K4RW4S Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Witam wszystkich. Nie znalazłem odpowiedzi w wątkach na forum więc zgłaszam się do was z błędem, który doprowadza mnie do szewskiej pasji. Auto pali jak smok na wawelu. Zadowala sie "skromnymi" ~14 litrami w mieście. Wymieniłem świece, wszystkie filtry oleje i założyłem nową sondę BOSCH bo stara(jeszcze ori pewnie od nowości) waliła błędami o nieaktywności. Wcześniej auto paliło mi w granicach 10 litrów przy mojej jeździe. Mam kabel do auta i dostęp do Vaga ale nie wiem jakie są prawidłowe parametry pracy silnika. Mówię tu o czasach wtrysku i pracy przepływki.... Błagam was pomóżcie bo przez te spalanie mam ochotę zepchnąć auto w krzaki.... Dzięki z góry
Labiel Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 Wyrzuca jakieś inne błędy? Po za tym jeśli masz VAGa to powinien podawać zakres właściwych parametrów przynajmniej w logach statycznych. Silnik dogrzewa się dobrze? Sprawdź co mówi VAG jeśli chodzi o temp silnika. Może czujnik walnięty.
ja74687 Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 Zrób logi przepływki ---------- Post dopisany at 21:40 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ---------- A jak z pracą i mocą silnika ??
K4RW4S Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Opublikowano 27 Marca 2014 Logi zrobie jak (mi powiecie jak) audi wróci z remontu mechanicznego. Mocy braknie a szczególnie przy 4k obrotów czuć spadek na chwile jakby wchodził w tryb awaryjny....innych błędów nie ma
ja74687 Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 instrukcja jest gdzieś w dziale VAG Albo zrób jeszcze tak: odłącz mu przepływkę przejedź się i zobacz co będzie z mocą, jeżeli nie pomoże to podłącz przepływkę i odłącz sondę i zrób to samo czyli sprawdź czy moc mu wróciła. Jak zrobisz to daj znać czy jest jakaś różnica
K4RW4S Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Opublikowano 27 Marca 2014 Sonda wymieniona na nówke BOSCHA bo stara wyzionęła ducha...musze też przepatrzeć wszelkie doloty i podciśnienia. Podobno w tym silniku często pada odma no i ponoć uszkodzony czujnik Halla daje podobne rezultaty...
spawacz1 Opublikowano 28 Marca 2014 Opublikowano 28 Marca 2014 koleszko błąd ten pojawia się kiedy silnik wchodzi w tryb awaryjny, miałem u siebie to samo po przejechaniu jakiegoś odcinka ten błąd powodował znaczny wzrost zużycia paliwa po skasowaniu wracało do normy na jakiś czas u mnie powodem była padnięta przepustnica wywaliłem kupę kasy na nową przepływkę i sondę a pomogła przepustnica z allegro za 50zł, poszukaj kogoś z klubu kto jest z okolicy może dałoby radę podmienić na moment i wtedy zobaczyć?
K4RW4S Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Opublikowano 30 Marca 2014 Auto bylo u znajomego mechaniora. Wsiadł przejechal sie i powiedział, że to jedzie jak by mialo 80KM a nie 125. Sonda wymieniona i ładnie pracuje. Wyjął kolektor ssący i pod nim były króćce od powietrza to rozpadły mu się w rękach. Auto teraz lepiej jedzie ale powiedział, że to jeszcze nie to. Zobaczymy jak ze spalaniem wyjdzie teraz. Powiedział mi, że zastanawia go fakt, iż w Vagu w sekcji spalania stukowego cylindry 1,2 i 4 mają odczyt na poziomie 0,8V-0,9V a na 3 cylindrze 0,3V....wiecie jak to zinterpretować??
ja74687 Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 A PB lejesz na renomowanych cpn czy nie za bardzo ?? Bo na spalanie stukowe wpływa też jakość paliwa Nie pamiętam dokładnie jaki poziom w tym powinien być prawidłowy, to o zakresie niech ktoś Ci napisze kto wie dokładnie
K4RW4S Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Opublikowano 30 Marca 2014 Tankuje tylko i wylacznie na Shell u mnie w miescie. Nie moge nic znalezc o prawidlowej wartosci odczytu z czujnikow...
ja74687 Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 Na Shellu i ja tankuję, dobre paliwo mają Dziwne jest, że jeden cylinder tylko ma aż taką różnicę od pozostałych, a wyskoczył błąd o spalaniu stukowym ?? Zobacz jeszcze świece w jakim jest stanie na tym cylindrze szczególnie
K4RW4S Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Opublikowano 30 Marca 2014 Własnie błędu o stukowym nie zgłosił. Auto wróciło z remontu gdzie posmarowałem ponad 4 koła mechanikowi wiec wszystko ma nowe....dosłownie WSZYSTKO
ja74687 Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Aha To zobacz co się będzie po naprawie działo i pisz w razie dalszych problemów
bielik Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 dziwna sprawa. ciekawy jestem jak to się skończy.
K4RW4S Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Powietrze uporządkowane. Wydech również. Kłopotów z doborem mieszanki brak co potwierdza wydruk z analizatora spalin. Opony robią swoje założone na dość ciężką fele....tchnęło mnie i podjechałem pod kompresor, a tam niecałe 1,5 bara w kołach :/ Podbiłem do 2,5~2.6 bara i podjechałem na stacje. Zatankowałem pod sam korek aż paliwo prawie się wylewało i ruszyłem w trasę. Na trasie spokojnie 110-120(ekspresówka). Po równych 100 km zatankowałem ponownie. Pierwsze odbicie pistoletu było już po 3 litrach ale ostatecznie dobiłem do 6.56 litra. Podsumowując; Prawidłowe ciśnienie w szerokich oponach to podstawa aby osiągnąć dynamikę i spalanie. W mieście nie spodziewam się rewelacji ale jeśli zmieszczę się w 11~11,5 litrach to nie będzie tragedii...
Labiel Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Takie dobijanie do pełna po 100km nie daje żadnego pojęcia o spalaniu. Swego czasu miałem A80 1,6TD i tam zawsze lane było pod korek. Zależy gdzie się lało to od pustego do niby to pełna różnice były duże. A jak się na lewarku podniosło i dobrze "utrzęsło" to i 5l jeszcze weszło
K4RW4S Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Spoko to było tak na szybko. Ważne że nie jest już 14L. Zobaczymy jak wyjdzie teraz po całym zbiorniku....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się