quattrob6 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Witam. Od ponad roku mam cyklicznie pojawiający się problem z moją B6. Podczas jazdy zdarza się silne szarpniecie i zaświecają się kontrolki na desce ( Świece żarowe, esp, check engine) Wówczas trzeba trzymać na gazie na wolnych obrotach ponieważ silnik zgaśnie. Ponowne odpalenie jest możliwe tylko z wciśniętym gazem. Błędy które pojawiają się to 18071, 18009. Z tego co wyczytałem to istotne są logi z bloków 013, 018 i 023. Markery są zaznaczone na 900 rpm, 2000 rpm. 3000 rpm, 4000rpm i 900 rpm jeszcze raz. Saturday,28,December,2013,18:21:35 038 906 019 LJ,,1.9l R4 EDC 0000SG 5934, ,Group A:,'013,,,,Group B:,'018,,,,Group C:,'023 ,,Cyl 1,Cyl 2,Cyl 3,Cyl 4,,Cyl 1,Cyl 2,Cyl 3,Cyl 4,,(no units),(no units),(no units),(no units) ,TIME,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,-2.8 to +2.8 mg/H,TIME,0,0,0,0,TIME,,,, Marker,STAMP, mg/str, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,0.01,-1.22,-0.05,0.47,0.80,0.34,0.0,0.0,0.0,0.0,0.66,46.0,61.0,58.0,74.0 ,0.98,-1.22,-0.05,0.45,0.78,1.30,0.0,0.0,0.0,0.0,1.62,49.0,58.0,58.0,78.0 ,1.96,-1.22,-0.05,0.45,0.80,2.28,0.0,0.0,0.0,0.0,2.60,46.0,61.0,56.0,75.0 ,2.92,-1.22,-0.05,0.45,0.80,3.24,0.0,0.0,0.0,0.0,3.56,49.0,58.0,54.0,79.0 ,3.88,-1.25,-0.05,0.47,0.80,4.20,0.0,0.0,0.0,0.0,4.52,47.0,61.0,59.0,77.0 1,4.84,-1.25,-0.05,0.47,0.80,5.18,0.0,0.0,0.0,0.0,5.50,52.0,64.0,59.0,75.0 ,5.82,-1.27,-0.05,0.47,0.80,6.14,0.0,0.0,0.0,0.0,6.46,52.0,61.0,57.0,76.0 ,6.78,-1.27,-0.05,0.47,0.82,7.12,0.0,0.0,0.0,0.0,7.44,45.0,59.0,57.0,78.0 ,7.76,-1.32,-0.05,0.45,0.85,8.08,0.0,0.0,0.0,0.0,8.40,44.0,54.0,52.0,69.0 ,8.72,-1.29,-0.07,0.42,0.92,9.04,0.0,0.0,0.0,0.0,9.36,51.0,60.0,61.0,72.0 ,9.68,-1.29,-0.05,0.40,0.94,10.00,0.0,0.0,0.0,0.0,10.32,50.0,61.0,57.0,78.0 ,10.64,-1.29,-0.05,0.40,0.94,10.96,0.0,0.0,0.0,0.0,11.28,48.0,61.0,63.0,82.0 2,11.62,-1.29,-0.05,0.40,0.94,11.96,0.0,0.0,0.0,0.0,12.28,52.0,61.0,56.0,81.0 ,12.62,-1.29,-0.05,0.40,0.94,12.94,0.0,0.0,0.0,0.0,13.26,52.0,63.0,59.0,78.0 ,13.58,-1.29,-0.05,0.40,0.94,13.90,0.0,0.0,0.0,0.0,14.22,48.0,56.0,51.0,71.0 ,14.54,-1.29,-0.05,0.40,0.94,14.86,4.0,4.0,4.0,4.0,15.18,48.0,56.0,51.0,71.0 ,15.50,-1.29,-0.05,0.40,0.94,15.84,4.0,4.0,4.0,4.0,16.16,48.0,56.0,51.0,71.0 ,16.48,-1.29,-0.05,0.40,0.94,16.82,4.0,4.0,4.0,4.0,17.14,48.0,56.0,51.0,71.0 3,17.49,-1.29,-0.05,0.40,0.94,17.83,4.0,4.0,4.0,4.0,18.17,48.0,56.0,51.0,71.0 ,18.51,-1.29,-0.05,0.40,0.94,18.84,4.0,4.0,4.0,4.0,19.19,48.0,56.0,51.0,71.0 ,19.53,-1.29,-0.05,0.40,0.94,19.85,4.0,4.0,4.0,4.0,20.17,39.0,52.0,52.0,62.0 ,20.51,-1.29,-0.05,0.40,0.94,20.83,4.0,4.0,4.0,4.0,21.17,39.0,52.0,52.0,62.0 4,21.50,-1.29,-0.05,0.40,0.94,21.83,4.0,4.0,4.0,4.0,22.17,39.0,52.0,52.0,62.0 ,22.51,-1.29,-0.05,0.40,0.94,22.85,4.0,4.0,4.0,4.0,23.19,39.0,52.0,52.0,62.0 ,23.53,-1.29,-0.05,0.40,0.94,23.85,4.0,4.0,4.0,4.0,24.19,39.0,52.0,52.0,62.0 ,24.53,-1.29,-0.05,0.40,0.94,24.87,4.0,4.0,4.0,4.0,25.19,39.0,52.0,52.0,62.0 ,25.53,-1.29,-0.05,0.40,0.94,25.87,4.0,4.0,4.0,4.0,26.21,39.0,52.0,52.0,62.0 ,26.55,-1.29,-0.05,0.40,0.94,26.88,4.0,4.0,4.0,4.0,27.22,39.0,52.0,52.0,62.0 ,27.55,-1.29,-0.05,0.40,0.94,27.88,4.0,4.0,4.0,4.0,28.20,39.0,52.0,52.0,62.0 ,28.55,-1.29,-0.05,0.42,0.94,28.88,0.0,0.0,0.0,0.0,29.21,45.0,52.0,53.0,76.0 5,29.55,-1.39,0.00,0.42,0.92,29.88,0.0,0.0,0.0,0.0,30.23,45.0,57.0,56.0,79.0 ,30.56,-1.44,0.02,0.42,0.92,30.91,0.0,0.0,0.0,0.0,31.24,52.0,60.0,56.0,78.0 ,31.56,-1.41,0.02,0.42,0.89,31.91,0.0,0.0,0.0,0.0,32.24,54.0,59.0,60.0,78.0 ,32.56,-1.36,0.05,0.42,0.87,32.91,0.0,0.0,0.0,0.0,33.24,55.0,60.0,57.0,79.0 ,33.57,-1.34,0.07,0.38,0.85,33.90,0.0,0.0,0.0,0.0,34.22,52.0,59.0,60.0,76.0 ,34.55,-1.32,0.09,0.35,0.80,34.86,0.0,0.0,0.0,0.0,35.21,54.0,61.0,62.0,79.0 Oraz odczyt z tych bloków w załączniku Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Byłem już u kilku fachowców i dalej to samo. A wymiana w ciemno mija się z celem. Jeżeli jest taka potrzeba to wkleję logi z innych bloków tylko proszę podać które są istotne. Dodam jeszcze że moc była podniesiona do 119 kW. Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam.
Biszczan Opublikowano 28 Grudnia 2013 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Roman: zrób porządne logi. Jest w dziale diagnostyka instrukcja, a logi zamieść po przez stronę: vaglog.rtnet.pl
quattrob6 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2014 Wrzucam mam nadzieje prawidłowe logi. Próba statyczna: Log (0 - 000,000) Log (1 - 003,003) Log (2 - 011) Próba dynamiczna: Log (0 - 000) Log (1 - 001) Log (2 - 011) Log (3 - 010) Log (4 - 004) Log (5 - 008) Log (6 - 003) ---------- Post dopisany 08-01-2014 at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany 29-12-2013 at 16:46 ---------- Odświeżam temat. Czy pomoże ktoś w analizie logów?
Biszczan Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Patrząc na logi to seria. Poza tym masz za niską temp. płynu chłodzącego, źle ustawiony rozrząd i kąt synchronizacji (kąt możesz sam przestawić najlepiej w okolice 0.0). W 010 nie miałeś gazu w podłodze, jeśli pozostałe dynamiczne robiłeś w ten sam sposób to je powtórz. Brakuje statycznych: 001, 004, 007, 013, 018, 023 Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
quattrob6 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2014 Trochę czasu minęło ale nie miałem wcześniej możliwości wykonania powtórnych logów. Wszystkie logi są zrobione na nowo. Próba statyczna basic settings Log (0 - 000) Log (1 - 003) Log (2 - 011) Próba statyczna normal Log (0 - 000) Log (1 - 003) Log (2 - 007) Log (3 - 013) Log (4 - 018) Log (5 - 004) Log (6 - 001) Log (7 - 023) Próba dynamiczna Log (0 - 000) Log (1 - 001) Log (2 - 004) Log (3 - 011) Log (4 - 003) Log (5 - 008) Log (6 - 010) W międzyczasie wymieniłem termostat, podoginałem piny przy pompkach. Wiązka kabli do pompowtrysków także wydaje się nie uszkodzona. Dodatkowo zauważyłem że po skasowaniu błędu (18071 - Wtryskiwacz, aktywacja - zwarcie do plusa, ECM, przewody) problem pojawia się niemal od razu po wyjechaniu w trasę, jeżeli go nie kasuję to na jakiś czas jest spokój. Proszę o ponowną analizę. Z góry dziękuję.
Biszczan Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Tak jak pisałem wcześniej popraw kąt synchronizacji bo jest za bardzo na plus. Nie ma przy tym dużo roboty; najlepiej jakbyś ustawił na -0.6 (pewnie będzie się zmieniał i rósł na dodatnią wartość na wolnych obrotach). Zmienią się wtedy bipy, korekcje pompek, dawka paliwa 001, oraz spalanie chwilowe w 015. Po zmianie kąta potrzebny będzie nowy komplet logów. Pozdrawiam Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
quattrob6 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2014 Poprawiłem kąt synchronizacji. Oto nowy komplet logów: Logi dynamiczne: Log (0 - 000) Log (1 - 001) Log (2 - 008) Log (3 - 003) Log (4 - 004) Log (5 - 010) Log (6 - 011) Logi statyczne basic Log (0 - 011) Log (1 - 003) Log (2 - 000,000) Statyczne normal Log (0 - 000) Log (1 - 001) Log (2 - 013) Log (3 - 004) Log (4 - 007) Log (5 - 018) Log (6 - 023) Log (7 - 003) Log (8 - 011)
elmer80 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Rozrząd kiedy robiłeś? Owszem poprawiles kąt synchronizacji ale się rozjezdza. 4 PD jak widać podlewa. Przeczytaj wątek "lisek120" tam jest moja porada.
quattrob6 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2014 Rozrząd wymieniony w ASO Audi,od wymiany przejechane 40000 km. Mam pytanie co zrobić jeżeli kąt synchronizacji się rozjeżdza i cz to może być przyczyną tego jak napisałem na wstępie że podczas jazdy szarpie gaśnie motor zdarza się to też na wolnych obrotach.
Biszczan Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Rozrząd wymieniony w ASO Audi,od wymiany przejechane 40000 km. Mam pytanie co zrobić jeżeli kąt synchronizacji się rozjeżdza i cz to może być przyczyną tego jak napisałem na wstępie że podczas jazdy szarpie gaśnie motor zdarza się to też na wolnych obrotach. Przyczyną szarpania, oraz gaśnięcia nie będzie, ale na pewno rozrząd dobrze byłoby ustawić tak aby kąt utrzymywał stałą wartość lub zmieniał się minimalnie (np. z 0.0 na 0.6).
quattrob6 Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Opublikowano 3 Lutego 2014 Ponawiam prośbę o analizę logów.
elmer80 Opublikowano 3 Lutego 2014 Opublikowano 3 Lutego 2014 Rozrząd kiedy robiłeś?Owszem poprawiles kąt synchronizacji ale się rozjezdza. 4 PD jak widać podlewa. Przeczytaj wątek "lisek120" tam jest moja porada. Czytaj...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się