Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbina łapie od ok 3tys/obr


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Sprawa tyczy sie bardziej a6 c6 niz a4 ale z silnikiem 2.0 tdi bre.

Wiec tak auto kupiłem niedawno. Ma wsadzona nowa turbine ale jest z nia problem, mianowicie auto muli do 2500-3000 obr po czym jakby załącza sie turbina i momentalnie auto dostaje kopa.

Raz zaswiecił mi sie check i po podpiecu po kompa pokazalo 2 błędy :

"Regulacja cisnienia doładowania- ponizej zakresu regulacji" - P0299

"silnik klapy kolektora dolotowego (V157)-usterka" - P3103

Po skasowaniu błedów check zgasł, znajomy kazał mi przydusić auto aby zobaczyc czy check sie zaswieci. Check nie zaswiecił sie ale jak go dłuzej podusiłem to przeszedł w tryb awaryjny i maxymalnie silnik krecił do 3000obr. zgasiłem i zapaliłem i było ok, check też sie już nie zaświecił. Ale auto nadal muli.

Ma ktoś jakieś wizje ???

Opublikowano

jakas nieszczelnosc podcisnien. albo uszkodzony regulator podcisnieniowy przy kolektorze ssącym sterujacy klapami w tym kolektorze. moze lapac lewe powietrze z zewnatrz przez co elektoro zawor sterujacy turbo nie ma sily zaciagnac tak sztangi aby zamknąc vnt w turbo stad moze byc nie doładowanie.

Opublikowano

Podłączasz pompkę podciśnieniową z manometrem pod gruszkę turbiny i sprawdzasz liniowość wychylenia czyli czy dobrze działa, czy się nie zacina i czy jest szczelna.

Jeden test a tak dużo się dowiesz.

Opublikowano

Niestety nie posiadam pompki podcisnieniowej.

Ale po przeszukaniu google i poczytaniu jeszcze przyjrzałem sie bardziej tej gruszce od klapek co mowicie i co pokazuje na kompie bląd.

Ciegno od niej jest ciagle wycuniete, jak próbowałem zaciągnąć powietrze aby ciegno sie schowało to nie ma żadnego oporu, takjak by byla dziura, ale jak dmuchne w nia to jest opór.

Dziś spróbuje zaslepic weżyk od teg gruszki od sterowania klapek i zobaczymy czy cos sie zmieni.

Może zeczywiscie tez jest gdzies przewód podciśnieniowy rypniety. Jest opcja wymiany wszystkich przewodów od podcisnien na takie sylikonowe grube ? Czy lepiej zostawić oryginały.

Opublikowano

nie pamiętam w jakiej pozycji sa klapki w momencie gdy silnik jest zgaszony.bo z dolu klapki sa zamkniete. ja u siebie wyeleminowalem te klapki bo juz 1 w cylindrze byla wiec 3 wyrwalem. te regulatory-gruszki to dosc czesta usterka.

Opublikowano

Czyli mozna normalnie te klapki wywalic i auto bedzie normalnie dzialac?

Dziś zdjełem wężyk i wsadzilem w niego srubke aby zaslepic i sie przejechałem. Czuc poprawe, auto juz lepiej ciagnie i turbina jakby szybciej lapie ale nadal chyba bez reweracji.

Opublikowano

poniewaz klapki w kolektorze sa zamkniete. odlacz ten regulator od tego ramienia metalowego i zablokuj te ramie w pozycji otwartych klap i jazda testowa. w aso ten regulator nie cala 100we kosztuje.

ale i tak zalecam demontaz kolektora ssacego i wyrwanie klapek one sa do oski przygrzane.kombinerki i bez problemu je odrywasz od oski.

Opublikowano

Czyli jak ramie jest wysuniete to klapki sa zamkniete? Dopiero jak zadziała podcisnienie to klapki sie otwieraja?

Opublikowano

tak właśnie....a ze grucha jest nieszczelna wiec nie zaciaga klap.

Opublikowano

A jak wywale te klapki to nie bedzie jakis skutkow ubocznych dla silnika ?

Opublikowano

ja od 10kkm mie mam... wolalem je wyrwac po tym jak 1 wpadla do cylindra i wszystko porezało... wlasciciele bmw usuwaja je nagminnimd jak wlasciciele 2.0tdi zabieraki pompy oleju.:-D

Opublikowano

To dzis jak bede mial chwile wyciagne kolektor dolotowy i oblukam, najwyzej je wyrwe i tyle .... ;)

A jak wymiana wezyków podcinienia .... wymieniac na te sylikonowe czy zostawic oryginał ?

Opublikowano

u mnie oryginał to plastikowe wezyki polączone ze soba krótkimi gumowymi wężykami.choc mi tez pekl 1 z tych lącznikow na wejsciu do pokrywy wałków i auto dołu nie mialo a w górze nie było też rewelacji ale za to jaki byl ekonomiczny... :-D

jak masz demontowac kolektor to kup najpierw nowa uszczelke nie sladaj na stara bo różnie to bywa.

jak rwiesz kolektor to spr zamkniecie egru bo i tak musisz go wyjac bo w srodku sa chyba 2 sruby od kolektora no i oczywiscie wszystko sobie umyj z tego nagaru.

Opublikowano

Egr mam chyba po drugien stronie silnika, ale nie jestem pewien do konca....

Uszczelka jest metalowa czy z korka lub gumy?

I tak jeszcze na marginesie gdzie sa zamocowane elektrozaworki od podcisnien bo 2 szt wisza i sa zlapane trytkami aby nie dyndały ....

Opublikowano

jaki ty masz silnik 8V czy 16V.? masz wyjąć kolektor ssacy do ktorego jest przymocowany egr. u mnie są 4szt elektrozaworów ktore znajduk sie po prawej str silnitja koło turbosprężarki i rozrządu.

Opublikowano

Nie mam pojecia czy 8 czy 16 v ...

Ale zdjełem juz kolektor i jak ciegno jest wysuniete to klapki sa otwarte .... jak zadziala podcisnienie na gruche to zamyka klapki ...

Opublikowano

to jak juz zdjąłes ten kolektor to wywal te klapki... kombinerki zlap za klapke i zrob silny ruch reko ukrecajac klapke oderwie sie od ośki.

ale regulator i tak z opisu wychodzi ze jest uszkodzony.

wyczysc egr zobacz czy jest calkowicie zamkniety. przy skladaniu mozesz odrazu zaslepic go.

Opublikowano

Tego nie znajdziesz w Google - kup i zamontuj nową, oryginalną gruszkę kolektora ssącego (~60,00 zł). To wygląda podobnie ale nie identycznie jak na tej fotce:

849106_zawor_2X.jpg

Nowa jest zbudowana z innych, poprawionych materiałów (silikon). Wrażenia z turbo niezapomniane. Ogólnie u mnie na 2 biegu w BRD nie da się przyspieszyć bez boksowania, często 3 bieg też gubi trakcję (na suchej nawierzchni oczywiście).

Wisisz mi Kubusia.

Opublikowano
Wrażenia z turbo niezapomniane. Ogólnie u mnie na 2 biegu w BRD nie da się przyspieszyć bez boksowania, często 3 bieg też gubi trakcję (na suchej nawierzchni oczywiście).

Nie bardzo kumam..;)

Jezeli chodzi o ta gruche to mja wyglada identycznie jak na foto, moze rózni sie końcówką ciegna ..;)

Opublikowano

nie końcówką tylko materiałem wewnątrz, którego na zdjęciu nie zobaczysz, kup nową, zaufaj mi :) chyba, że nie chcesz iść w koszty (50 zł) :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...