Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Dziwnie wysoka temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam następujący problem w mojej A4. Od jakiegoś czasu temperatura cieczy rosła mi do 100* niezależnie czy stałem czy jechałem oraz niezależnie od prędkości. Pojechałem do mechanika i peirwsze co było wymienione to termostat na wahlera, a po tym jak temp. znowu rosła w taki sam sposób pało na wiskoze, którą założyłem z behra. Po wymianie problem znowu występuje. Czasami mogę przejechąc 80km i będzie ok a czasami nagrzewa sie juz po 3 km.

Od wczoraj zaczął nagrzewać się aż do 110* co powoduje świecenie się kontrolki na silniku. W tym czasie kanał 51 na klimatroniku pokazuje temperaturę z przedziału 89-92*. Dolny wąż niedawno miałem ciepły tak samo jak górny ale od wczoraj dolny chłodny, a górny dość ciepły. Płyn w zbiorniczku jest ciepły.

Gdy samochód chwile postoi to temp na klimatroniku zleci do ok. 70* i później rośnie, a na liczniku do ok 90*, a po przekręceniu kluczyka potrafi wzrosnąć prawie odrazu do 100, a teraz do 110*.

Mechanik mocno się zastanawia co to może być, a ja nie chce wymieniać wszystkiego po kolei.

Gdzie znajdują się te czujniki? Chodzi mi o czujnik do klimatronika i czujnik do licznika.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Zobacz co pokazuje vag.A co do sprawdzenia jaka jest temp. to wystarczy miernik z czujnikiem temp. zagrzej autko i włóż czyjnik do zbiornika wyrównawczego i bedziesz wtedy wiedział na 100% jaka jest temp.cieczy w silniku. Jeżeli bedzie ok to stawiał bym na czujnik temp. który znajduje się z tyłu silnika przy scianie grodziowej.Pozdrawiam

Opublikowano

Musze uruchomić swój kabel bo coś mi teraz samochodu nie wykrywa. Nie wiem dlaczego. Dlatego narazie na klimatroniku sprawdzałem. W zbiorniczku mogę normalnie palec trzymać wiec na pewno nie ma tam nawet 90*

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Też brałbym pompę wody pod uwagę . Jeżeli padła to niema siły tłoczyć płynu i się grzeje.

Opublikowano

Biorąc wąż lecący do zbiorniczku to leci woda. Na wolnych to było sprawdzane i tak sobie mało leciało. Łopatki są całe podobno.

Opublikowano

Ja miałem w swoim bardzo podobny problem i wyszło ze na wykonczeniu była właśnie pompa też niby coś lecialo ale po wymianie problem zniknął , więc najlepiej najpierw dobrze ją sprawdz

Opublikowano

A co w takiej sytuacji pokazuje klimatronik na 51 kanale bo u mnie tam jest temp ok 90? A jak pompe dokładnie sprawdzić domowymi sposobami? Jest to wogole możliwe?

Opublikowano

A tak na wszelki wypadek sprawdzales korek zbiorniczka wyrównawczego ? Bo może być uszkodzony przez co nie ma odpowiedniego odpowietrzenia? Co do pompy to odstawilem auto do znajomego mechanika który podpial inna pompę i okazało się ze moja jest uszkodzona, nie wiem czy jest inny sposób na sprawdzenie

Opublikowano

a ja dam ci jeszcze jedno cenna uwagę jedz kup ori korek zbiorniczka wyrównawczego i będzie po problemie

---------- Post dopisany at 13:47 ---------- Poprzedni post napisany at 13:45 ----------

u mnie było tak kupiłem korek firmy topran i jakos dziwnie zaczelo mi gotowac plyn i wyrzucać, wymieniłem pompe wody ale nic to nie dalo, wpadl ori termostat 100% sprawny , dalej gotowalo az wyczytałem gdzies na forum żeby zmienić korek na ori i co ku mojemu zdziwieniu problem znikl. plynu nie gotuje ani nie wyrzuca.

Opublikowano

tak jak pisze kolega warto to sprawdzić albo jak masz pożyczyć od kogoś, taki korek nie jest drogi a może pomóc rozwiązać problem

Opublikowano

tak, ja bym zaczol od tego bez te gowno stracilem 350zł na szukanie problemu

Opublikowano

Korek wymieniony. Nie było do tej pory czasu dla Audi, ale ostatnio doszedł objaw, który według mnie skłania do wymiany czujnika. Otóż po całej nocy na liczniku jest temperatura 70*. Po kilku godzinnym postoju było 90*. Dodam że przy -8 na zewnątrz. Teraz pytanie: są dwa czujniki i z tego co sprawdzałem to 4 pinowy jest na licznik?

Opublikowano
Korek wymieniony. Nie było do tej pory czasu dla Audi, ale ostatnio doszedł objaw, który według mnie skłania do wymiany czujnika. Otóż po całej nocy na liczniku jest temperatura 70*. Po kilku godzinnym postoju było 90*. Dodam że przy -8 na zewnątrz. Teraz pytanie: są dwa czujniki i z tego co sprawdzałem to 4 pinowy jest na licznik?

Nie wiem kolego gdzie sprawdzałeś te informacje, ale czujnik jest jeden czteropinowy z którego odczyty są podawane i do ECU i na licznik (klimatronik też)

Opublikowano

Klimatronic mi pokazuje normalną temperaturę. Od 89 do 93*. Wiec skądś musi to brać. Obok tego czynnika jest jakby drugi. Przynajmniej mi tak wygląda. Chyba ze to coś innego

Opublikowano

Skoro na kanale 51 wskazuję poprawną wartość 90C, Na climatroniku kanał 49C wskazuje poprawną wartość czyli 89-92C obstawiałbym walnięty czujnik temperatury płynu chłodzącego, który kolego jest tylko jeden 4-pinowy. Bądź zastanowiłbym się nad zegarem...

Opublikowano

W dziale Układ Elektryczny wskocz na FAQ i masz opisane kody Climatronika. Skoro nie czyta 49 może nie dochodzić sygnał + do czujnika, bądź sam czujnik jest uszkodzony.

Opublikowano

ale jak na 51 mu pokazuje to jak moze czujnik byc uszkodzony??? mi tez na 51 pokazuje temp a na 49 same 0000

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...