Jump to content
0
hajpa

Przelany olej silnikowy. Jakie konsekwencje?

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Ostatnio przez mój pośpiech, głupotę i nie zrozumienie z kolegą przelałem olej silnikowy. Nie będę się rozpisywał czemu tak się stało, totalna głupota no i cóż, stało się. Od razu uprzedzę, że nie miałem możliwości sprawdzenia na bagnecie, to też dłuższa historia.

Nie mam pojęcia o ile zostało przelane ale sądzę, że nawet 1-1,5 litra mogło być ponad stanem, więc na prawdę sporo. Zwłaszcza, że zrobiłem już tak koło 500 km.

Teraz sprawa wygląda tak:

olej mam w wydechu, więc teoretycznie jeździć i w końcu się wypali (katalizatora nie mam więc spoko )

ale jakoś musiał się on tam dostać, jakie są możliwości? Czy mogły walnąć jakieś uszczelniacze?

Na tą chwilę nie zauważyłem nigdzie wycieków z boku silnika itp. tylko tyle że wypluło w wydech.

Teraz mam dobry stan oleju (wypluło nadmiar ) i obserwuję co będzie sie działo czy poszedł jakis uszczelniacz i cały czas będzie pluło czy wypali się to co wypluło i będzie ok.

Zazwyczaj w takich sytuacjach co może paść?

Z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najczęściej właśnie uszczelniacze w takich przypadkach padają :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narazie obserwuj temat nie co wyciagac pochopnych wnioskow.

Wysłane za pomoca sputnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie możesz go po prostu spuścić do czystego naczynia i wlać tyle ile potrzeba? Myślę że tak szybo Ci uszczelnień nie wywali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W najlepszym wypadku nic się nie stanie- ale to pzy mniejszych ilościach, późnij to zimeringi wywala itp w najgorszym przypadku wał pęknie lub korby pogniesz. W takich wypadkach najlepiej odrazu spuścić olej lub ściągnać przez miarkę.

Mogła Ci turbina puścić, ale to zbieg okoliczności tylko.

iedyś z opla wyciągalem olej. Wyciągnąłem 1.5l a na miarce było jeszcze full... Ale nic się wtedy mu nie stało.


Przyjmę tunel środkowy do B6, stan i kolor bez znaczenia, ma jedynie być nie połamany i nie podziurawiony :)Jak coś to pw :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O to chodzi, że mi już wypluło w wydech tyle ile trzeba i już mam dobry stan, nie ma nadmiaru. Tyle, że w wydechu mam trochę oleju i przez to kopci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a uszczelka pokrywy zaworow? nie jest ulane ponizej jej? Bo najczesciej tamtedy bedzie wypruwac po przelaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to narazie musisz obserwować. Wypal ten olej z wydechu i obserwuj co się będzie działo. Czy będzie nowy olej tam, czy będzie ubywać oleju.


Przyjmę tunel środkowy do B6, stan i kolor bez znaczenia, ma jedynie być nie połamany i nie podziurawiony :)Jak coś to pw :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak napisałem, przejrzałem dość dokładnie silnik i nic nie zauważyłem. Jedynie dziś jeszcze wezmę szmatkę i przeczyszcze podejrzane miejsca i będę obserwował

---------- Post dopisany at 14:54 ---------- Poprzedni post napisany at 10:48 ----------

No i stalo sie... Ewidentnie ubywa oleju. Kopci na niebiesko i to dosc obficie. Na pewno uszczelniacze. Jeszcze dla pewnosci umylem silnik i troche pojezdzilem zeby sprawdzic czy moze gdzies jeszcze nie ucieka.

Wiec pytanie: jak wyglada wymiana uszczelniaczy ? Jakie koszta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbinę sprawdzałem, coś tam puszcza ale to na prawdę niewielkie ilości, na pewno nie takie ubytki jak mam teraz.

Zauważyłem teraz, że tył silnika mam cały zapluty olejem, od zaworu egr wszystko do dołu, na skrzyni pełno oleju, więc myślę, że tam może być przyczyna tylko niestety nie mogę znaleźć dokładnego źródła. Na co tam można zerknąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo może puszczać Ci w kolektor ssący jak i wydechowy- to musisz mieć na uwadze. Dymi cały czas czy tylko jakiś czas po odpaleniu? Czy dopiero za jakiś czas po odpaleniu.

Odmę masz drożną? Przypadkiem uszczelki Ci nie zassało pod deklem klawiatury?


Przyjmę tunel środkowy do B6, stan i kolor bez znaczenia, ma jedynie być nie połamany i nie podziurawiony :)Jak coś to pw :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odmy póki co nie sprawdzałem. Da radę się do niej dostać bez zdejmowania kolektora?

Jeśli chodzi o dymienie to wydaję mi się że zaczyna dymić dopiero jak się trochę rozgrzeje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to by wskazywało na turbo. da się to obadać bez zdjęcia kolektora. Poszukaj sobie tematu w którym opisane było, że cieknie olej spod dekla klawiatury. W audi jest zaworek w odmie który jak się popsuje to zassie korek oleju i wessie uszczelkę i będzie olej leciał na klektor itp.


Przyjmę tunel środkowy do B6, stan i kolor bez znaczenia, ma jedynie być nie połamany i nie podziurawiony :)Jak coś to pw :decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...