Rabbi Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 pany proszę o opinie na temat silników o kodzie AWA 1.Czy biorą olej tak jak ALT ? 2.Jak się sprawują i jak z awaryjnością ?
Bubu05 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Osobiście nie lubię fsi, ale sam mam w domu a1 która takowy posiada. Myśle ze duzo osób niema teg silnika o kory pytasz, problem oleju to nie problem, lepiej znasz zadbany egzemplarz i będziesz zadowolony.
hustlazz Opublikowano 7 Stycznia 2014 Opublikowano 7 Stycznia 2014 1. Jeśli chodzi o branie oleju to jest różnie, mój mechanik przy naprawie samochodu po kupnie powiedział że ten silnik będzie mi łykał olej jak głupi, okazało się jednak że na 5000km przejechanych przyjął mi może ze 20ml oleju(ok. 2mm z bagnetu ). 2. Co do awaryjności to nie mogę powiedzieć bo przy kupnie wymieniłem dość sporo części w nim i teraz jeżdżę bez żadnych problemów, jedyne co musiałem ostatnio wymienić to cewkę (200zł z robocizną). Póki co szykuje się mi do naprawy EGR ale myślę że to nie będzie duży wydatek. W razie czego służę wiedzą laika bo to moje pierwsze audi Pozdrawiam
100nek Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Witam,przyłączam sie do pytania poprzednika gdyz zalezy mi na duzej ilosci informacji na temat 2.0 fsi awa. Czy te silnika sa az tak wadliwe? czy uzytkujac je jak "czlowiek" tez bd z nimi problemy? i dlaczego glos Fsi jest podobny do diesla? ogolnie wszytsko Panowie i Panie co wiecie a napiszecie napewno mi sie przyda gdyz posiadam takowe fsi i jak narazie jest ok! a jutro bd zmienial rozrzad + łancuch faz rozrzadu z napinaczem Pozdrawiam!
wafloo_23 Opublikowano 2 Września 2014 Opublikowano 2 Września 2014 Witam, Mój egzemplarz nie posiada żadnych "usterek" które pojawiają się w opisach. Przy normalnej eksploatacji (użytkowany codziennie) oleju "nie bierze". Od wymiany zrobiłem około 7 tys. kilometrów (trasa + miasto) i na bagnecie żadnej różnicy. Może jest to uwarunkowane stanem technicznym danego egzemplarzy, albo techniką jazdy. O auto dbam, na trasie zdarzało się 2 złote zapinać, więc ogólnie jak emeryt nie jeżdżę. Nie zauważyłem żadnego terkotania na zimnym silniku "jak diesel" pracuje bardzo cichutko. Nie zauważyłem żadnego braku mocy??? 150 KM dla mnie w zupełności wystarcza. Jedynym minusem (jeżeli można nazwać to minusem) jest spalanie w mieście w okolicach 12 l./ 100 km. Bardzo droga instalacja LPG ze względu na FSI. Kupując auto wiedziałem o spalaniu, ale za wszelką cenę chciałem się uwolnić od turbin i w żadnym wypadku nie żałuję decyzji. Polecam silnik dla tych co chcą normalnie użytkować samochód, odradzam dla tych co szukają ekonomicznego silnika (ze względów na spalanie) lub do celów zarobkowych.
100nek Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 zgadzam sie z poprzednikiem,teraz posiadajac auto juz chwile audi z tym silnikem smiga bez problem,co wymienilem w nim? to co wiedzialem ze trzeba w trakcie kupna czyli plyny oleje rozrzad oraz łozysko,mi owszem cos stukalo na zimnym "silniku"- co sie okazalo katalizator oberwany,koszt usuniecia 150 pln,zaden check nie swieci jak mi mowiono ze ma swieci a i roznice czuc,jednyn minus jest to na zimnym po odpalaniu chodzi metalicznie ale jak sie zagrzeje jest ok,co do spalania zgadzam sie z przemowca-miasto pali duzo ale w trasie jadac jak emeryt zdaza mi sie zejsc ponizej 7 l zejsc ale ze mlody ze mnie czlowiek to mowie 9 l przy normalnej czy to duzo na kombi wazace prawie 1,5 tony-dla mnie nie,poprzedni civic 1,6 palil mi 8l /100km. Ja w tym aucie jak i silniku nie widze jakichs wielkich -,kumpel ma 1.8T i jezdzi z olejem w bazniku na dolewke.Pozdrawiam
zaraza23 Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 Przeczytałem 32 strony i się zastanawiam co może być u mnie, nie jest to stukot z filmów, mi chodzi o stukot który jest słyszalny tylko wewnątrz auta, na zimnym i na ciepłym, dobrze słyszalny do 100km/h, tak jakby coś przynosiło dźwięk na obudowę. Jestem laikiem, proszę o pomoc. Z tego co czytam to chyba napinacz albo łańcuch, ten dźwięk jest taki bardziej głuchy, jak daje na N staje się mniej słyszalny albo wcale, auto jest z 2003 roku i ma przejechane 56 tys potwierdzone w 4 serwisach audi w pl i de A co do tego silnika to powiem wam panowie że jak wyżej napisałem auto ma bardzo mało przejechane, ostatni serwis pełny w de w kwietniu 2013, ja autem jeżdżę od stycznia, zrobiłem 10 tyś bez żadnej usterki, jeśli chodzi o wyżej wymieniony problem to słyszę to od samego początku ale zastanawiam się czy można tak jeździć. Jeśli chodzi o spalanie to średnio na pełnym baku 700km, i jak tankuje to jestem z dziesięć w baku zostaje. W mieście 10 spokojnie trasa do 140 8L powyżej 140 9 może 10. Narazie jestem bardzo zadowolony z tego silnika jak i autka :-) no i mulitronic :-) pięknie się jedzie :-)
100nek Opublikowano 5 Września 2014 Opublikowano 5 Września 2014 Byc moze jest to napinacz z łancuszkiem,ja rowniez to wymienilem przy okazji rozrzadu,ale wydaje mi sie ze kazdy mechanik ta usterke rozpozna bezproblemu,jest to stukot dochodzacy z silnika od strony grodzi kabinowej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się