Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ustawiona zbieżność i złe prowadzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam problem z prowadzeniem auta, najgorzej jest na lodzie ( śnieg aż takiej tragedii nie ma ale...) czuć jak ślizga się, chyba najbardziej w prawo ucieka, zresztą na suchej drodze też czuć że coś jest nie tak (brat ma taką samą B5 AFN automat avant i zupełnie inaczej się jedzie - jak po sznurku). Byłem na zbieżności niby kierownicę ustawił na wprost, ale teraz jak jadę i trzymam prosto to ucieka mi lekko w prawo, cały czas trzeba kontrować w lewo. Zawieszenie ogarnięte, ciśnienie ok, opony zimowe kierunkowe ok 5mm bieżnika (może to przez nie) W linku jest wydruk z ustawienia zbieżności. Lipa jest tylne lewe koło (sugestia była że jest krzywy czop - wymieniłem go już, ale poprawy nie ma) czy to jest przyczyna złego prowadzenia? Podpowiedzcie co może być nie tak. Dzięki z góry. Pozdr

DSC06454.jpg

Opublikowano

No to podmień mu koła od brata i zobaczysz czy się coś zmieni ....Źle z tarte opony też mają wpływ na prosto linijną jazdę ...

a przy okazji sprawdź jak kręcą się koła czy któryś zacisk nie blokuje za bardzo ...

Opublikowano

a jak masz kierownice skreconą lekko w prawo i nie kontrujesz to jedzie prosto?

bo to może tylko lekko skrzywiona kiera po regulacji zbieznosci

tak jak kolega wyzej napisał moze byc zatarty tłoczek w zacisku i nie odbija do konca

Opublikowano
No to podmień mu koła od brata i zobaczysz czy się coś zmieni ....Źle z tarte opony też mają wpływ na prosto linijną jazdę ...

a przy okazji sprawdź jak kręcą się koła czy któryś zacisk nie blokuje za bardzo ...

opony jusz nie za bogate , mało mięsa a z którego roku ?

Opublikowano

Witam. Dzięki za szybkie odpowiedzi/podpowiedzi. A więc tak... Jak trzymam kierownicę na wprost "równo/prosto" to lekko skręca w prawo (ustawiałem zbieżność i kierownicę), żeby jechał prosto delikatnie muszę dać w lewo ale naprawdę delikatnie i jak puszcze jedzie i hamuje prosto. Problem na śliskim - myszkuje, ucieka. Co do opon (chyba 2009r) mam świadomość że już liche i po tym sezonie na "śmieci", podmianka z bratem na razie nie wchodzi w grę (mieszkamy od siebie prawie 100km). Jak wymieniałem czop wymieniłem jarzmo bo stało (lewe) może i faktycznie trzeba zajrzeć w zaciski (aczkolwiek oba z tyłu wymieniałem nie na nowe ale... były ok) ręczny - linka zdjęta z zacisków. Martwi mnie ta belka (koło lewe ma +37) czy to może być to? Tylko jak tylne lewe koło mam tak / to powinno ściągać w lewo - mam rację... a jest odwrotnie. Jak przyjedzie żona z pracy lewarek i sprawdzę koła czy się blokują. A ten wykres jest w miarę?

Opublikowano

chodzi o to że nie musisz caly czas kontrowac zeby jechac prosto,i jak jedzie prosto sam i jak hamujesz tez prosto to już jest dobrze :wink:, to winna tego co zbieznosc ustawiał ze lekko mu uciekła kierownica

Opublikowano

Podjedź na korektę zbieżności....niech ustawią kierę na wprost w stosunku do kół :wink:

Opublikowano

jak masz felgi blaszaki to zwróć uwagę czy wszystkie maja jednakowe ET

z przodu też ci nie trzyma tak jak powinno , auto na glebie?

albo gumy z tyłu albo belka ugięta, do wymiany

Opublikowano

A więc tak. Tuleje obie nowe wymienione chyba w listopadzie 2013.Felgi stalowe od merca od nowości wszystkie takie same. Gleba? raczej nie, może tak jak 1BE. Obstawiam skrzywioną belkę. Da się ją jakoś pomierzyć - aby mieć pewność. Jest chyba jeszcze coś na rzecz krzywej belki, a mianowicie jak wjeżdżam na studzienkę prawymi kołami to czuje jak tył przeskakuje lekko w prawo. Chyba czas się rozejrzeć za belką:facepalm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...