Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyjący tylny dyferencjał?


StoRK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem, bo od dzisiaj coś mi wyje ewidentnie w tylnym napędzie. Zaczyna się od ok 45km/h i wraz ze wzrostem prędkości wycie narasta. Wydaje mi się, że to tylny dyferencjał, robiłem slalom obciążając tym samym lewe i prawe koło i praktycznie nic się nie zmienia, więc wstępnie wykluczyłem łożyska kół. Dodam, że kilka dni temu porządnie przyje*ałem w krawężnik bocznie tylnym prawym kołem (na lodzie nawet quattro nie pomaga:kwasny:) i w sumie muszę pochwalić zawieszenie Q, bo kompletnie nic się nie stało. Tylko właśnie po kilku dniach coś zaczyna wyć i nie wiem czy ma to jakiś związek z tym uderzeniem w krawężnik. Dodam jeszcze, że trochę poci mi się dyfer na uszczelniaczach przy półosiach.

Ktoś coś może powiedzieć więcej na temat tych anomalii?:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy łożyska też sprawdzałeś mając auto na podnośniku ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, łożysk na podnośniku nie sprawdzałem, bo jeszcze nie miałem kiedy tego zrobić. Tylko, że kiedyś jak w innym Audi wyło mi łożysko to na zakrętach kiedy było pod obciążeniem to się nasilało, a jak było odciążone to cichło. Tutaj nie ma większych różnic. Dlatego wydaje mi się, że to dyferencjał, ale nie wiem jaka jest tego przyczyna. To wycie jest podobne do dźwięków które wydają z siebie stare autobusy i busy podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wałek atakujący nie ma luzów? U mnie w Q ma luz i ze wzrostem predkosci i przy odciązeniu zaczyna wyć a gdy ujmuje gazu wycisza sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj ujęcie gazu nic nie daje. Kolega dzisiaj siedział w tyłu i powiedział że do 110km/h nie da się rozpoznać czy wyje bardziej z lewej strony czy z prawej, a powyżej 120-130km/h dźwięk już zaczyna się przenosić na lewą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał kolega Arturoo szczególnie po uderzeniu bocznym łożysko do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem łożyska kół i wychodzi, że lewe łożysko jest do wymiany. Dziwna sprawa, bo prawym kołem uderzyłem w ten krawężnik. :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ślizgałeś się wcześniej trochę (lewo -prawo) i uderzyłeś przypadkiem ? po samym ślizganiu bym się spodziewał ,że któreś łożysko odmówi posłuszeństwa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No śmigałem bokami po śniegu, a uderzyłem, bo pod śniegiem był lód i nawet quattro nie pomogło.:kwasny: Tylko najbardziej mnie zastanawia, że to z dnia na dzień zaczęło wyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostało "wciry" i padło....dużo nie trzeba wbrew pozorom .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien lozysko ale sprawdz tez bicie piasty na aucie jak juz zlozysz wszystko zebys pozniej sie nie domyslam co masz krzywe w aucie, czy polos, czy tarcze czy piaste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie teraz nic mi nie bije po tym uderzeniu i auto jedzie prosto, nie zostawia 4 śladów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jechales gdzies w trasie?

generalnie po slizganiu sie na sniegu w zimie lozyska lubia sie sypac na przelomie wiosny/lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem po trasie, przy wyższych prędkościach nic się nie dzieje. No wiem, że łożyska lubią się sypać po zimowych bokach, ale to się posypało z dnia na dzień i trochę się zaniepokoiłem, że może to coś z dyferencjałem jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podnies auto, wrzuc na luz i zakrec kolem bedzie wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stacjach diagnostycznych mają takie ciekawe urządzenie co rozpędza wybrane koło i wtedy słychać czy łożysko wyje i będziesz pewny na 100 bo dźwięk lubi się przenosić i nie zawsze się to wyłapie, a łożysko może wyć jadąc również na wprost, ja tak u siebie miałem że dopiero po przekroczeniu pewnej prędkości się odzywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba miec specjalnej maszyny, wystarczy zdjac kolo i tarcze, i sama piasta poobracac i na pewno da sie wylapac ktore to lozysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak obrócisz koło to można to wychwycić...skoro je słychać w czasie jazdy to bez obciążenia też będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli łożysko nie jest bardzo rozklekotane to się nie wychwyci przez samo obrócenie kołem trzeba zdjąć do piasty, ja tylko powiedziałem że jest możliwość sprawdzenia bez rozbierania niczego gdyż nie każdy sam grzebie przy aucie, a jak zaprowadzi do mechanika to mu powymienia pół auta zanim dojdzie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem łożyska podnosząc koło i obracając nim, lewe strasznie szumi jak się obraca więc wszystko jasne. W niedzielę zabiorę się za wymianę. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...