sardo Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Jeśli kogoś interesuje wymiana paska wieloklinowego to proszę: Potrzebne klucze: Imbus nr 6 ( najlepiej długi ) Płaski nr 17 Oczkowy gięty nr 17 Pierwszą czynnością jest zdjęcie osłony listwy Następnie przesunięcie przewodów gumowych do góry Następnie jeśli ktoś ma podłogę to ją demontuje ( ja nie mam została w lesie na kamieniu) Teraz musimy odblokować napinacz paska klimatyzacji robimy to kluczem nimbusowym. Śruba umiejscowiona jest za rolką napinacza Po poluzowaniu śruby ( nie wykręcamy jej do końca ), nakładamy klucz nr 17 gięty na śrubę która jest powyżej tej którą wykręcaliśmy imbusem, luzujemy napinacz paska klimatyzacji i wyjmujemy pasek Po wyjęciu paska klimatyzacji bierzemy klucz nr 17 płaski ( najlepiej jest nałoży na niego jakąś rurkę aby był dłuższy ), nakładamy na napinacz paska od góry i w prawo luzujemy napinacz. Teraz jedną ręką trzymamy klucz na napinaczu a drugą zdejmujemy pasek z alternatora Następnie puszczamy napinacz i jesteśmy w domu, zdejmujemy pasek z pompy wspomagania Przekładamy pasek pomiędzy wentylatorem a kołem od pompy, najlepiej jest przekręci pasek na bok Następnie zdejmujemy pasek z głównego koła i wyjmujemy najlepiej od dołu. Wkładamy odwrotnie jak wyjmowaliśmy przy wkładaniu ważne jest właściwe ułożenie na kole wentylatora czyli na środku. Przed uruchomieniem sprawdzamy czy paski są prawidłowo ułożone na kołach i mamy po zawodach. Przepraszam za kiepskie fotki ale jaki aparat takie zdjęcia Jak coś nie tak to pytajcie...
MRoger Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Jak zluzować pasek pomiędzy pompą wody a pompą wspomagania ??
sardo Opublikowano 27 Października 2009 Autor Opublikowano 27 Października 2009 Odkręć śruby koła pasowego, aby się nie obracało trzeba włożyć trzpień w koło pasowe pompy wspomagania otwór jest od góry pompy wspomagania wkładasz trzpień i kręcisz kołem aż wskoczy w koło pasowe ( pamiętaj o wyjęciu trzpienia po zdjęciu paska), przy montowaniu pamiętaj o równomiernym dokręcaniu i obracaniu koła w celu właściwego ułożenia paska.
wojtekce Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 może zamiast linków to zdjęcia wkleić będzie łatwiej z tego korzystać
sardo Opublikowano 27 Października 2009 Autor Opublikowano 27 Października 2009 dobrze powiedziane tak właśnie uczynić trzeba ale to jutro
powerbox Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 brakuje tutaj w opisie jak ustawić naprężenie paska klimatyzacji. Nieprawidłowo ustawione będzie za bardzo obciążać łożyska albo powodowac ślizganie sie paska, albo szybsze zużycie różnych elementów. Sam akurat z tym zagadnieniem się ostatnio zmagam w wątku: http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/ustawienie-napinacza-paska-klimy-283811/#post3730741
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się