Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo problem PROBLEM ROZWIĄZANY :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie.

Mam problem, oddałem do naprawy auto na uszczelkę pod głowicą, po odebraniu auta turbo mocno gwizda piszczy przy dodaniu gazu. Przed naprawą tego nie było, turbo chodziło ładnie. Pytanie czy demontując kolektory z turbiną i ponownie montując je po tygodniu trzeba zalewać turbo żeby na sucho nie szlo? Podejrzewam że może przez chwile poszło na sucho i dlatego teraz piszczy. Drugie pytanie czy z takim piszczącym turbo mogę jechać na urlop czy regenerować od razu? Jestem mega zły bo wszystko już opłacone tylko wsiadać w auto i jechać. Mam jakieś 200km w jedną stronę w sumie przez cały wyjazd zrobię jakieś 550km. Turbo przy delikatnej jeździe wytrzyma?

Opublikowano

Może masz nieszczelność na kolektorze wydechowym. Może wtedy gwizdać. Po demontażu turbiny zawsze trzeba ją zalać, bo po odkręceniu przewodu smarującego olej ścieknie z turbo. Pierwsze uruchomienie silnika jest też bardzo ważne, najlepiej jest wyjąć bezpiecznik od sterownika silnika i chwilę pokręcić rozrusznikiem, aż olej napłynie do turbo. Niektórzy turbiniarze przytrzymują wirnik palcami podczas pierwszego uruchomienia i dosłownie na chwilkę odpalają silnik. Wtedy dopiero montują rurę dolotową i filtr powietrza.

Opublikowano

Jutro ściągne puchę filtra powietrza i dokładnie sprawdzę czy gdzieś przedmuchów nie ma ale po dźwieku to na 99% nie zalał turbo bo dźwięk to bardziej pisk niż gwizd.

---------- Post dopisany at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany at 19:59 ----------

Bezpiecznik sterowania silnika to 32?

Opublikowano

Sprawdź luzy na wirniku.

Jak są nadmierne to do regeneracji turbo.

Jak nie ma to szukaj dalej przyczyny.

Opublikowano

Luzy niestety są dość wyczuwalne wydłużone i poprzeczne. Jak wyciagne dzisiaj turbo to będę wiedział dokładnie co było przyczyną .

Opublikowano

Nie pamiętam czy 32,ale jek wyciągniesz własciwy to po przekręceniu kluczyka nie zapali sie kontrolka swiec żarowych

Opublikowano

ja oastawiam nieszczelność przy kolektorów wydechowym lub układu recylkulacji spalin. u mnie np pękł kolektor wydechowy i przy delikatnym naciskaniu gazu dźwięku nie było jak zqdalwm mu 100% to był gwiazd jakby wirnik dar obudowę.aby się przekonać o nieszczelności musiał byś zrobić to w 2ie osoby.przytrzymaj palcami wirnik turbo a druga osoba startuje silnik i wywołuje dźwięk.jeśli dźwięku nie ma turbina jeśli dźwięk jest szukaj nieszelnoscie np nie dokreconego kolektora wydechowego lub rury egru lub pęknięć części. nie rozumiem podejścia.mechanika jak można.oddać klientowi auto z taką wadą po naprawie...

Opublikowano

Dzisiaj oglądałem turbo i wygląda na to że nie ma luzów i jest ok. Przyjrze się kolektorowi może faktycznie gdzieś jest nie szczelność rury egr nie ma więc odpada zostaje kolektor i uszczelka kolektora. Jak przytrzymam wirnik turbiny palców mi nie urwie bo dźwięk jest w okolicach 18000obr/min :P

Opublikowano

Nic Ci nie urwie, turbina pracuje cały czas a tak to ją tylko przytrzymasz na wolnych obrotach :wink:

Opublikowano

Nie chce mi się znowu montować turbo i kolektora. Zawożę ją jutro do Jaworzna na sprawdzenie na sprzęcie w końcu jak mam ją już na wierzchu to niech sprawdzą. Zamówię też komplet nowych uszczelek i nakrętek. Jak całość zmontuje i dalej będzie piszczało oddaje na reklamacje niech się chłopaki martwią. A jak przestanie to zawożę im stare uszczelki i fakturę za mój czas i robociznę hahaha.

Opublikowano

A może nieszczelny jest przewód gumowy od turbo do intercoolera. Przy 1800obr. turbo zaczyna dość mocno dmuchać i ciśnienie gdzieś uchodzi wydając taki dźwięk. Mechanik mógł za mocno dokręcić opaską ww przewód i go uszkodził.

Opublikowano

Mam zamontowany fmic i silikony zbrojone do tego obejmy sds czy jak im tam. Raczej wątpię żeby to było to ale sprawdze z ciekawości bo i tak mam wszystko wymontowane. Ps jak depne z dołu załóżmy 1300 i gaz do cechy od razu piszczy. Regularnie przy spokojnym rozpedzaniu zaczyna piszczec w granicach 1700 obr do 2200 potem cichnie jak depne to nawet do 3500 piszczy aż uszy bolą :-P . Muszę znaleść przyczynę bo nie oddam im auta na poprawienie tego bo znowu zepsuja. Dam znać co powie turbo tec ale na moje oko turbina jest ok .

---------- Post dopisany 12-02-2014 at 17:50 ---------- Poprzedni post napisany 09-02-2014 at 22:27 ----------

Jestem po sprawdzeniu turbiny w jaworznie w turbo tecu sprężarka w stanie idealnym. Wynika z tego że źle poskładali kolektor wydechowy albo uszczelka felerna. Wrócę z urlopu to poskładam wszystko na nowych uszczelkach i zobaczymy czy ustało to wku.... piszczenie.

Opublikowano

Jak można robić głowicę i dla taniości zrobić na starych uszczelkach i silikonie.

Nie raz spotykam się z tekstem "u Pana kosztuje to tyle a gdzie indziej jest taniej".

Odpowiedź.

U mnie jest 12 miesięcy gwarancji i wszystkie uszczelnienia nowe.

Niestety są klienci którzy wybierają opcję taniej a potem okazuje się drożej lub znacznie drożej (to coraz częściej).

Opublikowano

Uszczelki były nowe na kolektor wydechowy poszedł zamiennik ktora na 99% puszcza. Nie będę się bawił w stare uszczelki bo to pseudo oszczędność. Gwarancje też mam.

Opublikowano

Tak naprawdę nie chce mi się wierzyć aby nowa uszczelka nawet w zamienniku się uszkodziła.

Albo pęknięty kolektor albo pech.

Opublikowano

Poskladalem wszystko na nowych ori uszczelkach i niestety problem dalej jest. Turbina sprawdzona jest ok uszczelki nowe kolektor wydaje się ok nie ma pęknięć a dalej wydaje taki dźwięk przy dodaniu gazu. Jakieś propozycje co to może być ?

Opublikowano
Jak przytrzymam wirnik turbiny palców mi nie urwie bo dźwięk jest w okolicach 18000obr/min

Skoro dźwięk szacujesz na tak wysokim poziomie obr/min to tylko turbina osiąga w silniku takie obroty (i oczywiście wyższe).

To skłaniało by do sprawdzenia turbiny.

przytrzymaj palcami wirnik turbo a druga osoba startuje silnik i wywołuje dźwięk.jeśli dźwięku nie ma turbina jeśli dźwięk jest szukaj nieszelnoscie np nie dokreconego kolektora wydechowego lub rury egru lub pęknięć części.

To jest bardzo dobry pomysł by wyeliminować dźwięk z turbiny i jej sprawdzenie.

Masz DPF-a? Moje pytanie wynika z tego że czasami po usunięciu DPF świst turbiny jest mocno zauważalny.

Może Ci usunęli DPF-a ? Ale traktuj to tylko jako możliwość nie pewnik.

Opublikowano

Dpfa nie mam już dawno. Świst turbiny zawsze był . Teraz po naprawie jest bardzo głośny i przechodzi w pisk po dodaniu gazu. Wcześniej tego nie było. Turbo sprawdzili mi w turbo tecu rozebrali sprawdzili na maszynie i wszystko jest ok u nich dźwięku nie wydawało. Dzisiaj mam odstawic auto n reklamacje zobaczymy co znajdą.

---------- Post dopisany 20-02-2014 at 19:17 ---------- Poprzedni post napisany 19-02-2014 at 05:50 ----------

Odstawiłem auto i mechanik znalazł przyczynę tego pisku. Nie było to turbo choć wszystko na to wskazywało. Jak wkładałem turbo BRD 1,5 roku temu zaślepiłem otwór w kolektorze do wyjścia chłodnicy spalin i podczas demontażu kolektora jak robił głowicę gdzieś się coś ruszyło i zaczęło delikatnie spaliny puszczać. Po uszczelnieniu zaślepki cicho aż miło żadnego pisku. Mogę teraz spać spokojnie <lol> Dzięki chłopaki za sugestie i pomoc.

Opublikowano

Fajnie że znalazłeś przyczynę i na szczęście to pierdoła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...