Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cylkiczny problem - prawdopobobnie wtryskiwacze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od ponad roku mam cyklicznie pojawiający się problem z moją B6. Podczas jazdy zdarza się silne szarpniecie i zaświecają się kontrolki na desce ( Świece żarowe, esp, check engine) Wówczas trzeba trzymać na gazie na wolnych obrotach ponieważ silnik zgaśnie. Ponowne odpalenie jest możliwe tylko z wciśniętym gazem. Błędy które pojawiają się to 18071, 18009. Z tego co wyczytałem to istotne są logi z bloków 013, 018 i 023. Markery są zaznaczone na 900 rpm, 2000 rpm. 3000 rpm, 4000rpm i 900 rpm jeszcze raz.

Saturday,28,December,2013,18:21:35

038 906 019 LJ,,1.9l R4 EDC 0000SG 5934,

,Group A:,'013,,,,Group B:,'018,,,,Group C:,'023

,,Cyl 1,Cyl 2,Cyl 3,Cyl 4,,Cyl 1,Cyl 2,Cyl 3,Cyl 4,,(no units),(no units),(no units),(no units)

,TIME,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,TIME,0,0,0,0,TIME,,,,

Marker,STAMP, mg/str, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP,,,,,STAMP,,,,

,0.01,-1.22,-0.05,0.47,0.80,0.34,0.0,0.0,0.0,0.0,0.66,46.0,61.0,58.0,74.0

,0.98,-1.22,-0.05,0.45,0.78,1.30,0.0,0.0,0.0,0.0,1.62,49.0,58.0,58.0,78.0

,1.96,-1.22,-0.05,0.45,0.80,2.28,0.0,0.0,0.0,0.0,2.60,46.0,61.0,56.0,75.0

,2.92,-1.22,-0.05,0.45,0.80,3.24,0.0,0.0,0.0,0.0,3.56,49.0,58.0,54.0,79.0

,3.88,-1.25,-0.05,0.47,0.80,4.20,0.0,0.0,0.0,0.0,4.52,47.0,61.0,59.0,77.0

1,4.84,-1.25,-0.05,0.47,0.80,5.18,0.0,0.0,0.0,0.0,5.50,52.0,64.0,59.0,75.0

,5.82,-1.27,-0.05,0.47,0.80,6.14,0.0,0.0,0.0,0.0,6.46,52.0,61.0,57.0,76.0

,6.78,-1.27,-0.05,0.47,0.82,7.12,0.0,0.0,0.0,0.0,7.44,45.0,59.0,57.0,78.0

,7.76,-1.32,-0.05,0.45,0.85,8.08,0.0,0.0,0.0,0.0,8.40,44.0,54.0,52.0,69.0

,8.72,-1.29,-0.07,0.42,0.92,9.04,0.0,0.0,0.0,0.0,9.36,51.0,60.0,61.0,72.0

,9.68,-1.29,-0.05,0.40,0.94,10.00,0.0,0.0,0.0,0.0,10.32,50.0,61.0,57.0,78.0

,10.64,-1.29,-0.05,0.40,0.94,10.96,0.0,0.0,0.0,0.0,11.28,48.0,61.0,63.0,82.0

2,11.62,-1.29,-0.05,0.40,0.94,11.96,0.0,0.0,0.0,0.0,12.28,52.0,61.0,56.0,81.0

,12.62,-1.29,-0.05,0.40,0.94,12.94,0.0,0.0,0.0,0.0,13.26,52.0,63.0,59.0,78.0

,13.58,-1.29,-0.05,0.40,0.94,13.90,0.0,0.0,0.0,0.0,14.22,48.0,56.0,51.0,71.0

,14.54,-1.29,-0.05,0.40,0.94,14.86,4.0,4.0,4.0,4.0,15.18,48.0,56.0,51.0,71.0

,15.50,-1.29,-0.05,0.40,0.94,15.84,4.0,4.0,4.0,4.0,16.16,48.0,56.0,51.0,71.0

,16.48,-1.29,-0.05,0.40,0.94,16.82,4.0,4.0,4.0,4.0,17.14,48.0,56.0,51.0,71.0

3,17.49,-1.29,-0.05,0.40,0.94,17.83,4.0,4.0,4.0,4.0,18.17,48.0,56.0,51.0,71.0

,18.51,-1.29,-0.05,0.40,0.94,18.84,4.0,4.0,4.0,4.0,19.19,48.0,56.0,51.0,71.0

,19.53,-1.29,-0.05,0.40,0.94,19.85,4.0,4.0,4.0,4.0,20.17,39.0,52.0,52.0,62.0

,20.51,-1.29,-0.05,0.40,0.94,20.83,4.0,4.0,4.0,4.0,21.17,39.0,52.0,52.0,62.0

4,21.50,-1.29,-0.05,0.40,0.94,21.83,4.0,4.0,4.0,4.0,22.17,39.0,52.0,52.0,62.0

,22.51,-1.29,-0.05,0.40,0.94,22.85,4.0,4.0,4.0,4.0,23.19,39.0,52.0,52.0,62.0

,23.53,-1.29,-0.05,0.40,0.94,23.85,4.0,4.0,4.0,4.0,24.19,39.0,52.0,52.0,62.0

,24.53,-1.29,-0.05,0.40,0.94,24.87,4.0,4.0,4.0,4.0,25.19,39.0,52.0,52.0,62.0

,25.53,-1.29,-0.05,0.40,0.94,25.87,4.0,4.0,4.0,4.0,26.21,39.0,52.0,52.0,62.0

,26.55,-1.29,-0.05,0.40,0.94,26.88,4.0,4.0,4.0,4.0,27.22,39.0,52.0,52.0,62.0

,27.55,-1.29,-0.05,0.40,0.94,27.88,4.0,4.0,4.0,4.0,28.20,39.0,52.0,52.0,62.0

,28.55,-1.29,-0.05,0.42,0.94,28.88,0.0,0.0,0.0,0.0,29.21,45.0,52.0,53.0,76.0

5,29.55,-1.39,0.00,0.42,0.92,29.88,0.0,0.0,0.0,0.0,30.23,45.0,57.0,56.0,79.0

,30.56,-1.44,0.02,0.42,0.92,30.91,0.0,0.0,0.0,0.0,31.24,52.0,60.0,56.0,78.0

,31.56,-1.41,0.02,0.42,0.89,31.91,0.0,0.0,0.0,0.0,32.24,54.0,59.0,60.0,78.0

,32.56,-1.36,0.05,0.42,0.87,32.91,0.0,0.0,0.0,0.0,33.24,55.0,60.0,57.0,79.0

,33.57,-1.34,0.07,0.38,0.85,33.90,0.0,0.0,0.0,0.0,34.22,52.0,59.0,60.0,76.0

,34.55,-1.32,0.09,0.35,0.80,34.86,0.0,0.0,0.0,0.0,35.21,54.0,61.0,62.0,79.0

Oraz odczyt z tych bloków w załączniku

logi.jpg

Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Byłem już u kilku fachowców i dalej to samo. A wymiana w ciemno mija się z celem. Jeżeli jest taka potrzeba to wkleję logi z innych bloków tylko proszę podać które są istotne. Dodam jeszcze że moc była podniesiona do 119 kW. Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Roman: zrób porządne logi. Jest w dziale diagnostyka instrukcja, a logi zamieść po przez stronę: vaglog.rtnet.pl

Opublikowano

Wrzucam mam nadzieje prawidłowe logi.

Próba statyczna:

Log (0 - 000,000)

Log (1 - 003,003)

Log (2 - 011)

Próba dynamiczna:

Log (0 - 000)

Log (1 - 001)

Log (2 - 011)

Log (3 - 010)

Log (4 - 004)

Log (5 - 008)

Log (6 - 003)

---------- Post dopisany 08-01-2014 at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany 29-12-2013 at 16:46 ----------

Odświeżam temat. Czy pomoże ktoś w analizie logów?

Opublikowano

Patrząc na logi to seria. Poza tym masz za niską temp. płynu chłodzącego, źle ustawiony rozrząd i kąt synchronizacji (kąt możesz sam przestawić najlepiej w okolice 0.0). W 010 nie miałeś gazu w podłodze, jeśli pozostałe dynamiczne robiłeś w ten sam sposób to je powtórz. Brakuje statycznych: 001, 004, 007, 013, 018, 023

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Trochę czasu minęło ale nie miałem wcześniej możliwości wykonania powtórnych logów. Wszystkie logi są zrobione na nowo.

Próba statyczna basic settings

Log (0 - 000)

Log (1 - 003)

Log (2 - 011)

Próba statyczna normal

Log (0 - 000)

Log (1 - 003)

Log (2 - 007)

Log (3 - 013)

Log (4 - 018)

Log (5 - 004)

Log (6 - 001)

Log (7 - 023)

Próba dynamiczna

Log (0 - 000)

Log (1 - 001)

Log (2 - 004)

Log (3 - 011)

Log (4 - 003)

Log (5 - 008)

Log (6 - 010)

W międzyczasie wymieniłem termostat, podoginałem piny przy pompkach. Wiązka kabli do pompowtrysków także wydaje się nie uszkodzona. Dodatkowo zauważyłem że po skasowaniu błędu (18071 - Wtryskiwacz, aktywacja - zwarcie do plusa, ECM, przewody) problem pojawia się niemal od razu po wyjechaniu w trasę, jeżeli go nie kasuję to na jakiś czas jest spokój. Proszę o ponowną analizę. Z góry dziękuję.

Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej popraw kąt synchronizacji bo jest za bardzo na plus. Nie ma przy tym dużo roboty; najlepiej jakbyś ustawił na -0.6 (pewnie będzie się zmieniał i rósł na dodatnią wartość na wolnych obrotach). Zmienią się wtedy bipy, korekcje pompek, dawka paliwa 001, oraz spalanie chwilowe w 015. Po zmianie kąta potrzebny będzie nowy komplet logów. Pozdrawiam :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Opublikowano

Rozrząd kiedy robiłeś?

Owszem poprawiles kąt synchronizacji ale się rozjezdza. 4 PD jak widać podlewa. Przeczytaj wątek "lisek120" tam jest moja porada.

Opublikowano

Rozrząd wymieniony w ASO Audi,od wymiany przejechane 40000 km. Mam pytanie co zrobić jeżeli kąt synchronizacji się rozjeżdza i cz to może być przyczyną tego jak napisałem na wstępie że podczas jazdy szarpie gaśnie motor zdarza się to też na wolnych obrotach.

Opublikowano
Rozrząd wymieniony w ASO Audi,od wymiany przejechane 40000 km. Mam pytanie co zrobić jeżeli kąt synchronizacji się rozjeżdza i cz to może być przyczyną tego jak napisałem na wstępie że podczas jazdy szarpie gaśnie motor zdarza się to też na wolnych obrotach.

Przyczyną szarpania, oraz gaśnięcia nie będzie, ale na pewno rozrząd dobrze byłoby ustawić tak aby kąt utrzymywał stałą wartość lub zmieniał się minimalnie (np. z 0.0 na 0.6).

Opublikowano

Ponawiam prośbę o analizę logów.

Opublikowano
Rozrząd kiedy robiłeś?

Owszem poprawiles kąt synchronizacji ale się rozjezdza. 4 PD jak widać podlewa. Przeczytaj wątek "lisek120" tam jest moja porada.

Czytaj...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...