Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR]Olbrzymie spalanie i błąd 00561 - mixture adaptation 14-00


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Nie znalazłem odpowiedzi w wątkach na forum więc zgłaszam się do was z błędem, który doprowadza mnie do szewskiej pasji.

Auto pali jak smok na wawelu. Zadowala sie "skromnymi" ~14 litrami w mieście. Wymieniłem świece, wszystkie filtry oleje i założyłem nową sondę BOSCH bo stara(jeszcze ori pewnie od nowości) waliła błędami o nieaktywności. Wcześniej auto paliło mi w granicach 10 litrów przy mojej jeździe. Mam kabel do auta i dostęp do Vaga ale nie wiem jakie są prawidłowe parametry pracy silnika. Mówię tu o czasach wtrysku i pracy przepływki....

Błagam was pomóżcie bo przez te spalanie mam ochotę zepchnąć auto w krzaki....

Dzięki z góry

Opublikowano

Wyrzuca jakieś inne błędy? Po za tym jeśli masz VAGa to powinien podawać zakres właściwych parametrów przynajmniej w logach statycznych.

Silnik dogrzewa się dobrze? Sprawdź co mówi VAG jeśli chodzi o temp silnika. Może czujnik walnięty.

Opublikowano

Zrób logi przepływki :)

---------- Post dopisany at 21:40 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ----------

A jak z pracą i mocą silnika ?? :)

Opublikowano

Logi zrobie jak (mi powiecie jak) audi wróci z remontu mechanicznego. Mocy braknie a szczególnie przy 4k obrotów czuć spadek na chwile jakby wchodził w tryb awaryjny....innych błędów nie ma

Opublikowano

instrukcja jest gdzieś w dziale VAG :) Albo zrób jeszcze tak: odłącz mu przepływkę przejedź się i zobacz co będzie z mocą, jeżeli nie pomoże to podłącz przepływkę i odłącz sondę i zrób to samo czyli sprawdź czy moc mu wróciła. Jak zrobisz to daj znać czy jest jakaś różnica :)

Opublikowano

Sonda wymieniona na nówke BOSCHA bo stara wyzionęła ducha...musze też przepatrzeć wszelkie doloty i podciśnienia. Podobno w tym silniku często pada odma no i ponoć uszkodzony czujnik Halla daje podobne rezultaty...

Opublikowano

koleszko błąd ten pojawia się kiedy silnik wchodzi w tryb awaryjny, miałem u siebie to samo po przejechaniu jakiegoś odcinka ten błąd powodował znaczny wzrost zużycia paliwa po skasowaniu wracało do normy na jakiś czas u mnie powodem była padnięta przepustnica wywaliłem kupę kasy na nową przepływkę i sondę a pomogła przepustnica z allegro za 50zł, poszukaj kogoś z klubu kto jest z okolicy może dałoby radę podmienić na moment i wtedy zobaczyć?:naughty:

Opublikowano

Auto bylo u znajomego mechaniora. Wsiadł przejechal sie i powiedział, że to jedzie jak by mialo 80KM a nie 125. Sonda wymieniona i ładnie pracuje. Wyjął kolektor ssący i pod nim były króćce od powietrza to rozpadły mu się w rękach. Auto teraz lepiej jedzie ale powiedział, że to jeszcze nie to. Zobaczymy jak ze spalaniem wyjdzie teraz. Powiedział mi, że zastanawia go fakt, iż w Vagu w sekcji spalania stukowego cylindry 1,2 i 4 mają odczyt na poziomie 0,8V-0,9V a na 3 cylindrze 0,3V....wiecie jak to zinterpretować??

Opublikowano

A PB lejesz na renomowanych cpn czy nie za bardzo ?? :) Bo na spalanie stukowe wpływa też jakość paliwa :) Nie pamiętam dokładnie jaki poziom w tym powinien być prawidłowy, to o zakresie niech ktoś Ci napisze kto wie dokładnie :)

Opublikowano

Tankuje tylko i wylacznie na Shell u mnie w miescie. Nie moge nic znalezc o prawidlowej wartosci odczytu z czujnikow...

Opublikowano

Na Shellu i ja tankuję, dobre paliwo mają :) Dziwne jest, że jeden cylinder tylko ma aż taką różnicę od pozostałych, a wyskoczył błąd o spalaniu stukowym ?? Zobacz jeszcze świece w jakim jest stanie na tym cylindrze szczególnie :)

Opublikowano

Własnie błędu o stukowym nie zgłosił. Auto wróciło z remontu gdzie posmarowałem ponad 4 koła mechanikowi wiec wszystko ma nowe....dosłownie WSZYSTKO :P

Opublikowano

Aha :) To zobacz co się będzie po naprawie działo i pisz w razie dalszych problemów :)

Opublikowano

dziwna sprawa. ciekawy jestem jak to się skończy.

Opublikowano

Powietrze uporządkowane. Wydech również. Kłopotów z doborem mieszanki brak co potwierdza wydruk z analizatora spalin. Opony robią swoje założone na dość ciężką fele....tchnęło mnie i podjechałem pod kompresor, a tam niecałe 1,5 bara w kołach :/ Podbiłem do 2,5~2.6 bara i podjechałem na stacje. Zatankowałem pod sam korek aż paliwo prawie się wylewało i ruszyłem w trasę. Na trasie spokojnie 110-120(ekspresówka). Po równych 100 km zatankowałem ponownie. Pierwsze odbicie pistoletu było już po 3 litrach :P ale ostatecznie dobiłem do 6.56 litra.

Podsumowując; Prawidłowe ciśnienie w szerokich oponach to podstawa aby osiągnąć dynamikę i spalanie. W mieście nie spodziewam się rewelacji ale jeśli zmieszczę się w 11~11,5 litrach to nie będzie tragedii...

Opublikowano

Takie dobijanie do pełna po 100km nie daje żadnego pojęcia o spalaniu. Swego czasu miałem A80 1,6TD i tam zawsze lane było pod korek. Zależy gdzie się lało to od pustego do niby to pełna różnice były duże. A jak się na lewarku podniosło i dobrze "utrzęsło" to i 5l jeszcze weszło :decayed:

Opublikowano

Spoko to było tak na szybko. Ważne że nie jest już 14L. Zobaczymy jak wyjdzie teraz po całym zbiorniku....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...