Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zimny plyn w zbiorniczku i niskie cisnienie


WaskiKR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów. Mam mały problemik z moim autkiem. Ostanio wracając z pracy zauwazylem ze płyn w zbiorniczku jest zimny. Auto przejechalo 10km w cyklu miejskim z skrzyzowaniami , temp na zegarach 90c a w zbiorniczku zimno a wąż np do chłodnicy ciepły i węże od reduktora gazu LpG też gorące. Gornym przewodem idacym do zbiorniczka chyba nic nie leci do niego.ale jest drozny bo jak scisne weza doprowadzajacego ciepla wode do chlodnicy to wtedy cos tam leci.Dodatkowo odkrecajac korek zbiorniczka nie wyczuwam jak by tam było jakieś ciśnienie niema charakterystycznego pSsss rprzy odkrecaniu.dodam ze czasem w środku nie długo po odpaleniu z okolic chyba nagrzewnicy z pod tapicerki slychac jakies chlupotanie ktorego niema jak auto sie nagrzejeCo może być powodem tego? Spotkał się ktoś z was z czym takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam zimny płyn w zbiorniczku, ale może to normalne gdy jest zimno i termo się nie zdąża otwierać?

U mnie nie ma chlupotań żadnych i wszystko się nagrzewa jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nic niezwykłego. Bo przejechaniu takiego dystansu u mnie jest taka samo. Dopiero po trochę dłuższej jeździe płyn w zbiorniku robi się ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jest tę 90 stopni to zbiorniczek musi być ciepły nie ważne ile km przejedzie a jakieś inne objawy są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jest tę 90 stopni to zbiorniczek musi być ciepły nie ważne ile km przejedzie a jakieś inne objawy są?

Nie bo jakim cudem? To że jest 90 stopni nie znaczy że duży obieg działa przy dużych minusowych temp. Albo jak działa to działa w bardzo niewielkim stopniu. Sprawdź jaka będzie chłodnica po przejechaniu 10 km przy niskich temp mimo 90 stopni na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jest tę 90 stopni to zbiorniczek musi być ciepły nie ważne ile km przejedzie a jakieś inne objawy są?

Nie bo jakim cudem? To że jest 90 stopni nie znaczy że duży obieg działa przy dużych minusowych temp. Albo jak działa to działa w bardzo niewielkim stopniu. Sprawdź jaka będzie chłodnica po przejechaniu 10 km przy niskich temp mimo 90 stopni na desce.

Pozwólcie że się podepne. Mam identyczny problem. Jak dziś jechałem z 30 kilometrów to miałem ustawione na jedynkę dmuchawe i po zatrzymaniu się chłodnice miałem zimna wąż górny i dolny zimny. Ale jak wziołem ciepłe na środek to już chłodnica po kilometrze się gorąca zrobiła.

Dziwne to trochę przeciesz jak by termostat się nie otwierał to po takim odcinku to by mi się gotował. Samochód łapie 90stopni przy temperaturze na zewnątrz 0 stopni po około 5km. Przeważnie nie więcej niż 6,7km. Czy mam coś z tym zrobić czy mam to zostawić? Dzięki z góry za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak trzyma temp 90 stopni, jak się nie gotuje i z nagrzewnicy leci ciepłe powietrze to wszystko jest ok. Nie szukacie dziury w całym. Jak sama nazwa mów "zbiornik wyrównawczy" służy do wyrównywania poziomu płynu/ciśnienia w układzie i odpowietrzania układu. Sam zbiornik jest wpięty w obieg jakby z boku. Górnym wężem ma lecieć przede wszystkim powietrze jeśli takie znalazłoby się w układzie w celu odpowietrzenie a dołem ma być zasysany z niego płyn. Górnym wężem będzie oczywiście leciał też płyn ale nie musi, szczególnie przy tych warunkach - czyli niskich temp. Dolny wąż idący od zbiornika jest wpięty w wąż od chłodnicy czyli w duży układ chłodzenia. Dodatkowo termostat nie działa w zakresie zero-jedynkowym, czyli albo jest całkiem otwarty, albo zamknięty. Przy tych temperaturach kiedy chłodnica szybko się wyziębia potrafi być jedynie minimalnie otwarty więc i sam zbiornik wyrównawczy w minimalnym stopniu bierze udział w krążeniu płynu więc nie dziwcie się że temp silnia 90 a płyn w zbiorniku chłodny. Tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...