Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ARG] Wymiana osuszacza


tomik77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Proszę o informację co powinno być zrobione podczas serwisu klimatyzacji. Z informacji jakie zdobyłem ogólnie na temat klimatyzacji powinno się wykonać następujące czynności:

1. Wypompowanie czynnika chłodniczego

2. Wymiana osuszacza

3. Czyszczenie układu suchym azotem

4. Napełnienie układu czynnikiem chłodniczym

5. Wymiana filtra kabinowego

6. Kontrola szczelności

Czy tak to wygląda w Audi A4?

Najważniejsze pytanie: czy powinno się wymieniać co 2 lata osuszacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przegląd klimstyzacji to możesz zrobić go sobie sam czytaj za darmo:

1(czy klima wogóle dobrze chłodzi? jaka jest tem powietrza tuż przy wylocie z kratki gdy klimaTRONIK JEST USTAWIONY na LOW a dokładniej (sam to mozesz ocenic) czy jest wystarczająco chlodne powietetrze przy max schładzaniu auta

2wymieniasz filtr przeciwpyłowy

3odgrzybiasz klime(kupujesz specjalną pianke i a)lokalizujesz parownik dostajesz sie do niego i tam psikasz oraz w kratki nawiewu B) jesli niejestes w stanie sie dostac z jakis przyczyn do paronika(choc powinienes) to tylko w kratki psikasz , chyba że czujesz smród z klimy to bez a sie nieobejdzie niektore firmy robia tylko wariant b a sciemnaja ze a tez:)

4 cieszysz sie klimą

co do twoich punktów

ad1 w sprawnej klimeie niema prawa zmienic sie stal ilosciowy czynnika w instalacji(prawidłowo sprawna instalacja jest szczelna) co prawda teoria mowi ze latem powinno sie troszeczke upuszczac czynnika a zima dodawac ale to tylo niestosowana w praktyce teoria zreszta i tak bys niezawuwazyl ruznicy

ad2podczas zwyklego przeglądu nie, jezeli wszystko jest ok z klima to nic niedotykac tyczy si nietylko samochodowych klim

ad 3 tylko gdy ładujesz calkowicie pusata klime od zera nowym czynnikiem a wogole to czyszczenie azotem to niejest czyszczenie tylko za pomoza azotu sie osusza uklad by niebylo w instalacji wilgoci i w praktyce stosuje sie to tylko w duzych instalacjach chlodniczych lub klimatyzacyjnych w przypadku pamluch jest to bez sensu

ad 4 jezeli masz sprawna klime patrz punkt 1 jesli jednak miales jakas awarie klimy zwiazano z rozszczelnieniem ukladu no to chyba logiczne ze trzeba ja nabic czynnikiem p usunieciu usterki

ad 5 TAK dokladnie filtra przeciwpyłowego w przypadku klimy samochodowej

ad 6 TAK

Osuszacz nietrzeba choć niektóre rególki mogą mówić inaczej

Nietylko o wygląda tak w adudi tyczy sie to kazdej samochodowej klimy i nietylko samochodowej tak w skrocie mowiąc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.alpo.ig.pl/

To jest link do strony z której czerpałem informacje dotyczące serwisu klimy.

Jest tam napisane że układ nie jest całkowicie szczelny ponieważ są w nim przewody gumowe przez które ucieka czynnik oraz dostaje się wilgoć. Wilgoć oraz inne zanieczyszczenia gromadzą się w osuszaczu dlatego powinno się go wymieniać co jakis czas (2 lata). Nieszczelność powoduje że w obiegu jest coraz mniej czynnika chłodniczego z olejem i tym samym powoduje to gorsze smarowanie kompresora co w konsekwencji może doprowadzić do jego zatarcia. Dlatego nie powinno się czekać z wymianą czynnika do momentu gdy klima będzie słabo chłodziła.

I jeszcze jedno co sądzicie o metodzie odgrzybiania polegającej na napuszczeniu gazu grzybobójczego do kabiny i włączeniu wentylacji w obiegu wewnętrznym? Taką metodą odbywa się odgrzybianie w serwisie VW w naszym mieście.

Czy ktoś ma jakieś wiarygodne informacje które przeczyłyby konieczności wymiany osuszacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi tomikk77

Z całym szacunkiem kolego ale niepisz herezji:) "wiesz że gdzieś dzwoni ale niewiesz skąd"

Czy ty tak serwisujesz klime?-jesli tak to chyba niemasz co z pieniedzmi robic

Odgrzybianie klimy polega na zdezynfekowaniu kanałów wentylacyjnych, parownika i kanałów odpływowych skroplin mające na celu usunięcie grzybów i innych drobnoustrojów z środowiska wilgotnego i szczególnie przystępnego dla ich rozoju więdz sam możesz sobie odpowiedziec na postawione przez siebie pytanie.

PS UKŁAD PRAWIDŁOWO SKRĘCONY BEZ USZKODZEN JEST CALKOWICIE SZCZELNY a to że niektóre firmy podają inaczej wynika z faktu że się zabespieczają w momęcie jakiś wątpliwości czy roszczeń klienta (chodzi o kase i uniknięcie dodatkowych kosztów wynikłych np z nieprawidłowo skręconego śrubunku przez który w tym przypadku będzie ulatniał się gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi tomikk77

Z całym szacunkiem kolego ale niepisz herezji:) "wiesz że gdzieś dzwoni ale niewiesz skąd"

Czy ty tak serwisujesz klime?-jesli tak to chyba niemasz co z pieniedzmi robic

Odgrzybianie klimy polega na zdezynfekowaniu kanałów wentylacyjnych, parownika i kanałów odpływowych skroplin mające na celu usunięcie grzybów i innych drobnoustrojów z środowiska wilgotnego i szczególnie przystępnego dla ich rozoju więdz sam możesz sobie odpowiedziec na postawione przez siebie pytanie.

PS UKŁAD PRAWIDŁOWO SKRĘCONY BEZ USZKODZEN JEST CALKOWICIE SZCZELNY a to że niektóre firmy podają inaczej wynika z faktu że się zabespieczają w momęcie jakiś wątpliwości czy roszczeń klienta (chodzi o kase i uniknięcie dodatkowych kosztów wynikłych np z nieprawidłowo skręconego śrubunku przez który w tym przypadku będzie ulatniał się gaz

czynnik R-134a faktycznie przenika przez elementy gumowe w wiekszym lub mniejszym stopniu ale jednak :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynnik R-134a nieprzenika a jesli jestesmy juz w tym temacie jest to ulubiony czynnik dla mechanokow od klimy poniewaz urzadzenia na r-134a pracuja na nizszych cisnieniach w porownaniu do urzadzen np na r 410 a wiec ze tak powiem jest to czynnik mniejwymagajacy jesli chodzi o zapewnienie szczelnosci ukladu ale powiem tez z praktyki ze kazde moje auto wyposazone w klime nigdy niewymagalo dobijania czynnika nigdy!!!! chyba ze rozwalilem klime :naughty aha i jeszcze dodam na 99.99999% r 134a nieprzenika przez gume ale nigdy sie nieuwazalem za super fachowca (bo nawet takich nie ma) i moge sie mylic wiec kolego skad masz tą informacje ze przenika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czynnik R-134a nieprzenika a jesli jestesmy juz w tym temacie jest to ulubiony czynnik dla mechanokow od klimy poniewaz urzadzenia na r-134a pracuja na nizszych cisnieniach w porownaniu do urzadzen np na r 410 a wiec ze tak powiem jest to czynnik mniejwymagajacy jesli chodzi o zapewnienie szczelnosci ukladu ale powiem tez z praktyki ze kazde moje auto wyposazone w klime nigdy niewymagalo dobijania czynnika nigdy!!!! chyba ze rozwalilem klime :naughty aha i jeszcze dodam na 99.99999% r 134a nieprzenika przez gume ale nigdy sie nieuwazalem za super fachowca (bo nawet takich nie ma) i moge sie mylic wiec kolego skad masz tą informacje ze przenika?

zjmuje sie chłodnictwem od 1985 roku i jestem 2 pokoleniem ,firme klimy samochodowej mam od 4 lat i patrzac na budowe czynnika r-12 i r-134a sam sobie odpowiedz jak jest zbudowany i jaka jest jego gestość ,w jaki sposób zbudowane są przewody gumowe klimatyzacji samochodowej i dlaczego jest prawdopodobieństwo przenikania czynnika przez elementy gumowe ,sa to wycieki żedy 10% całego układu i nie ma nato żadnej reguły

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z praktyki powiem tak napewno jakies minimalne ubytki czynnika magą być ale ten ubytek nie ma za bardzo wielkiego wpływu na prace urzadzenia i jest to dla czlowieka nieodczuwalne chyba ze mowimy o przestzeni paru lat to wtedy oczywiscie moze byc go troche malo w instalacji ale niejest mozliwe zeby cznnika brakowalo znaczaco w ciagu roku lub 2 , ja osobiscie niespotkalem sie z takim przypadkiem chyba ze cos bylo nieprawidlowo podlaczone lub alo uszkodzenie a co do przenikalnosci przez gume to nieche sie klucic bo na 100% niejestem pewien ale zasiegne na ten temat informacji i napisze co sie dowiedzialem jednak na chwile obecna niesadze by czynnik tak poprostu przez gume mowil papa bo sa to specjalne przewody ktore grubo kosztuja(wiem bo uszkodzilem i musze sobie kupic dwa z czego jeden zamiennik nie oryginal kosztuje 400zł) a coraz czesciej spotykane jest zastosowanie elastycznych łączników tzw gumopodobnych że sie tak wyraże w normalnych instalacjach chłodniczych czesto powaznych ze wzgledu na dlugosc instalacji i moc chlodniczą i tak jakos nieubywa czynnika na tyle ze trzebabylo co jakis czas dobijac czynnikia ktore zreszta sa bardziej przenikliwe niz te stosowane w kliatyzacji sachodowe

Pozdrawiam kolege po fachu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...