Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap 1.8 tfsi 120 KM na 170 KM


Arczi36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Myśle nad wymiana silnika 1.8 tfsi CDHA na CJEB. Jest ktoś w temacie różnic osprzętu do tych silników?

Myśle że komp napewno ale jak z resztą? Moje b8 bierze olej (dużo oleju) i zamiast robić remont może warto byłoby kupić CJEB'a z małym przebiegiem zamiat. Warto by mieć pare kucy więcej ;:banan: Co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kucy nie wiem czy jest sens. Konstrukcja silnika dość mocno różna, sterownik znacznie nowszy, więc nie wiem czy nie będzie problemów np. z immo.

A co kolega sprawdzał w przypadku oleju i poboru ? Kompresja jest ? Próby olejowe porobione, ile ma nalatane, jak głowica ? odma sprawdzona ? turbo ?

Co do mocy, ten silnik poleci spokojnie na 210KM więc nie wiem czy jest sens zmieniać na 170. Od 160 120 różni się tylko programem.

Osobiście, jeśli przebieg jest mały, jest szczelny i kompresja ok, a osprzęt sprawny spróbowałbym zaoobrączkować silnik od nowa, bo może jest nowsza edycja pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 95 tys.km, nie sprawdzalem jeszcze sprezania zrobilem pomiar w trasie bo zrobilem w 3 dni 2500 km i musialem 3 krotnie dolewac olej. Rura osmolona caly czas. Wszystko swiadczy o tym ze pali olej. Myslalem o wymianie pierscieni ale pomyslalem tez jak w temacie bo z tego co wiem to w tych cjbe nie ma problemow olejowych zwlaszcza jesli w gre wchodzilaby wymiana (mozna kupic mlode silniki). Narazie tak tylko kminie a masz olinek jakies doswiadczenia w temacie olejowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że można kupić kadłubki silników, ale dolicz sterownik, osprzęt, kodowanie i wątpię żeby opłacało się skakać na wersję 170KM.

Mój ma 121kkm na tę chwilę i nie wciąga oleju póki co, od zmiany (2500km) nie ubyła nawet kreska na MMI. Jedynie wymagał nowego rozrządu, w zasadzie zdążyłem w ostatniej chwili :), w odpowiednim wątku dodam więcej szczegółów jak tylko dostanę fotki lepszej jakości :). Dlatego jeśli okiełznasz problemy olejowe polecam zmianę rozrządu, bo nasze łańcuchy przekonstruowano parę razy, podobnie jak napinacz. Oczywiście ASO upiera się, że rozrząd jest dożywotni, ba nawet byli zdziwieni że potrzebuję łańcucha i ślizgów...

Sprawdź najpierw przewody od turba, intercooler ile w nich masz oleju, bo może turbinka się kończy i puszcza olej. Potem zacząłbym odmę sprawdzać, bo może też wpuszczać w dolot sporo oleju, a wbrew pozorom w naszych silnikach jest dość mocno rozbudowana. W międzyczasie sprawdź kompresję. Wiem że w Twoim silniku zmieniano parę razy konstrukcję pierścieni tłokowych i mogą być to one, w stosunku do mojego silnika zastosowano też inną technikę honowania (jeśli mnie pamięć nie myli to właśnie w tym silniku wprowadzono metodę laserową).

Jednocześnie w miarę możliwości można zajrzeć do komory spalania (kamera endoskopowa) czy tam wszystko w porządku. Warto zajrzeć też w komory zaworowe, bo może też uszczelniaczami lać głowica.

Jaki olej lejesz do silnika i czy robiłeś kiedykolwiek płukankę?

Co do moich doświadczeń, to walczyłem nieco w 1.6SR z olejem, ale tragedii nie było, mała dolewka międzyzmianami wystarczała w zupełności. Tam problemem były pierścienie i ich konstrukcja, co z resztą VW zmienia non stop. W połączeniu ze słabym olejem pierścienie zapychają się (najbardziej te składane, a nie jestem pewien jakie Ty masz w silniku bo nie widziałem fot tłoków nigdzie). Dzisiaj nawet rozmawiałem ze znajomym o tym, że w 1.2TSI wymieniają pierścienie w ramach akcji, u nas w silnikach nie słyszałem o takiej akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock3:

Witam panowie. Mam silnik CDHB 160 PS i trochę się zaniepokoiłem tym co tu napisaliście. Współczuję brania oliwy. Ojciec miał tak kiedyś w passacie. U mnie nie ma żadnego brania oleju (mam ok 92 tys przelotu) ale jak to na turbinie bywa kiedyś pewnie się pojawi. Heh, teraz już nie robią takich samochodów jak kiedyś. Mam jeszcze 15 letnią Astrę 14 16V z przebiegiem 330 tys. cały czas 0W-30 i nie ma brania oleju (i remontu też jeszcze nie miała żadnego). Z Audi jakoś po 4 miesiącach serwis przysłał wezwanie do jakiegoś programu naprawczego mojego silnika (ponoć akcja ogólnoeuropejska była) i coś tam wymieniali i nie bardzo się dało, bo coś nie pasowała, choć powinno. Mam kolegę w serwisie w Kielcach i mówił, że złożyli w końcu ze "starych" i z nowych części bo wtedy w Niemcowni jakieś święto było i nie mogli się skontaktować z fabryką. Ale nakaż przyszedł, więc wymienić musieli a jak to Polak nie pasuje to złożymy z dwóch:). Generalnie po akcji serwisowej jakby zaczął jeździć lepiej. Ale może to wrażenie, bo nie miałem jej prawie dwa tygodnie i bujałem się CADDYlakiem 1.9 tdi:(

Olej leją mi fabryczny (mobila) i jak na razie nic nie bierze i mam nadzieję, że nie będzie.

Nie masz kogoś w Kulczykowie? Mnie pompę wody wymienili za darmochę po trzech latach co prawda po interwencji kierownika serwisu. Ale zaoszczędziłem 2 tys:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody już dawno u mnie nowa, ta nasza plastikowa bublasta strasznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie było mnie przez jakiś czas wiec odpisuje dopiero dzisiaj. Leje Castrol Edge 5W30 plukanki nie robiłem auto mam 2 miesiące i narazie użeram się ze sprzedawca który wprawdzie respektuje gwarancje posprzedazna ale jego propozycje nie bardzo mi się podobają. Byłem tez w Audi i powiedzieli ze to z reguły sprawa pierścieni. Oni robią remont ale nie dają gwarancji ze nie będzie wcale palił ale napewno dużo mniej. Tak wiec dumam cały czas nad tym. Może jest ktoś kto robił remont w takim silniku albo przynajmniej zmieniał tłoki i pierścienie ?

i mógłby się pochwalić efektami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,piszesz tu olinek2 że benzynka różni się programem między mocą 120KM a 160KM ,więc jak bym kupił B8 z silnikiem 120 ale z multi to też wystarczy wgrać program i do jakiej mocy przy multitroniku?:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wystarczy, ale do jakiej mocy multi to nie mam pojęcia :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 211KM(CDNC) w poprzedniej. Musiał bym poszperać w starych zdjęciach jaki był kod skrzyni. Bardzo lubiłem ten napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,piszesz tu olinek2 że benzynka różni się programem między mocą 120KM a 160KM ,więc jak bym kupił B8 z silnikiem 120 ale z multi to też wystarczy wgrać program i do jakiej mocy przy multitroniku?:hi:

Według mnie bezpieczna wartość w B8 to 200KM (ja na taką będę chipował)

Teraz Multitronic dają do 2.0 TFSI 220KM, tylko nie wiem czy po liftingu dużo zmienili w konstrukcji.

Tym bardziej że dają także do 2.7 TDI 190 KM, a przecież w dieslach jest sporo bardziej obciążony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc B8 ze 120KM silnikiem z multi można śmiało brać pod uwagę przy zakupie,dzięki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady lecą do 300KM na seryjnym osprzęcie ze zmienionymi: turbem i wtryskami :).

Na samym seryjnym osprzęcie to 210-230KM zależnie jak wypluje :)

---------- Post dopisany at 22:56 ---------- Poprzedni post napisany at 22:56 ----------

OFC mowa o manualu ;)!

---------- Post dopisany at 22:58 ---------- Poprzedni post napisany at 22:56 ----------

Co do multi to zmodyfikować najlepiej po zakupie i mieć spokój :)

No i rozrząd zrobić, jak ktoś nie ma przekonania to odsyłam do tematu o napinaczu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady lecą do 300KM na seryjnym osprzęcie ze zmienionymi: turbem i wtryskami :).

Na samym seryjnym osprzęcie to 210-230KM zależnie jak wypluje :)

---------- Post dopisany at 22:56 ---------- Poprzedni post napisany at 22:56 ----------

OFC mowa o manualu ;)!

---------- Post dopisany at 22:58 ---------- Poprzedni post napisany at 22:56 ----------

Co do multi to zmodyfikować najlepiej po zakupie i mieć spokój :)

No i rozrząd zrobić, jak ktoś nie ma przekonania to odsyłam do tematu o napinaczu ;)

O jakiej modyfikacji piszesz :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to akurat w tych skrzyniach, ale czytałem gdzieś o modyfikacji polegającej na wymianie tarcz w skrzyni Multitronic, jednak nie mogę na szybko znaleźć nic konkretnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to akurat w tych skrzyniach, ale czytałem gdzieś o modyfikacji polegającej na wymianie tarcz w skrzyni Multitronic, jednak nie mogę na szybko znaleźć nic konkretnego.

Tak było z 6-ciu na 7 lameli

Ale to dotyczyło poprzedników B8 :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, dlatego pisalem ze nie jestem pewien. Czytałem tez ze sterowniki się sypia ale to w sumie pewnie podobne usterki do pomp ABSu (wynikające z jednej technologii wykonania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...