Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 piszczy jak się nagrzeje


Konrad88nj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem ze znalezieniem problemu z piskami od strony silnika.

Gdy auto się nagrzeje zaczyna piszczeć, przy gaszeniu silnika pisk jest większy.

Gdy auto jest zimne nie słychać żadnych pisków.

Rozrząd i pasek alternatora ma 20 tys.

Proszę o sugestie jeśli ktoś to przerabiał.

Auto to a4 1,9 tdi brb 116km 2007r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolka napinająca nowa, najdziwniejsze jest to że piszczy po kilku-kilkunastu minutach od odpalenia. Piszczy aż do zgaszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była też taka seria rolek z lipnym łożyskiem,które wyrabiało się po kilku tysiącach kilometrów.Łożyska te występowały w rolkach z zestawów oferowanych przez ASO Audi w Niemczech.Nie wiem,czy w tych z Polski też.Mój mechanik wymieniał w dwóch autach na niemieckich blachach te rolki po kilku tysiącach przebiegu po wymianie rozrządu wykonanej w Niemczech w ASO Audi.

Charakterystyczną cechą różniącą te łożyska jest ich kolor.Czerwony kolor uszczelnienia kolor ma to właściwe,firmy KOYO japońskie.

Jak piszczy ci rolka,to może być przyczyną to wadliwe łożysko.Jak się sypnie rolka,to o skutkach chyba nie muszę pisać.

Nasz kolega z forum HmmR ma ori zestawy,ale z tym dobrym łożyskiem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko alternatora było ok ale wymieniłem żeby do tego już nie prędko zaglądać.

Powodem pisków po rozgrzaniu i pisku przy gaszeniu silnika był napinacz paska wieloklinowego a dokładniej jego sprężyna.

Wymieniłem sam, było trochę roboty ale warto bo teraz słychać tylko klekot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to samo w poprzednim audi. Napinacz się wyrabia i traci osiowość w stosunku do innych kół. Jak jest mocno zużyty to widać że jest krzywy, a pasek jest wycięty (postrzępiony) z jednej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to nie był napinacz ani sprzęgiełko alternatora. Problem popiskiwania rozgrzanego silnika powrócił. Słychać je najbardziej przy gaszeniu silnika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy to na pewno pasek alternatora lub jakieś kolo które napędza. Jak będzie piszczał weź delikatnie skrop go wodą lub psiknij plakiem. Jak ucichnie to któreś koło nie jest w osi z paskiem i piszczy. Może koło kompresora klimatyzacji ma mocno zużyte łożysko. Jak nie ucichnie to ściągnij pasek i odpal auto, zobaczysz czy będzie cisza. Może to coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerypane ze tak słaby dostęp jest do rozrządu i rolek napędu alternatora, klimy bo wystarczyło by zdjąć pasek i wiadomo gdzie szukać, Plak lub inny preparat użyj do pryskania po paskach tylko z rozsądkiem i pozostaje szukać a w ostateczności rozrząd do przejrzenia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko alternatora wymieniłem na nowe firmy INA, ściągałem cały przód na pozostałych pompach i rolkach był ok 1mm luz ale to chyba normalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klima wyłączona

---------- Post dopisany 08-03-2014 at 14:53 ---------- Poprzedni post napisany 26-02-2014 at 22:05 ----------

Rozgrzałem auto, wjechałem do garażu -piszczy. Zgasiłem auto ściągnąłem pasek wieloklinowy i nadal piszczy więc to pewnie rozrząd.... kupiłem oryginalny komplet, przejechałem po wymianie 30 tys z czego przez jakieś 20 tys piszczy. Najgłośniej przy gaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...