Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przerywanie silnika przy 1800 - 2500RPM [rozwiązany]


gobi21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o pomoc forumowiczów w rozwiązaniu problemu z silnikiem 1,9 TDI AVB 74kW.

Problem występuje od momentu kiedy zostałem właścicielem tego samochodu

Przebieg :

195000km

Opis problemu:

Na IV i V biegu w zakresie obrotów 1800-2500 obrotów silnik zaczyna nierówno pracować

Gdy wyczuje się nierówną pracę i odpuści gaz, a następnie dociśnięciu gaz znowu do 1800-2500 RPM problem nie zawsze występuje.

Gdy gaz dociska się dalej silnik pracuje nierówno aż zapala się kontrolka ESP a wtedy już przy każdym dociśnięciu gazu silnik pracuje nierówno. Pomaga wyłączenie zapłonu.

Czasami silnik delikatnie przerwie w zakresie 1800-2200 obrotów a dalej pracuje normalnie - równo, bez konieczności odpuszczania gazu.

Częstotliwość występowania:

Najczęściej przy temperaturze silnika ok. 70C, przy zimnym i gorącym silniku problem występuje rzadziej.

Problem występuje raz na trasę ok 25km, Nie ma reguły że wystąpi zawsze. Często wykonuje te same krótkie trasy (ok 20-30 km) i statystycznie co drugą trasę problem występuje.

Błędy:

18076 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 3 (N242): Electrical Malfunction

P1668 - 35-00 - -

Błąd nie jest rejestrowany zawsze - rejestrowany jest wtedy gdy zapali się kontrolka ESP

Logi blok 13, 18, 23:

Próba statyczna

okjpg_ehxwrsn.jpg

Raz udało mi się uchwycić moment gdy silnik delikatnie zaczął nierówną pracę - niestety nie udało mi się złapać momentu gdy problem jest większy - zapalenie się kontrolki ESP.

bip92jpg_ehxwraa.jpg

Dalsze postępowanie:

Mam zamiar zdjąć pokrywę głowicy i sprawdzić połączenie przewodu na 3 PD,

Innych pomysłów na tą chwilę brak - proszę o pomoc co robić dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to inspekcja konwektorów na wszystkich PD i ich skalibrowanie co by ciasno siedziały dalej zmiana pompowtrysku miejscami np 2 z 3 , w najgorszym razie wymiana wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to inspekcja konwektorów na wszystkich PD i ich skalibrowanie co by ciasno siedziały dalej zmiana pompowtrysku miejscami np 2 z 3 , w najgorszym razie wymiana wtrysku

Ciekawy pomysł z tą kalibracją konwektorów :grin:

Możesz opisać to bardziej szczegółowo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO mają specjalny klucz do tej śruby, nie widziałem tego na własne oczy, ale myśle że jak pokombinujesz to dasz radę wykręcić :whistling:

Spróbował bym przeciąć klucz oczkowy wygięty i kawałek wspawać, tak żeby sięgał do łba śruby:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzisiaj odkręciłem pokrywę głowicy. Do tych śrub od strony kolektora wystarczyła nasadka na 1/4" z przegubem Cardana:

Beztytuuj_ehnseqp.jpg

Poprawiłem styki (połączenia pompowtryskiwaczy), w tygodniu okaże się czy to był powód problemów.

---------- Post dopisany 18-02-2014 at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany 15-02-2014 at 12:39 ----------

Po dwóch dniach jazdy problem nie wystąpił -Pomogło poprawienie styków na 3 pompowtryskiwaczu. Dogięcie blaszek w celu lepszego połączenia, ciasnego spasowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

w mojej A4-uni również pojawił się ten błąd:

18076 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 3 (N242)

oraz

18265 - Load Signal: Error Message from ECU
Dwa lata temu miałem już tą usterkę. Poprawiłem styki i było ok. Do wczoraj....
ps.: który to będzie 3 cylinder?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu wiedziałem, przy którym wtrysku jest problem z sygnałem☺. Wystarczyło delikatne dociśnięcie wtyczki. Martwi mnie tylko fakt, że ta sytuacja wystąpiła ponownie. Mam wrażenie że będzie to taka wada fabryczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...