Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania tylko w określonym zakresie obrotów


A4-Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Przebieg jest 270tys. ale wątpię że to ori przebieg więc liczmy że ponad 300 ma nalatane. No nastawnik napewno trzeba ruszyć bo też zdarza się że silnik się zakrztusi i szarpnie raz podczas jazdy przy wysokich prędkościach ale to akurat jest bardzo sporadyczne.

Drżenie mnie zastanawia bo to tylko 4 i 5 bieg.

Co do skrzyni to lewarek na 5 biegu przemieszcza się do przodu i do tylu gdy dodaje i ujmuje gazu. I to jest zauważalny ruch.

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak masz 300tysi i nie bylo tykane to nastawnik byc moze już zasyfiony ,ja swojego zrobilem bo na vagu za niskie rsw mialem , był ori zaplombowany i co sie okazalo ,nie rowno był złożony juz w fabryce ( to ze zasyfiony to nic bo wszystko magnes wyłapał ) ,ustawiłem wszystko na perfekt mickrometrem ,zeby wszystko na równo było. złożyłem ,wsadziłem i teraz to jestem w szoku ,pięknie chodzi na postoju ,rsw 1.35 i rowno jest nic nie skacze ( wczesniej mialem 1.28 troche za malo ) dodatkowo wymienilem czujnik temp w nastawniku na nówke bosch-a .nic to nie dało bo tak samo pokazuje ale nowy to nowy :)

jeszcze jest bajer taki ze jak niby nastawniki hdk sie nie psują a jednak coś tam sie psują bo cewki padają ,sprezynki wyciagaja sie ,czujniki temp siadają...

te czesci oczywiscie mozna kupic .tzn cewek nowych nie widzialem ale reszta ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to zacznę od nastawnika pompy i wtryskiwaczy. Jak to nie pomoże to będę szukał dalej :wink:

Trepek kiedy znajdziesz czas i za ile :naughty::naughty:

Od poniedziałku 30'go ma czas :-) I po nowym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to były przeguby to drgalo by cały czas. A u mnie to drga tylko na 4 i 5 i mając ponad 2tys. obr. drganie znika.

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może przegub wewnętrzny? U mnie drży buda i jutro sprawdzę przeguby wewnętrzne.

że drży to stała bolączka ( lub czasami ) silników tdi 90km 1z/ahu i moze to być coś innego jak przeguby. np :

krzywa póloś ,krzywe kola ,zle wywazone kola ,nastawnik zasysfiony lub wtryski maja zle cisnienia i zle rozpylają ,pompa może juz siadać. poduszki silnika,skrzyni padły.

ps : mamy starego golfa na tzw budowe ,nic w nim nie robimy tylko lanie ON i w droge ,przeguby wewnetrzne ma rozwalone na bank ,zewnetrzne któryś puka przy skrecaniu. ,koła nigdy nie były wyważane ( od 3 lat napewno ) nie raz najechane na kraweznik wiec i proste nie są ,opony jescze w miare 2 lata temu kupione i maja po 5mm bieznika zimówki ale po za tym ze jest to szrot nic w nim nie drży ,buda nie drży ,wiec watpie zeby przeguby mialy jakis sens zeby drzała buda.

---------- Post dopisany at 17:37 ---------- Poprzedni post napisany at 17:35 ----------

Gdyby to były przeguby to drgalo by cały czas. A u mnie to drga tylko na 4 i 5 i mając ponad 2tys. obr. drganie znika.

send from HTC

odpinales wtyczke z impulsatora ? drżało dalej czy troche ustapiło ? jak troche ustapiło to albo nastawnik pada powoli albo pompa już troche widziała i czyszczenie nastawnika może nie pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wtyczki od impulsatora nie odpinalem ale warto spróbować

Napewno koła nie są winne bo i na letnich i na zimowych jest to samo. Polosie nigdy nie oberwaly. Jedna wymieniana ale szmat czasu temu i nie drgalo.

Osobiscie stawial bym na nastawnik albo coś innego z układem paliwowym bo jak wcisne gaz w podłogę mimo niskich obrotów to na 4-ce w przedziale 1400 a 1800 obrotów drgania znikają a na 5-ce są ledwie wyczuwalne

Jedynie przy spokojnej jezdzie drży silnik

send from HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie bylo podobnie > pompa zrobiona > troche lepiej . nowe wtryski od afn-a pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ugadam sie z Trepek i obadamy co tam mojej padace dolega ;) oby to był tylko nastawnik a nie wstryski albo pompa ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[]tylko w zakresie 1300-1600 obr/min na 4 i 5 biegu[/b] i tylko wtedy. Jak mu cisnę po obrotach to drgania nie są wyczuwalne na 4 i 5 biegu ale to może dlatego że obroty nie spadają tak nisko jak się kręci silnik :slina:

to nie golf III AAZ.. gdzie nie drgał nawet na 5 przy 1000 obr ;).. mam to samo w tym samym zakresie dlatego jadąc na 4 biegu używam zakresu ok 1800 do 1900 ;) i jest git po mieście 3 bieg jest optymalny

wbić 5 to marzenie xD nie mam dzie bujac sie pow 100 km/h xD... pozatym szkoda zawiechy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ugadam sie z Trepek i obadamy co tam mojej padace dolega ;) oby to był tylko nastawnik a nie wstryski albo pompa ;/

groszowa sprawa przeca :pociesz:

---------- Post dopisany at 10:16 ---------- Poprzedni post napisany at 10:12 ----------

[]tylko w zakresie 1300-1600 obr/min na 4 i 5 biegu[/b] i tylko wtedy. Jak mu cisnę po obrotach to drgania nie są wyczuwalne na 4 i 5 biegu ale to może dlatego że obroty nie spadają tak nisko jak się kręci silnik :slina:

to nie golf III AAZ.. gdzie nie drgał nawet na 5 przy 1000 obr ;).. mam to samo w tym samym zakresie dlatego jadąc na 4 biegu używam zakresu ok 1800 do 1900 ;) i jest git po mieście 3 bieg jest optymalny

wbić 5 to marzenie xD nie mam dzie bujac sie pow 100 km/h xD... pozatym szkoda zawiechy :wink:

w aaz to i 60/h mozna bylo jechać 5 biegiem i nic sie nie działo ,ale to inna bajka ,zero praktycznie elektroniki itp . wiadomo ze z tdi wieksza moc masz i silnik ładniej chodzi ,ale aazduzo palił ( mi w zime nawet do 9l ) gdzie takie 1z pala 6l .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem.. miałem aaz jeszcze 2 tyg temu ;) latałem złomkiem przeszło 3 lata i zima nigdy nie wyszło wiecej jak ok 6.5 do 7 litrów.. pozatym reczne ssanie i zero problemów z rozruchem nawet przy minus 20 ;)..:hi:

a nawiasem to ja na 5 to po mieście sie poruszałem przy 45-50 km/h i nie było problemów.. 1Z w a4 juz tak jechac nie chce ale coś za coś :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ci powiem szczerze ze jedzilem tez troche czasu takim AAZ nawet z bost pinem mialo moze ze 90km i jak mocno wdeptalem to i 12l palił ,gdzie taki ALH czy 1z palił max 6.5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem aaz i też mu pina wsadziłem... szczerze to szybko go zdemontowałem :facepalm: z racji PCV skierowanej ku górze przy depnięciu z pod świateł robiło sie czarno i to jak :slina: a w baku robił sie wir... tzn wir... zależy jak kto patrzył jak z ok 5.5 rosło do niezmieżalnych ilosci.... do tego zawór na turbo mi sie potem zapiekł

to akurat bolączka tego małego turbo k14.. ale cuż zrobiłem z niego rosta.. plus pianka montazowa w progi i ta nieszczęsna dziura w podłodze xD poszedł za 600 zł haha pod koniec przy dodaniu gazu silnik obijał sie prawie o maske... ale wtedy miałem juz a4 wiec :banan:

---------- Post dopisany at 11:32 ---------- Poprzedni post napisany at 11:27 ----------

ci powiem szczerze ze jedzilem tez troche czasu takim AAZ nawet z bost pinem mialo moze ze 90km i jak mocno wdeptalem to i 12l palił ,gdzie taki ALH czy 1z palił max 6.5l

90 to napewno nie miał ;) seryjnie miały 75 po pinie mogło skoczyc do ok 80 ale bez grzebania przy dawce na pompie to wątpie.... 100 koni można było osiągnąc po przez zwiększenia doładowania do ok 1.0 bara pinie FIMIC-u lub zmianie turbo na gatteta T3 ;d ale to juz duza suszarka i długo sie rozkręcała ;) na trase ok do miasta dramat :hi:

tylko potem efekt jest mniej wiecej taki

---------- Post dopisany at 11:35 ---------- Poprzedni post napisany at 11:32 ----------

naszczescie dymienia ustępuje jak suszarka juz nabije ciśnienie ;d xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mial 90 na pewno ,bo mial turbo t15 jak pamietam a nie kkk. i dawka byla zwiekszana ale nie kopcił jak ten z twojego filmu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może właśnie większe turbo niwelowało dymienie {wiecej tlenu} auto miało lepsza mieszanke ;) u mnie bez podkręcania dmuchawki a przy zwiększonej dawce robiła sie swieca dymna:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany robita mi tu OT :D miało być pisane skad to drganie a nie o modach :D

Przeguby wewnetrzne drgaja cały czas czy tylko przy określonej prędkości? Bo jeszcze nad tym myślę.

Ugadalem się już z Trepek na przegląd nastawnika. Zobaczymy co tam sie dzieje bo drgania są od jakiegoś czasu a auto mam 4 lata i nic się takiego dawniej nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeguby wewnetrzne nie moga drgac bo nie maja takiej mozliwosci. Gora/dol chodzic nie moga tylko przesuwaja sie w plaszczyznie od skrzyni w kierunku kola, gdzie przy kole i tak trzyma je przegub zewnetrzny.

---------- Post dopisany at 10:44 ---------- Poprzedni post napisany at 10:43 ----------

mial 90 na pewno ,bo mial turbo t15 jak pamietam a nie kkk. i dawka byla zwiekszana ale nie kopcił jak ten z twojego filmu

Mial T2, T15 byly tylko w 1Z od 1994r. Sam poluje na T2 bo jest wieksze od T15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaaak ? to widzieles tego trupa ze piszesz ze mial t2 ? chyba ja wiem lepiej jaka mialem turbine i była to własnie garret t15 z czego to nie wiem takiego juz kupilem :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...