alienv8 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Witajcie, opisze wam mój przypadek.Przed wymianą świec audi rano na zimny silniku dłużej kręciła ale odpalała normalnie.Po wymianie świec [kupiłem FEBI ori wykręciłem BERU] z rana na zimnym silniku gdy odpaliłem audi nie chodzi na wszystkie cylindry [przez chwile rzuca silnikiem] po 10-20 sekundach się stabilizuje i zaczyna pracować wzorowo.Dzieje się tak tylko z rana gdy silnik jest zimny.Sprawdzałem świece czyli podciągnąłem przewód plusowy od akumulatora i dotykałem każdą ze świec.Każda świeca zaiskrzyła więc chyba są ok.Nie wiem może któraś z fajek ma przerwany kabel. Co poradzicie ?
kudalty66 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 tak też może być z tym przewodami, trzeba wcześniej sie w nie ''wpiąć' i sprawdzić, a stare świece ile było spalonych???
alienv8 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 Powiem ci że nie sprawdzałem starych świec pod kątem niesprawności (spalenia ) z rana po prostu dłużej kręciła ale po zapłonie paliła na wszystkie cylindry.Teraz po wymianie na nowe nie to że kulawo pracuje po odpaleniu na zimnym to i po 5 sek. od odpalenia zakopci czyli wnioskuje z tego że któraś ze świec jest nie sprawna lub nie dostaję prądu. Musze ją podpiąć pod kompa z rana i spróbować odpalić zobaczymy jaki błąd pokaże .
gienek Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 Kolego, mam identyczny przypadek. O ile pamiętam świece żarowe uruchamiane są poprzez przekaźnik a ten poprzez czujnik temperatury. O ile wiem świece żarowe uruchamiane są poniżej 0 stopni. Co ciekawe, silnik więcej bierze paliwa, ale lepsze ma przyspieszenie i lepsza kultura jazdy na trasie . Też męczę się nad tą zagadką.
sumoss Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Kolego dobrze by bylo jesli sprawdzil bys te swiece jak sa wyciagniete bo mimo ze ktoras z nich moze nie byc spalona to moze nie grzac koncowka tylko moze podgrzewac sie scianka swiecy (blad w produkcji) a jesli grzeje sie scianka tylko to nie bedzie dobrze palil poniewaz z glowicy wystaje tylko koniuszek swiecy i on ma rozgrzewac komore spalania ale jesli wszystkie siwece beda rozgrzewaly sie odpowieddznio to musisz sprawdzic fajki a pozniej czojnik temp lub przekaznik.
alienv8 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2014 To teraz zagadka nie wiem czy to ma sens ale jest to sprawdzony fakt.Audi odpala bez problemu i normalnie bez kopcenia i rzucania silnikiem gdy świeci mi się już żebrak i paliwka mam już na jakieś 30-40 km . Przylukałem to już dwa razy.I co wy na to ? Byłem u elektro-mechanika . Stwierdził że świece są ok , napięcie do każdej świecy ok , podłączał kompa ustawienie dawki paliwa ok.Więc nie wiem ręce opadają .Na tyle silników 2.5 musiał ktoś przez to przejść.
sumoss Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 osobiscie tego nie przechodzilem ale mysle ze to nie bedzie przyczyna swiec zarowych tylko moze przy niskim stanie paliwa zapowietrzac sie uklad paliwowy i dlatego tak sie dzieje w zbiorniku masz pompke paliwa elektryczna ktora przelewa paliwo z jednego zbiornika do drugiego ponizej polowy paliwa w baku.
alienv8 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Czyli pompka może szwankować ? Tylko nie rozumiem tego że przy praktycznie zerowym stanie paliwa (3-5 litrów) odpala bez najmniejszych problemów nawet po nocy z - temperaturą .Gdy tylko zatankuje już jest problem na zimnym silniku.Dłużej kręci , zakopci , no i tak jakby silnik kulał przy starcie.Nawet jak ją rozgrzeje to dłużej muszę kręcić (3-6 sekund) .
alienv8 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Obsługa była robiona na początku grudnia .Wszystkie filtry. o co chodzi naprawdę .
sumoss Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Jezeli masz 100% pewnosc ze fajki sa sprawne przekaznik swiec rownierz siece grzeja jak nalezy oraz uklad paliwowy szczelny to sprawdzil bym czujnik temp cieczy on moze przeklamywac.
alienv8 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2014 Gdzie znajduję się ten czujnik ?
sumoss Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 patrzac od przodu na silnik to po lewej stronie kolo pompy paliwa taka zielona kostka czujnik jest na wsowce plastikowej w metalowej rurce od plynu chlodniczego
komzuald Opublikowano 9 Grudnia 2020 Opublikowano 9 Grudnia 2020 Czesc, dzis wymienilem swiece zarowe, niestety ikonka swiec na zegarach znika po 1-2s i auto dalej dlugo kreci, wyczytalem zeby sprawdzic przekaznik swiec, ktos wie gdzie sie znajduje w a4 b6 2.5 tdi?
Dev Opublikowano 9 Grudnia 2020 Opublikowano 9 Grudnia 2020 4 godziny temu, komzuald napisał: Czesc, dzis wymienilem swiece zarowe, niestety ikonka swiec na zegarach znika po 1-2s i auto dalej dlugo kreci, wyczytalem zeby sprawdzic przekaznik swiec, ktos wie gdzie sie znajduje w a4 b6 2.5 tdi? pod ECU jak znam życie to wszystko tam pływa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się