Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszczelnienie skrzyni biegów


tezet29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich szanownych forumowiczów.

Mam pytanie dotyczące skrzyni biegów, a dokładnie

ceny za uszczelnienie jej ( dot. A4 B5 manual ) -

czy ktoś wie ile trzeba wydać za taką usługę?

pozdrawiam i dzięki za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak leje Ci się ze śrubek z miski mowa o tych co każdy o nich zapomina to możliwe ze uszczelniacz na wale puszcza i trzeba skrzynie zrzucić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez ciekaw jestem gdzie Ci cieknie zrob to zdjecie i pokaz.

uszczelniacz na wale to 1 i wydaje mi sie ze to on puszcza aczkolwiek by go wymienic musisz faktycznie skrzynie out a tu jest troche zabawy.

Ja zmienialem sprzeglo dwumase i owy uszczelniacz a zajelo mi to dobre 8h z kolega do pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek zdjecia mnie powaliły...nie masz mozliwosci czegos lepszej jakosci cyknac??

ale to nie wyglada na uszczelniacz bo masz prawa strone jedynie uwalona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem Łukasz, zdjęcia nie za bardzo - zrobiłem wczoraj przy okazji przeglądu, bo mi się skończył.

Miałem pod ręką tylko telefon. Też widzę, że prawa coś nie tak, lewa ok.

Tak, jak pisałem widziałem, że mokra jest przednia część ( przy silniku ) i tylna ( tam gdzie -nie

wiem czy dobrze określę - wybierak ) i to już od góry.

Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simering na wybieraku. Kup ori w aso, koszt 29zl. Nie trzeba do tego skrzyni sciagac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simering na wybieraku. Kup ori w aso, koszt 29zl. Nie trzeba do tego skrzyni sciagac.

a jak go wymieni? wystarczy popuscic ja lekko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego dot. A4 80 - prawdopodobnie nie trzeba ściągać:

"Wymiana dość prosta.

odkręcasz śrubę łączącą wybierak skrzyni z drążkiem zmiany biegów.

Bodajże klucz 10mm

Drążek odsuwasz delikatnie na bok, tak aby mieć miejsce na manewrowanie.

Metoda lajt dla cierpliwych

wciskasz wybierak do środka skrzyni tzn wbijasz "4" bieg ;-)

Teraz zabawa zeby podważyć delikatnie "srodek uszczelniacza tak aby wsunąć do środka lekko wygięty mały śrubowkręt i podważyć uszczelniacz i ciągnąc go do siebie.

Powinien się wywinąc na zewnątrz wtedy płaskimi szczypcami (kombinerki etc) łapiesz uszczelniacz i go wyjmujesz.

Metoda harcorowa :evil: <lol>

wbijasz "4"

Potrzeby małe ostre dłutko (srubowkręt do pobijania) i mały młoteczek

Tuż przy krawędzi uszczelniacza przy łączeniu z ALU korpusem skrznki nabijasz dłutkiem w uszczelniacz tak aby się wklęsł do środka wybieraka.

Trzeba to robić umijętnie zeby nie zrobić rys i wgniotów na korpusie skrzyni !

to samo tyczy sie wybieraka zeby bo nie uszkodzić.

Tutaj także kombinerki lub płaskoszczypy i wyciągamy lekko zagiety uszczelniacz.

w Obu przypadkach moze troszkę oleju się polać. <piwo>

Nowy uszczelniacz montujemy przez wprasowanie

tzn mały młoteczek i drewienko zeby go nie uszkodzić.

lub odpowiednio dopasowana tuleja np nasadka bodajrze 24mm lub 27mm z zestawu narzędzi dziadka lub brata ;-)

miejsce do wprasowania nowego uszczelniacza pasuje odłuścić :arrow: zmywacz uniwersalny , Izopropanol, denaturat, w ostatecznosci Benzyna ekstrakcyjna.

wewnetrzną "wargę" uszczelniacza jak i sam wałek wybieraka lekko zwilżyć olejem.

Ogólnie wymiana nie jest trudna jednak wymaga precyzji i cierpliwości."

co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...