Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AWT] Odgłos pukającej szklanki!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem ze swoim silnikiem 1.8T AWT.Przebieg 152tyś km.po odpaleniu silnika słychać pukanie w silniku typowe dla popychacza hydraulicznego.

Auto kupiłem 5 miesięcy temu więc postanowiłem wymienić kpl rozrząd + napinacz z łańcuchem + wszystkie szklanki.Po zrobieniu wszystkiego, zalaniu nowego oleju Mobil1 5W50 i odpaleniu silnika pukanie nie ustało.Puka nadal i jest słyszalne w głowicy w okolicy 3-4 cylindra.W silniku jest wszystko ok i tak jak powinno być oprócz jednej rzeczy.Wszystkie mostki na wałkach rozrządu są numerowane oprócz skrajnych zewnętrznych.U mnie były założone w następujący sposób nr 2 przód silnika i rosły do nr 5 przy napinaczu, natomiast w literaturze ELSA jest na odwrót nr 5 przód i maleje do nr 2 przy napinaczu.Czy któryś z kolegów ma fotki z wymiany napinacza lub pamięta jak ma u siebie.Źle założone mostki oznaczają,że wałek w jednym miejscu jest zbyt ciasno spasowany a w drugim ma luz.Wałek wpada w wibracje i puka.Wibrujący wałek prędzej lub później pęknie więc chciałbym jak najszybciej to zweryfikować i zrobić.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Opublikowano

yyy nie bardzo mi sie widzi zeby mostki siadły tak jak mowisz skoro sa przypasowane do roznych srednic walka :) ja bym raczej to pukanie wiazal z niskim cisnieniem oleju = juz niesprawna pompa olejowa:) zacznij od zmierzenia wartosci cisnienia oleju :)

Opublikowano

nie wiem gdzie wymieniałeś rozrząd ale ja jak wymieniałem u siebie kpl rozrząd to dostałem 1rok gwarancji na niego lub ileś tam tysięcy do przejechania, także może warto zaglądnąć do typków co robili rozrząd i kazać sprawdzić + ewentualnie zwrócić uwagę na ułożenie tych mostków

Opublikowano

panowie co wy zescie sie tak tych mostków czepili?? o ile ze duzo mozan by jeszcze załozyc i walek byl by luzny o tylke ciasnych nie ma szans bo po pierwsze nie siadły by rowno a po drugie nawet jesli by je jakis magik zdolal dociagnac to walek by nie mial luzu i zaraz by sie zatarl :) przyczyn stukania raczej szukaj w cisnieniu oleju :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...