Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Słabe palenie na rozgrzanym silniku + LOGI


l_krupinski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem że temtat słabego palenia A4 na rozgrzanym silnku był już wielokrotnie poruszany na forum i wiele już się naczytałem na ten temat, ale wiadomo każda A4 jest inna i nie ma jednej przyczyny tego zachowania. Dlatego zrobiłem logi i proszę o poradę co może być przyczyną i co można zrobić w pierwszej kolejności. Jak samochód jest rozgrzany i go zapalam to mam taki objaw jakby nie mógł wejść na obroty przy zapalaniu, muszę go kręcić dobre kilka seksund. Na zimnym pali bez zażutu. Na dwójce i trujce przy szybszym przyśpieszeniu zostawia obfitą chumrę czarnego dymu. Ostatnio wymieniłem czujnik tempeatury cieczy chłodzącej (ORI), ale nic nie pomogło. Pozdrawiam i proszę o cenne wskazówki.

Dynamiczne:

7fceed9c3d24a858.jpg

904a79465723a510.jpg

7b1e8a7cf14548e7.jpg

934e4b248b098f1f.jpg

ea30341458b3721c.jpg

0d3b01edad2b205e.jpg

2c5eeda514cc0d94.jpg

GRUPA BS:

bb7671a89b42e97c.jpg

ab2a819e3964ff65.jpg

9178c03cb068f1f2.jpg

c8fd561279e83560.jpg

GRUPA NORMALNA:

8da5e6e9f988dae2.jpg

a337d8bea85ef91b.jpg

a0914ed4a7e33899.jpg

1fbb752b910f3bd1.jpg

bad06ae454128318.jpg

bd1f2bf184a31e9b.jpg

e7148002e49c9b26.jpg

1fef831599a5a2ad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na którym logu są wyniki z przepływomierza?? I jakie wartości powinna wskazywać?? A czy przepływka ma znaczenie dla zapalania A4 na ciepło??[br]Dopisany: 22 Sierpień 2008, 13:10 _________________________________________________A te duże korekcje dawki paliwa na cylindrach czym mogą być spowodowane?? I jak mozna się ich pozbyć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na którym logu są wyniki z przepływomierza?? I jakie wartości powinna wskazywać?? A czy przepływka ma znaczenie dla zapalania A4 na ciepło??[br]Dopisany: 22 Sierpień 2008, 13:10 _________________________________________________A te duże korekcje dawki paliwa na cylindrach czym mogą być spowodowane?? I jak mozna się ich pozbyć??

log grupy 003

MAF specified powinno być 850 , a MAF actual 847,9

co do korekcji

możliwa siadająca pompa i dlatego słabo pali na ciepłym , albo lejące wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekam może jeszcze ktoś się wypowie na ten temat, i zaczne coś z tym robić bo zapalanie robi się już uciązliwe i wstydliwe. Obawiam się tego stwierdzenia że to może pompa siada :(

Spanky'ego sie zapytaj on kumaty gość w tych sprawach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka tnie dawke paliwa auto jest przez to słabsze, możesz spróbować ją wyczyścić jak nie pomoże to do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura - OK

statyczny kat wtrysku - OK

mechanizm wyznaczania dynamicznego kąta wtrysku - OK

dawka paliwa - OK

turbina - OK- chociaz ospale sie zbiera - prawdopodobnie kat zapchany

EGR - pracuje prawidlowo

LMM - log 003 zrobiony jakby odwrotnie - dobrze by bylo powtorzyc i wstawic ponownie - z tego co jest widac ze jest uszkodzony - tnie dawki paliwa w calym zakresie obrotow

korekcje - poza dopuszczalną normą - moze to byc wynikiem - zanieczyszczonego nastawnika lub uszkodzonego wtrysku sterujacego

Dodatkowo sprawdz czy nie ma pecherzykow powietrza w paliwie..

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina - OK- chociaz ospale sie zbiera - prawdopodobnie kat zapchany

Jak można jeszcze poznać że to akurat katalizator jest zapchany?

[br]Dopisany: 24 Sierpień 2008, 12:35 _________________________________________________

LMM - log 003 zrobiony jakby odwrotnie - dobrze by bylo powtorzyc i wstawic ponownie - z tego co jest widac ze jest uszkodzony - tnie dawki paliwa w calym zakresie obrotow

Logowałem normalnie ale nie wiem czemu zapisał wyniki jakby od tyłu, dziś zrobie jeszcze raz 003dynamiczne. A czy do rozebrania przepływki żeby ją wyczyścić potrzebny jest jakiś specjalny kluczyk, bo kupiłem torxy z dziurką w srodku klucza a i tak nie pasują??[br]Dopisany: 24 Sierpień 2008, 12:37 _________________________________________________

korekcje - poza dopuszczalną normą - moze to byc wynikiem - zanieczyszczonego nastawnika lub uszkodzonego wtrysku sterujacego

A gdzie znajduje się ten nastawnik i czy da się go wyczyścić. A czy uszkodzony wtrysk sterujący da się jakoś sprawdzić??[br]Dopisany: 24 Sierpień 2008, 12:41 _________________________________________________

Dodatkowo sprawdz czy nie ma pecherzykow powietrza w paliwie..

Tylko ja zobaczyć te pecherzyki powietrza jak wszystkie weże mam nieprzezroczyste, czy jest jakiś prosty sposób??[br]Dopisany: 24 Sierpień 2008, 12:42 _________________________________________________Dodaje nowe Logi grup 003 i 011

Dynamiczne:

e217650edd7fcffb.jpg

64b5630d46e7f33d.jpg

Grupa BS:

9dad4731dbe4047d.jpg

828edb865ad6dc91.jpg

Grupa normalna:

9418d14cd698ec4e.jpg

4473370d90f677d5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można jeszcze poznać że to akurat katalizator jest zapchany?

przyłóż dłoń do rury wydechowej i zobacz czy spaliny wydobywają się pulsacyjnie

A gdzie znajduje się ten nastawnik i czy da się go wyczyścić

nastawnik jest to ta puszka na pompie wtryskowej

podaj e-mail to wyślę Ci instrukcje czyszczenia nastawnika

A czy uszkodzony wtrysk sterujący da się jakoś sprawdzić??

nie za bardzo i nie słuchaj/czytaj wypowiedzi , że wystarczy pukać we wtrysk .... to nie działa

bardziej jeżeli to oczywiście nie będzie spowodowane nastawnikiem obstawiał bym np. zawory ... ale to trzeba podmienić wtryski i jeszcze raz zlogować 013 ... wtedy wyjdzie czy to wina wtrysków czy zaworów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy może jeszcze ktoś mógłby się wypowiedziec na temat tych nowych logów co zamiesciłem czy dalej przepływka tnie dawki??

jak zrobisz logi z 008 to moze ktos napisze czy jest dobrze czy zle :wink4: .... lmm przeczysciles ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobisz logi z 008 to moze ktos napisze czy jest dobrze czy zle :wink4: .... lmm przeczysciles ?

Logi zrobie dziś, a Imm przeczyściłem.

Spanky a może zerknąłbyś na moje wszystkie logi w wolnej chwili i powiedział mi w jakim stanie jest silnik i co należy zrobić aby poprawić jego kondycję np: czemu takie duże korekcje, czy sztanga pracuje, czy turbo nie przeładowuje itp??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR - pracuje prawidlowo... to tak w kwestii uzupelnienia mojej poprzedniej wypowiedzi.

Co do czyszczenia nastawnika - odradzam sie brac za to samemu

Spanky to na logi juz patrzec nie moze :>

EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

log 003 zrobiony jakby odwrotnie

A co przemik powiesz na moj poprawiony log dynamiczny grupy 003?? Ile moze kosztowac i czy da sie jakos precyzyjnie sprawdzic czy wtyski leją??[br]Dopisany: 26 Sierpień 2008, 10:57 _________________________________________________

Spanky to na logi juz patrzec nie moze

Domyslam się że ma już pewnie dosyć :) ale Spanky jest człowiekiem z ogromną wiedzą, więc jak nie on to kto może coś porządnie doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyslam się że ma już pewnie dosyć :) ale Spanky jest człowiekiem z ogromną wiedzą, więc jak nie on to kto może coś porządnie doradzić.

nie przesadzaj .... :naughty:

a wracajac do meritum .... jak juz wczesniej pisalem brakuje kilku waznych logow ....

mam propozycje ... zrob komplet logow [tak jak przystalo na pelna diagnoze] z tym ze :

013 na zimnym oraz pozniej na cieplym 013 i 001 [90 stopni] - przed dynamicznymi !!!

011 dynamiczny zrob 5 razy [po kolei] .... [ale wklej tylko 1 i 5 pomiar]

potem 003,004,008,010 - dynamiczne [po jednym razie]

a na koniec jeszcze raz 013 statyczne ... oraz 001 statyczne [po dynamicznych]

a na koniec 007 - po dynamicznych .

czy w ECU byl zapisany jakis bład ?

[p.s pamietaj zeby w takiej kolejnosci i z takim opisem wkleic logi na forum]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instrukcja wysłąna

Co do czyszczenia nastawnika - odradzam sie brac za to samemu

hehe to może doradź podjechanie do ASO :gwizdanie:

dlaczego odradzasz :?: wiesz ilu laików za to się brało :?: masz instrukcję, umiesz odkręcać śrubki , masz vaga to nie ma żadnego problemu, aby wyczyścić nastawnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO to Ci powiedzą ze pompa do wymiany albo nowy nastawik...

Jesli chcesz to mozesz robic sam ...

Powodzenia :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...