Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 1.8T zgasł pomocy


zbiks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wczoraj jechałem autem i zaklekotał jak diesel zgasł silnik. Nie dało się go już odpalić pomyślałem że coś z rozrusznikiem ale przyjechał znajomy który zna się coś na mechanice. Z holowaliśmy auto do niego i stwierdził że śruba centralna na wale korbowym jest luźna. Jak rusza się koło pasowe to wał się nie rusza i odwrotnie. Rozrząd robiłem 3 tyś km temu i mechanik który to robił stwierdził że tej śruby nie odkrecał gdyż PONOĆ nie trzeba jej odkręcać. Ma do was pytanie jak duża jest możliwość że pokrzywiło zawory, i czy jest ten silnik kolizyjny czy też nie od czego teraz zacząć naprawę. Wiem tylko tyle że jak głowica jest do remontu to będzie to drogi wydatek. Silnik to 1.8T ale oznaczeń nie znam bo nie wiem gdzie tego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak otworzysz maskę to zobaczysz oznaczenie, we wnęce na koło zapasowe i w książce serwisowej powinny byc naklejki - tam też jest oznaczenie silnika.

Ściąg głowicę to zobaczysz na czym stoisz. Głowy pasują też od wolnossaków 5v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedziesz potrzebowac glowice to mam AEB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juto auto ściągnę do mojego garażu, a potem dozbierać trochę kaski i lawetą do mechanika wpierw wykręcenie świec i zaglądnięcie do środka. Tylko nadal się zastanawiam jakim cudem ta śruba jest luźna skoro powinna być na kleju dokręcana, sprawdzę też jutro oznaczenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczenie gliwicy nie ma znaczenia, wazne sa wałki rozrządu.

---------- Post dopisany at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany at 21:57 ----------

Aaaaa. Zapomniałem, glowica jest po planowaniu i wymianie uszczelniaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta śruba na kole pasowym wału faktycznie nie musi być odkręcana przy wymianie, bo prawdopodnie koło pasowe jest przykręcone na 4 śrubki imbusowe do koła zębatego rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcać go nie musiał ale kto wie czy nie używał go aby przytrzymać sobie wał aby się nie obracał podczas odkręcania śrub na kole pasowym i w ten sposób lekko jej nie popuścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie

Kolizyjny czy bezkolizyjny?

Na dzień dzisiejszy auto mam już u siebie, w lutym auto zabieram do mechanika ale innego niż ten co robił rozrząd i zobaczymy co mi powie. Mam nadzieję że uda się naprawić bez dużych nakładów naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VAGu chyba większość silników jest kolizyjnych. 1,8/1,8T chyba wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...