Hubertus01 Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 witam, mam problem którego nie potrafie zlokalizować. Kiedys latem zauważyłem że mam czarno pod maską, tzn na osłonie silnika, filtrze powietrza ścianke pełno czarnej sadzy. Stan plecionek był tragiczny, tłumik latał na boki, wymieniłem i myslałem że się uspkoi. Ale ostatnio patrze pod maske a tam znowu czarno, wszystko okopcone, osmolone. Plecionki wyglądają jak nowe, nie widać na nich nawet grama sadzy, ale jak wącham to czuć najbardziej stamtąd dym, i najwięcej sadzy jest własnie w tych okolicach. Może ktoś podopowie co zrobić, kolejny raz plecionka do wymiany, czy może coś z EGRem wyczyścić go? dzięki za odpowiedzi
Marynarz____ Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 a może masz pęknięty kolektor wydechowy, albo gdzieś n łączeniu puszcza dym?? Weź odpal niech ktoś wciska gaz a Ty lokalizuj skąd kopci- najprostsza droga
trepek Opublikowano 6 Lutego 2014 Opublikowano 6 Lutego 2014 Do sprawdzenia: EGR, okolice gorace strony turbiny oraz kolektora wydechowego.
Hubertus01 Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 dzięki za wskazówki, na pewno sprawdze to bo tak nie może być
grami121 Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 Na 99% pękła Ci rurka w chłodnicy spalin przy kolektorze wydechowym. Zazwyczaj pęka przy łączeniu rurki z flanszą mocującą kolektor wydechowy z chłodnicą. Nowa chłodnica do kupienia tylko w ASO, koszt to ok 1300 zł. Na próbę, po jeździe zostaw auto na biegu jałowym poczekaj 3 minuty, żeby zawór EGR się zamknął i obserwuj wyżej opisane miejsce. Jak nie będzie widać to najlepiej spuścić płyn chłodzący i po wymontowaniu chłodnicy spalin obejrzeć ją dokładnie. Pęknięcie będzie na pewno widać.
Pawelkiwi Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Na pewno widać czarny nalot. W ciemnym pomieszczeniu włącz latarkę i świeć na pewno znajdziesz nieszczelność.
Cin Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 U mnie wywaliło tą rurke całkowice, koszt pospawania aż 10zł plus dorobienie zaślepki na przyszłosc jak na trasie pojdzie.
grami121 Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Jaką metodą spawali ta rurkę, bo to jakiś dziwny metal i fabrycznie nie ma tam żadnych spawów?
Cin Opublikowano 17 Lutego 2014 Opublikowano 17 Lutego 2014 Tigiem z tego co wiem, bardzo ładnie sie wtapia, lecz trzeba uwazać bo strasznie cienkie
grami121 Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 Tigiem z tego co wiem, bardzo ładnie sie wtapia, lecz trzeba uwazać bo strasznie cienkie Dzięki za info. Ja się pośpieszyłem i kupiłem nową chłodnicę, ale w takim razie starą spróbuję zreanimować i będzie na zapas.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się