Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Czy można zmienić tarcze zwykłą na wentylowaną ??


Goran

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z tarczami bo mi sie krzywią. Jak kupiłem samochód to ktoś już je wymienił (na zachodzie) no i mam tarcze (niewentylowaną) która ma sporo mięcha i klocki też całkiem niezłe. Problem jest w tym że przy hamowaniu trzęsie kierownicą. Tarcze przetoczyłem i było lepiej ale nie tak jak bym chciał. Wydaje mi sie że klocki są zbyt twarde w stosunku do tarczy i tarcza nie wytrzymuje ( na klockach zrobiłem ponad 30 tys i jest jeszcze 50%- wydaje mi sie że za dużo) Jak z tym nic nie zrobie to chciałem zmienić tarcze na wentylowane. Czy można to zrobić czy średnica tarczy jest taka sama i czy klocki wejdą w te zaciski które są. Jeśli ktoś przerabiał ten temat to niech mi coś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to są zupełnie inne hamulce, musiałbyś ciałkowicie zmienić układ.

Przecież tarcze hamulcowe wentylowane są grubsze, to jest zupełnie inna tarcza.

Nie wejdzie w zaciski.

Tu masz hamulce wenylowane z wymiarami :

tarczewentadrtc1.th.png

A tu tarcze niewentylowane z wymiarami :

tarczeniewentadrrt1.th.png

Zwróc uwagę na grubość (thickness). Już nie wspomne, że pewno i koła byś musiał zmienić, bo to wentylowane są 288mm

I wpisuj w temacie o jaki model chodzi (auto, silnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobie coś tylko z tym biciem

może kup te tarcze co są na tym zdjęciu :

11sm1.png

i wymien płyn hamulcowy (nic nie ma do bicia, ale jeśli nie miałeś wymienianego dawno, to...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa miesiące temu wymieniałem tarcze i klocki bo mi się nagle skrzywiły i przy hamowaniu z wyższych prędkości waliło po kierownicy. Koszt wymiany to około 270 zł tarcze + klocki firmy TRW/LUCAS także się nie zastanawiaj i wymieniaj, tarcze nie wentylowane są dużo tansze od wentyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz przetocze te tarcze a jak to nie pomoże to będe musiał je wywalić ale troche szkoda bo nie mają progu i są "grube" tak jak wcześniej pisałem zastanawiam sie czy klocki nie są za twarde

[ Dodano: 01-01-2007, 22:58 ]

tarcze 270 a klocki jakie koszty??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko by trzebaby się rozeznać, które są bardziej miekkie (skoro chcesz).

Ja je tak wrzuciłem "na pałe" żebyś znał ceny ;)

pamiętaj o płynie (jeśli dawno zmieniany był)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płynu to pojęcia nie mam kidy był zmieniany :| tak jak pisałem a w dziele "Moja A4" samochód przyprowadziłem osobiście od niemca i cały czas był serwisoany w Audi ale czy Oni płyn wymienili to pojęcia nie mam jak to sprawdzić czy płyn jest do wymiany bo mam teraz przejechane 210tys i jeśli jeszcze go nikt nie wymieniał to raczej do niczego sie nie nadaje. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jest w książce wymieniany był trzy razy

07.05.1998 przebieg 60897

03.08.2000 przebieg 100000

02.12.2003 przebieg 155368

z tego wynika że musze wymienić, bo średnio co 50 tys był zmieniany, a teraz ma 210tys

pierwszy raz skorzystałem z tej książki :D a myślałem, że pożytku z niej nie będzie :diabel:

Jeszcze raz Dzięki za pomoc ;)

[ Dodano: 02-01-2007, 00:09 ]

no i teraz pytanie co zalać, napewno DOT-4 tylko zawsze lałem z organiki a czy to dobre jest to nie wiem i ile tego wejdzie w układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz przetocze te tarcze a jak to nie pomoże to będe musiał je wywalić ale troche szkoda bo nie mają progu i są "grube" tak jak wcześniej pisałem zastanawiam sie czy klocki nie są za twarde

[ Dodano: 01-01-2007, 22:58 ]

tarcze 270 a klocki jakie koszty??

Na przegrzane tarcze nie pomoże ich przetaczanie. Tylko wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz mocnego auta, ale nawet te 125psów można rozpedzic, ja wychodzę z założenia że lepiej trochę dopłacić (zwłaszcza, że te płyny nie kosztują dużo) i kupić coś dobrego.

Poza tym zależy też to od stylu jazdy ;) Jak często ostro hamujesz, to może być taki :

Motul RBF 600

http://www.4turbo.pl/katalog/index.php?main_page=product_info&products_id=750

http://www.hamulce.net/motul.htm

Cena: 40,00 - 50 zł

motulrbf600zj9.th.jpg

Jak masz spokojnieszy styl jazdy to coś takiego:

http://www.motozakupy.com.pl/index.php?d=produkt&id=1457

Cena : 24,42 zł

albo to:

MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID

Cena : 34 zł

Do samochodów z ABS stosuje się raczej DOT5.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 01-01-2007, 22:58 ]

tarcze 270 a klocki jakie koszty??

całość 270 zł :( klocki+tarcze wszystko pierwsza liga :one:

[ Dodano: 02-01-2007, 12:37 ]

poszukaj w książce daty Bremsflussigkeits-Wechsel - to jest wymiana płynu hamulcowego

a ja mam zero wpisów w koncu ksiazki tylko same inspekcje co 12 mc w VW Audi, czyżby nic nie wymieniali nie wieżę :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do samochodów z ABS stosuje się raczej DOT5.1.

a tego to nie wiedziałem :galy:

jo tyż :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ot, pierwszy choćby z linków, co google wypluwa :

http://www.motorspot.com/itm_img/DOT_5%5B1%5D.1_Brake_Fluid_8070_(GB).pdf

DOT 5.1 NON-SILICONE BASE

TYPE OF USE

All types of hydraulic actuated-brake and clutch systems

in accordance with DOT 5.1, DOT 4 and DOT 3 manufacturers’ recommendations.

Fluidity specially designed for anti-locking brake system (ABS).

PERFORMANCE

STANDARDS : FMVSS 116 DOT 5.1 NON SILICONE BASE & DOT 4 & DOT 3

SAE J 1703

Long life fluid :

The high wet boiling point (185°C / 365°F), superior to DOT 4 (155°C / 311°F mini) and DOT 3 (140°C / 284°F

mini) fluids enables to use this product longer. Indeed, DOT 3 / DOT 4 and DOT 5.1 brake fluids have the property

to absorb humidity contained in the air, which reduces their boiling points and consequently security.

The wet boiling point is representative of the fluid after one year of use.

Specially designed to anti-locking brake systems (ABS) :

The viscosity (820 centipoises at -40°C / -40°F) lower than DOT 4 (up to 1800 cp) and DOT 3 (up to 1500 cp)

brake fluids, allows an easier fluid circulation in micro-valves of anti-locking systems.

Perfectly neutral with seals used in braking systems. Anti-corrosion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z hamulcami nie można zwlekać i bawić się w przetaczanie. Polecam tarcze ATE + ich klocki coś można dostać oryginały za rozsądne pieniądze.

Co do płynu hamulcowego, to tylko wyprawa do ASO ... ich płyn (oryginał 1 litr) + ich robota = koszt poniżej 90zł to chyba jeszcze znośnie za "gwarancję" bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem tego płynu i z tego co sie orientowałem DOT 5.1 leje sie przy bardziej sportowej jaździe-sprawdza sie w wyższych temperaturach. W książce od samochodu jest napisane żeby lać DOT 4 ale mój niemiecki jest bardzo kiepski dlatego załączam zeskanowaną strone. :one:

Hamulce.jpg

Co Wy na to bo teraz to ja już sam nie wiem :galy: rano zadzwonie jeszcze do serwsu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...