jak28 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Witam, temat dotyczy passata b5 mojego taty. Rocznik 97' silnik adr, przebieg 120 tkm, prawie od nowości w domu. Napędzany czystą benzyną. Przechodząc do problemu, w aucie powstał minimalny wyciek oleju. Mechanik stwierdził ze winny temu jest uszczelniacz wału. Został wymieniony na nowy. Jak się okazało po zdjęciu skrzyni wyciek był z plastikowego łącznika odmy, kapało na obudowę skrzyni i wylatywało dołem. Uszczelniacz wymieniony i łącznik odmy. Wszystko ładnie pięknie, ale falują obroty na biegu jałowym po przegazowaniu. Dodajemy gazu puszczamy i obroty zamiast ładnie spaść do 800 spadają do 500 po czym chwile po falują i jest 800. Dodatkowo auto jest strasznie mulaste. Nie chce wchodzić na obroty. Objawy podobne jak przy przedstawionym rozrzadzie. Rozrzad sprawdzony jest ok. Błędów na vagu brak. Co robić dalej?
MATIUS Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 sprawdzić filtr paliwa przepływkę czy dobrzę daje oraz wyczyścić i zadpotować przepustnice
ja74687 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 To co kolega wyżej + dodatkowo psiuknij plakiem w okolicach dolotu i odmy przy odpalonym silniku i zobacz jego reakcję może coś źle mechanior złożył i lewe powietrze załapuje. A jest różnica jeszcze między ciepłym a zimnym silnikiem ??
jak28 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Przepustnice adaptowalem na kanale 098, jest ok. Auto przed wymiana uszczelniacza chodziło bez problemu. Więc myśle ze takie rzeczy jak filtr paliwa odpadają. Przepływka ? A jakie wartości ma mieć? Falowanie obrotów występuje tylko na ciepłym silniku.
jacek70 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Miałem podobne objawy w ADR i powodem była sonda lambda .
ja74687 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Zrób tak odepnij przepływkę i zobacz czy pomoże jeżeli nie to podłącz ją i odepnij sondę jeżeli nie pomoże to znacz że to ani sonda ani przepływka A jak chcesz mieć pewność to logi musisz zrobić i dać do działu VAG tam sprawdzą i powiedzą co jest nie tak Dodatkowo sprawdź szczelność dolotu plakiem
jak28 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Przeplywka odpinana jest jeszcze gorzej. Lambde zobaczę. Jakie powinna mieć wartości na vagu?
ja74687 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Napisz w dziale Diagnostyka VAG Jeżeli przed dolotem było dobrze a po wymianie jest źle więc ja bym bił w tę stronę
jak28 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2014 Kolektor znowu wyjety. Odma sprawdzona, szczelna. Przepustnica wyjeta, wydaje się być czysta, ale została wyczyszczona. Jutro złożę go i zobaczymy... ---------- Post dopisany 22-01-2014 at 21:02 ---------- Poprzedni post napisany 21-01-2014 at 22:51 ---------- Problem rozwiązany. Co pomogło? Nie wiem do końca. Wyczyscilem przepustnice i złożyłem jeszcze raz i jest dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się