Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana silnika AFN?


KALAMAT

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze. Postaram się krótko przedstawić swoją sytuację. Autko kupiłem miesiąc temu. Ok dwa tygodnie później zaczeły się problemy- nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia. Zmieniony korek itd itp co tylko znalazłem na forum i jednak nie uciekłem od kompresji w układ chłodzenia. Autko odstawiłem do zaufanego mechanika - diagnoza - fakt, ciśnienie w układzie chłodzenia, ale... i tu mi mina zbledła... prawie już dwa tłoki latają na boki, walą, ogólnie masakra... Nawet gdyby zrobił górę, to mówi, że będzie chłapać olej... Tak mi się to autko spodobało, że chcę kontynuować przygodę z Audi i potrzymać go parę lat (taki był zamiar), ale... Silnik - za około 1000zł może być to coś przyzwoitego? ( mowa o tych co pałętają się po allegro po ok 180tkm rzekomo). Do tego przekładka słupka i osprzętu 800 + uszczelki oleje itd itd. Liczę, że wyniesie mnie to ok 2500zł :( Co dalej? Sprzedać go? To dostanę groszę, a dołożyć do innego nie ma za bardzo z czego (za tego dałem 5500). SWAP silniczka? Ale z kolei nigdy nie wiadomo na co się trafi. Z kolei wiem, że w tym zawieszka i reszta jest ok, tylko jeden wahaczyk do zmiany... Dzisiejszy dzień to tragedia dla mnie, i przez to wszystko mam we łbie kupę much... Przepraszam, jeśli temat nie w tym dziale. Proszę o konkretne wypowiedzi, bo jutro bym konkretnie szukał silnika...chyba...

SILNIK VOLKSWAGEN AUDI 1.9 TDI AFN 110KM GWARANCJA (3903602743) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

SILNIK 1.9TDI 110 KM AFN PASSAT B5 AUDI A4 POZNAŃ (3880449517) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. niby ok 220tkm

SILNIK VW SKODA SEAT AUDI AFN 1.9 TDI G10dni P-Ń (3858208059) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remontuj tego. Przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz. Tylko u jakiegoś połapanego mechanika. Bo u paprocha to tylko kasę utopisz. Nie wiem co rozumiesz przez "prawie już dwa tłoki latają na boki, walą, ogólnie masakra", ale myślę że jest to do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mam zaufanie do tego mechanika - znam go już 8 lat, zawsze robiłem u niego auta i wielu moich znajomych. Może nie jest za tani, ale z mojego punktu widzenia dobry. Mówił, że dwa tłoki mają luzy jak diabli i lepiej by było kupić dobrą używkę silnik i wymienić, niż robić tego, bo jak to stwierdził "dół jest popuchnięty i pewnie nie raz był ostro przegrzany. Mogę Ci go zrobić, ale blok jest w takim stanie, że i tak będzie chlał olej. Lepiej zmienić na inny silnik, niż w tego wpakować na cacy 6 tysięcy i daję gwarancję na kolejne 300tkm".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak cos mam cały silnik afn i avg potrzebujsz sam słupek czyli jakies 800pln jak cos pw masz do mnie ok 120km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co do przełożenia to zrobi ci to każdy mechanik ogólnie wymiana silnika jest prosta. Jeśli Ci moge doradzić to nie kupuj raczej na allegro bardzo różnie to bywa a jeśli znajdziesz cos sensownego to najlepiej jedz osobiście i sobie go zobacz. Czasami jak mi sie trafi coś fajnego z padnietym silnikiem to kupuje i właśnie raz sie już sparzyłem zamówiłem silnik na allegro miał być super a okazało sie zupełnie co innego wiec teraz jeżdze na pobliski szrot ok 40 km i mówie potrzebuje to i to tak tak przyjedz za tydzien o tej i o tej to sobie zobaczysz samochód i posłuchasz jak chodzi

i tak właśnie robie umawiam sie i wybieram sobie silnik z danego samochodu widze przebieg i wszystko. Ogólnie za słupek 1.9 tdi 110 płace na szrocie 1000-1100 zł sa to silniki z anglików przebiegi do 100 tys mil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arczi387 a co możesz na oko powiedzieć o tym drugim silniku z linku? Jest to firma, bo dzwoniłem, silnik w aucie, żeby można było odpalić, dają 14 dni pisemnej rozruchowej gwarancji tak jak i pozostali podani przezemnie (firmy). Problem jeszcze w tym, że muszę w miarę szybko zrobić autko albo coś, bo jeżdżę chwilowo moją starą corsa b, która już nie domaga. Autko potrzebuję na co dzień, więc wiecie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach zazwyczaj wszystko ładnie wygląda ale jeśli jest to firma to można zaryzykować najgorzej to kupić od prywatnej osoby bo jak coś jest nie tak to z doswiadczenia wiem że pozniej naprawde ciężko sie dogadać

Najlepiej szukaj silnika gdzieś w swoich okolicach. Czasem lepiej jechac te 200 km i zobaczyć na żywo P.S Corsa B wiozłem w bagażniku 2.0 d4d i dała rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o transport to mam dostęp do renault mastera więc problemu nie ma.te trzy linki to firmy w moich okolicach.chyba je obejrzę ale i tak diabeł wie co w nich siedzi... Niby gwarancja dwa tygodnie, ale kto przez dwa tygodnie jest w stanie sprawdzić silnik...ech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem powinieneś kupić drugi, silnik. Pierwsza sprawa:

1) przelicz czy bardziej opłaca się kupic sam słupek, czy kompletny motor. Może być tak, że opłaca się kupić komplet, a może tak że sam słupek i za zaoszczędzoną różnice w cenie zakupu zrobisz przekładke osprzętu ze swojego padnietego, ale... skoro w tym silniku "padniętym" popsuła się najmocniejsza część, czyli układ TPC ja kierowałbym się w strone kompletnego bo czort wie w jakim stanie jest osprzet. Nie znam cen wiec może nawet nie ma co kalkulować, ale mimo wszystko ja wybrałbym komplet (no chyba że zrobisz kapitalny na nominał :) ) A jeśli bedziesz sam jeździł szukać słupków to bierz manometr i mierz kompresje. Bedziesz naprawde wiedział co kupujesz.

2) druga sprawa - sprzedawca. Nie ma rzeczy tanich i dobrych, wszystko jest albo tanie, albo dobre. Kiedyś oszczędzałem na częściach ale na 5 samochodach nabrałem doświadczenia i wiem że lepiej kupić 2 razy droższą część niż jakiegoś dziada co trzeba zaraz wymienić. Co do silników możesz się zorientować w firmie BCS sosnowiec. Ja kupiłem tam skrzynie biegów manual. Nie wiem jak jest w przypadku silników ale na skrzynie dali mi 3 miesięczną gwarancje, a miałem możliwość kupienia pakietu rocznego z wymianą skrzyni i rekompensatą za koszt wymiany w dowolnym warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ TCP? Nie doczytałem jeszcze forum do rozwinięcia tego skrótu. Mówisz, ze mogła to być wina osprzętu? Ja go kupiłem miesiąc temu z przebiegiem "268", a może po prostu miał najazdu z 500 i silnik ze starości powiedział adios? Albo już był kiedyś przekładany na jakiegoś trupa... No nic, mi przypadło teraz zrobić go na lalę... Muszę doczytać jak mierzyć kompresję i czy wogole się da jak nie ma paska rozrządu. Ciężko w mojej okolicy o silnik, który jest na aucie jeszcze... I równie ciężko o kompletne silniki, same słupki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd taka diagnoza że tłoki mają luz daj pomiar ciśnienia w cylindrach z reguły te silniki przelatują dużo kilometrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ TCP? Nie doczytałem jeszcze forum do rozwinięcia tego skrótu.

Chodzilo zapewne o Tlok-Cylinder-Pierścien

Muszę doczytać jak mierzyć kompresję i czy wogole się da jak nie ma paska rozrządu. .

Bez paska rozrzadu kompresji nie zmierzysz, tylko narobisz sobie szkod. Pod zadnym pozorem nie krec silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ TCP? Nie doczytałem jeszcze forum do rozwinięcia tego skrótu. Mówisz, ze mogła to być wina osprzętu? Ja go kupiłem miesiąc temu z przebiegiem "268", a może po prostu miał najazdu z 500 i silnik ze starości powiedział adios? Albo już był kiedyś przekładany na jakiegoś trupa... No nic, mi przypadło teraz zrobić go na lalę... Muszę doczytać jak mierzyć kompresję i czy wogole się da jak nie ma paska rozrządu. Ciężko w mojej okolicy o silnik, który jest na aucie jeszcze... I równie ciężko o kompletne silniki, same słupki...

Nie mowie ze to była wina osprzetu, chodzi mi o to że skoro tłoki się skonczyły to i osprzęt jest już nad grobem a w takim wypadku nie ma co kupować samoge słupka i wkładać mocno zużyty osprzęt. a TPC to tak jak kotś napisał tłok piercień cylinder. Chociaż i na to są sposoby - polski remont kapitalny: wymiana tylko pierścieni, olej 15W40 i motodoktor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takiej naprawie nie ma mowy ;-) autko musi żyć, a nie wegetować. Dziś bądź jutro jadę po nowe serduszko- postaram się wybrać takie, które nie jest już po zawale ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm: kurna jakbym się cofnął o 20 lat jak włożyli niby remontowany silnik do naszego rodzinnego kredensa a ciśnienia nie trzymał i olej gubił :facepalm: kondolencje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziś kupiłem słupek do mojej kruszyny. Ze starego osprzęt już ściągnięty i jutro mechanik wszystko montuje. Trzymajcie kciuki bo ta impreza już trochę kosztuje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za słupek dałem 1200 i mam nadzieje, ze będzie coś wart. słupek ma jeszcze sprzęgło i dwumas, ale raczej te części mają swoją końcówkę.silnik z anglika. Niby 180 tys najazdu, w co oczywiście nie wierzę. Calutki osprzęt trzeba przełożyć. Przekładka 800 plus uszczelki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe a na allegro byl caly afn anglik za 1500zl i zdrowy bo widzialem ale ze brak miejsca na podworku to go nie kupilem ,a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...