Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wskazania amortyzatorów na przeglądzie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Autko A4 B7 2.0TDI 2008r. S-line

Koledzy byłem dzisiaj na diagnostyce swoim autkiem, wyskoczyło na przednich amortyzatorach 56; 52 i tylna 48; 47

pomiar na letnich kołach 235/45/17" i zawieszenie mam S-line oryginał, 1BV

Przy standardowym zawieszeniu i kołach 16" przy takich wskazaniach bez wahania bym wymieniał komplet amortyzatorów.

Jak podejść do wskazań bo pierwszy raz spotykam się z S-line i koła 17" ?????

Opublikowano

ludzie!środek zimy a ty jeździsz na letnich??nie wiem jak to nazwać

Opublikowano

nazywaj jak chcesz, ale A4 obecnie nie eksploatowana stoi i czeka do wiosny :grin:

Mam Passata do jazdy i proszę pisać na temat a nie rozważać jak kto jeżdzi,

P/s W 1994r, MB 190D jezdziłem po PL na letnich oponach bo nikt zimówek nie używał i było Ok

Amen !!!

Opublikowano

Jak autem nie buja, dobrze się w zakrętach prowadzi to wszystko jest ok. Ten test nic nie pokazuje, wszystko zależy jaki masz zawias, ile powietrza w ogumieniu itp. Różnic większych nie masz więc obstawiam że wszystko ok :wink:

Opublikowano
ludzie!środek zimy a ty jeździsz na letnich??nie wiem jak to nazwać

wielkie mi halo, tez jezdze na letnich:facepalm:

szału nie ma jak ponizej 50%, czytałem ze jak zejda ponizej 40 czas na wymiane,

sam byłem na przegladzie we wtorek, wyszło mi około 78-79%.

co lepsze takie zblizone wartosci pokazuje mi od 3 lat.

Opublikowano

widzę że sporo kolegów jeżdzi na zawieszeniu 1BV, nikt nie kojarzy ile wykazywały amortyzatory przy oponie 17"

sprawdzić jak auto zachowuje się na drodze obecnie nie mogę bo jeszcze nie zarejestrowane i na letnich oponach - przygotowuję auto do jazdy od wiosny

wskazania jakie mi wyszły są wiarygodne bo nowa stacja diagnostyczna i byłem wcześniej 3 autami ( 58 - 76% )

Opublikowano

Jak Ci się chce to zrób sobie test, napompuj więcej niż seria, około 2.5 lub więcej i pojedź sprawdź wynik a potem spuść powietrze do 1.5 i zobaczysz jaka przepaść, druga rzecz to amorki, im sztywniej tym gorzej wychodzi na tym pseudo pomiarze. Ten przyrząd wcale nie bada sprawności amorków :wink:

Ja miałem 78% i 79% i amorki były kaput, auto pływało już w zakrętach i koleinach, kupiłem nowe bilsteina, miałem wynik, na tej samej stacji 73% i 74% a autko jak przyklejone więc gdzie tu jakikolwiek pomiar :decayed:

Opublikowano
im sztywniej tym gorzej wychodzi na tym pseudo pomiarze. Ten przyrząd wcale nie bada sprawności amorków :wink:

Dokładnie tak samo było u mnie jak walczyłem z amorami w poprzednim aucie. Akurat z przodu miałem olejowe i gołym okiem było widać, że

olej się z nich wylewał i przy ruszaniu z miejsca przednie koła dostawały czkawki a na pomiarze wychodziła sprawność ok.78% :shock3:

Te trzepaki chyba tylko sprawdzają ile jest powietrza w oponach a amory musiały by być pourywane żeby coś wyszło do sensu.

Opublikowano

Tu jest dość ciekawa lektura do poczytania:

Sprawność amortyzatorów w % - elektroda.pl

Głównie chodzi o to aby nie było drastycznych różnic pomiędzy amorkami, ktoś tam pisał że do 15% pomiędzy stronami ale wszystko zależy od ciśnienia w oponach, konstrukcji opon, ciężaru kół, twardości amorków itp, itd :wink:

Opublikowano

a na gwintowanych amortyzatorach to już wogóle cuda wychodzą :decayed:

Opublikowano

Nie sugeruj się pomiarami ze stacji diagnostycznej, mi 3 lata temu pokazało, że mam 36-40% sprawności amorków z tyłu (rok po założeniu Bilsteinów) i miałem je reklamować ale autem nie bujało więc pojechałem na inną stację tam pokazało 78-79% :grin: teraz po 3 latach na badaniu pokazało tyle co 3 lata temu.

Swoja drogą dowiadywałem się i przy reklamacji amorków potrzebny jest wydruk ze stacji diagnostycznej, jakże wiarygodny :wink:

Opublikowano

Dziwne te wasze pomiary ja wymieniłem wszystkie amory a pomiar z tyłu po 65 % amory kayab gazowo olejowy nowe sprężyny kayab i zawias 1BE ..78 % to bardzo twarde zawieszenie a dziw bierze ..

Opublikowano

Niestety maszyny testujące przekłamują. Ja w dwóch autach miałem głuchy dźwięk z przodu na nierównościach, a wskazania na testerach wynosiły 65-70% sprawdzane w kilku stacjach diagnostycznych. W pierwszym aucie jeździłem uparcie dalej, aż zauważyłem wyciosane brzegi opony. Znowu pojechałem sprawdzić amory i znowu ponad 68%. Patrząc na dziwne zużycie bieżnika postanowiłem mimo wskazań maszyn wymienić amory i nastała cisza na nierównościach i nie te auto w prowadzeniu. W drugim aucie ta sama historia, ale już nie zniszczyłem opony.

Opublikowano

W związku że wskazania amortyzatorów wyszły słabo na przeglądzie wymieniłem tył na KYB do wersji sport a teraz mam zamiar przejrzeć przód dokładnie włącznie z wymianą amortyzatorów by 2 razy nie rozkręcać.

Grzebałem w necie i SACHS przewidział na przód

do A4 B6; wersję komfort i sport 2001 - 2004r.

dla B7 tylko jeden rodzaj 311 017 - dlaczego ???

Zawieszenie 1BV

Obecnie mam MONROE; 8E0 413 031 DJ - może ktoś mi sprawdzić jakie są zamienniki w/g ETKI ???

ostatnio przyglądam się amortyzatorom SACHS NR. 558297 ale one są do SPORT A4 B6; nie przewidziane do B7 ??? dlaczego :slina:

może są niższe lub za twarde ???

Ogólnie auto myszkuje po drodze w koleinach i dlatego muszę coś zamieszać :wink:

Rozważam również zakup amortyzatorów KYB na przód; 341845

---------- Post dopisany 09-03-2014 at 13:35 ---------- Poprzedni post napisany 08-03-2014 at 14:06 ----------

Dzisiaj grzebiąc z google wyskoczyło że zamiennikiem 311 017 jest KYB 341 299 które wyglądają mi na odpowiednik amortyzatorów sportowych - co sądzicie ????

---------- Post dopisany 13-04-2014 at 20:03 ---------- Poprzedni post napisany 09-03-2014 at 13:35 ----------

Troszeczkę czasu minęło od ostatniej notki,

Ostatecznie wymieniłem do swojego 1BV komplet KYB tzn. tył dedykowany jako sportowe a przód wystepuje tylko jako standard i kupiłem 341845

Wrażenia z jazdy ??? przód dość miękki, tył bez obciążenia dość twardy ale przy obciążeniu 5 osób zdecydowanie lepiej, mam koła 17" 235/45 i w koleinach ciąga na boki ( zawieszenie i geometria na 100% Ok )

---------- Post dopisany 17-05-2014 at 18:01 ---------- Poprzedni post napisany 13-04-2014 at 20:03 ----------

napiszę bo możliwe że komuś się przyda, ostatnio założyłem koła 16" z oponami 215/55 i rozwiązałem problem ciągania po koleinach, auto jest twarde przy moim zawieszeniu ( tył bardziej od przodu ) ale prowadzi się stabilnie i nie ciąga na koleinach

Odwiedziłem diagnostykę by sprawdzić ile wskażą amortyzatory na 16" 215/55 i oczywiście przód około 74% a tył około 72%, raz jeszcze sprawdzę gdy założę 17" 235/45

---------- Post dopisany 01-06-2014 at 11:42 ---------- Poprzedni post napisany 17-05-2014 at 18:01 ----------

Byłem ponownie na wytrząsarce i mam pogląd jak zmieniają się wskazania przy 16" kontra 17" 235/45 cisnienie 2,4 atm.

Przód wyszedł 58 / 57% a tył obie strony po 60%

Opublikowano

Zawsze przed badaniem trzeba amor rozruszać, pojeździć trochę po nierównościach, spowalniaczach nigdy po dłuższym postoju, sprawdzone na tym samym aucie i w tej samej stacji różnica jest naprawdę spora u mnie 15-20%.

Opublikowano

Nie przejmuj się wskazaniami, im masz niższy profil opony i twardsze zawieszenie tym gorzej te wyniki wychodzą :wink:

Opublikowano

Panowie te pomiary to wielka kpina i masowe robienie w wała wszystkich zmotoryzowanych kolejny przykład na mojej osobie, najlepsza okręgowa stacja w okolicy jeżdżą tam tylko ci którym zależy na rzetelnym i bardzo skrupulatnym przeglądzie, pozostali omijają wielkim łukiem. Pojechałem sprawdzić amorki prze zmianą z zawieszenia 1bv na 1ba, tylne amorki 68% i 67% czyli całkiem dobrze jak na 1bv, wymiana amorków, sprężyn i innych dupereli, po robocie biorę stare amorki ori. 1bv i sprawdzam organoleptycznie, wciskam pręt wchodzi bez problemu i tak został:shock3: amorki padnięte to zera na drugi dzień nadal obydwa wciśnięte na max i ani drgnęły. To jest właśnie piękny przykład jak wyniki na stacjach mają się do rzeczywistego stanu naszego zawieszenia.

Opublikowano
Panowie te pomiary to wielka kpina i masowe robienie w wała wszystkich zmotoryzowanych kolejny przykład na mojej osobie, najlepsza okręgowa stacja w okolicy jeżdżą tam tylko ci którym zależy na rzetelnym i bardzo skrupulatnym przeglądzie, pozostali omijają wielkim łukiem. Pojechałem sprawdzić amorki prze zmianą z zawieszenia 1bv na 1ba, tylne amorki 68% i 67% czyli całkiem dobrze jak na 1bv, wymiana amorków, sprężyn i innych dupereli, po robocie biorę stare amorki ori. 1bv i sprawdzam organoleptycznie, wciskam pręt wchodzi bez problemu i tak został:shock3: amorki padnięte to zera na drugi dzień nadal obydwa wciśnięte na max i ani drgnęły. To jest właśnie piękny przykład jak wyniki na stacjach mają się do rzeczywistego stanu naszego zawieszenia.

NIE NIE !!!! jeżeli trzpienie nie sa wypychane do góry to nie świadczy o ich niesprawności tylko braku gazu, który je wypycha i działają jak normalny amortyzator olejowy !!!

Opublikowano

Dla mnie jeśli mam amortyzator ori. gazowo-olejowy, który już nie ma gazu to jest on niesprawny a czy działa jak olejowy czy jakikolwiek inny to kwestia indywidualnego podejścia do stanu auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...