innej możliwej przyczyny. Ja zadaję pytanie inne, czy w chłodnicy spalin jest taki lub podobny element ?
SotoM Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 to chyba takiej odp tu nie otrzymamy... ja niestety nie rozbierałem chłodniczki wiec nie wiem a ten koles jeszcze nic ci nie napisał...? a może w samej róże spalin z chodniczki do egru jest po drodze jakis "dławik"spalin...? kurde no ciekawe jak cholera to jest....
Pawelkiwi Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2013 Czekam na odpowiedź od kolegi ale niestety nie ma. Zrobiłem już parę takich silników, oczywiście różne w nich rzeczy naprawiałem ale czegoś takiego jeszcze nie miałem okazji zobaczyć. Patrzyłem endoskopem w różne otwory ale nic urwanego nie zobaczyłem, bo i ciężko zobaczyć w takim syfiastym dieslu.
briano Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 A czy mozliwe zeby ktos wymienial np te chlodniczke wczesniej i np przez przypadek podczas montazu lub domontazu chlodniczki to cos dostalo sie do niej, np lezala sobie chlodnicKa na szrocie czy cos takiego?? czy zle kombinuje??
SotoM Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 i zdazyło by sie to w dwuch autach z takimi samymi elementami...? raczej watpliwe
Pawelkiwi Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2014 Ale uparcie na tą chłodniczkę macie parcie. Auto jeździło 3 lata bez dotykania. Padł napęd z wałków na pompę oleju oraz turbo. Po wymianie w/w auto przejechało parę tys. km i ten element zablokował EGR-a.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się