Skocz do zawartości
IGNOROWANY

VAG, blok pomiarowy 131 - problem/pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

nie wiedziałem jak zapisać temat ale mam nadzieję, że będziecie wiedzieli o co mi chodzi.

Czytałem o problemach z odpalaniem innych forumowiczów a jako, że jak się zrobiło zimniej też kręci mi trochę dłużej postanowiłem sprawdzić czy czujniki temp. pokazują poprawne wartości. Wszedłem sobie w grupe 131

Bez_tytu_u.jpg

i tutaj mam pytanie. Co dokładnie, jaka wartość jest wyświetlana w bloku 2? Co to znaczy ?? wszystkie czujniki poza tym, który widzi 139 st. C, pokazywały temp. w granicach 0 +-3 st. C.

i drugie pytanie, czy temp katalizatora, przy tych warunkach może wynosic około 70 st C ?

Proszę o podpowiedz,

pozdrawiam

Opublikowano

W bloku 2 jest temp. płynu z czujnika przy grodzi, czyli temp. silnika, na temp. kata nie patrz to nie jest prawdziwa temp.

Opublikowano

Który to dokładnie czujnik? Bo rozumiem, że ten powinien pokazywać realną temperaturę otoczenia, jeżeli pomiar był robiony chwile po odpaleniu??

Opublikowano

W bloku 2 jest temp. z czujnika g62 czteropinowego znajdującego się w króccu wodnym przy grodzi, daje odczyt do ecu i na wskaźnik w zegarach.

Opublikowano

Co do grupy 131 to jest ona opisana jako: "Map cooling" czyli "Mapa chłodzenia", a blok drugi tej że grupy jako: "Temperature engine outlet (specified)" czyli "Temperatura na wylocie silnika (określona)".

Temperaturę silnika (płynu chłodzącego) z ang. "Coolant temp." czyli odczyt z G62 powinieneś mieć w grupach 001, 004, 011.

001.jpg

004.jpg

011.jpg

Więc najpierw porównaj te grupy o których napisałem z grupą 131.

Opublikowano

dziś mogłem sprawdzić i we wszystkich grupach o których mówiłeś mam temp równo 90 st. C po rozgrzaniu a w 103 inna- 104 st. C więc dalej nie wiem ... :)

Zauważyłem jednak inny problem ... temp na wylocie z chłodnicy mam na poziomie około 17 st. C gdy na wylocie z silnika około 90 stopni... co to może być ? Samochód rozgrzany, około 30 km po mieście zrobiłem.

Opublikowano

Jak dla mnie jest ok, na wylocie z głowicy wiadomo że będzie 90 lub więcej a na wylocie z chłodnicy bedzie dużo mniej bo przy dzisiejszych temp. pęd powietrza skutecznie chłodzi chłodnice, więc może byc 17 st.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...