Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju na kolektor wydechowy


MIKE1234

Rekomendowane odpowiedzi

[Grabowno Wielkie] [2.4 V6 B6 BDV] Witam, jestem nowy na forum, wiec może ten temat był już poruszany i proszę o wyrozumiałość; mam problem z wyciekiem oleju z silnika, którego nie mogę zlokalizować, olej wydobywa się gdzieś prosto na kolektor wydechowy, poniżej zaworu EGR (strona prawa z punktu siedzenia kierowcy) i od razu się wypala co czuć i widać dymek, niestety ani od dołu ani od góry nie mam jak tam zajżeć. z początku myślałem że to uszczelka pod pokrywą poszła ale została wymieniona, EGR drożny i nie widać żeby z niego ciekło, były też wymienione uszczelki od kolektora wydechowego i od wału + korka wału o ile mechanik to zrobił, przynajmniej tak mówił. niestety olej wciąż cieknie i nie wiem jak sie zabrać do tego żeby nie wymieniać niepotrzebnie czegoś co mechanik będzie zgadywał. czy miał ktoś podobny problem i czy trzeba wyciągać silnik żeby określić wyciek? Pozdrawiam Miłosz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam zawsze był kłopot z uszczelkami pod pokrywą, z niczego innego nie może się sączyć tak by leciało Ci na kolektor. Albo nowa uszczelka poleciała, możliwe że zbyt mocno docisnął uszczelkę, możliwe też że nawalił na uszczelkę jeszcze sporą warstwę silikonu (nie potrzebnie), ewentualnie wcześniej Ci tak poleciało, że jeszcze nie wypaliło się dobrze, bo jednak z pokrywy potrafi dobrze wywalić czasami. No inna opcja to kanał olejowy na uszczelce pod głowicą, ale kurcze mechanik by tego nie zauważył, nie sprawdził :kwasny:.. nie przychodzi mi nic innego do głowy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.. dałeś mi nowy trop z tym kanałem olejowym spod głowicy bo to by mogło na to wskazywać tylko ciężko tam zajrzeć. uszczelka pod pokrywą była wymieniana 2 razy nawet ostatnio wymieniał przy mnie więc mechanik nie robił tego na szybko i na odwal problem w tym że może nie ma takiego doświadczenia jeśli chodzi o V-ałki bądz problemy wycieku oleju. wiadomo że pierwsze co przychodzi na myśl to uszczelka pod pokrywą zaworów. przydałby mi sie dobry doświadczony mechanik ale cięzko znaleźć.. musze sprawdzić z tym kanałem olejowym.. mi też nic innego nie przychodzi do głowy bo wszystkie uszczelki jakie tam były oprócz uszczelki pod głowicą były wymienione, nawet sam dekiel wymieniłem na nowy bo myslałem że może sie odkształcił. jeżeli chodzi o ten kanał olejowy to skoro tam puszcza to płyn chłodzący tez musi sie wydobywać? fakt ze ubywa mi tego i tego a zapachy w kabinie pojawiają się dwa jeden od oleju a drugi może od tej wody, choć myślałem ze ubywa mi wody z węża przy reduktorze gazu bo troche tam kapie. silnik w takim razie powinien chyba trochę nierówno chodzić skoro rąbnięta byłaby uszczelka pod głowicą? dobrze myśle, bo jeśli walnięty byłby kanał olejowy to musi przy tym wyciekać też płyn a wszystko to trzyma uszczelka pod głowicą tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że ubywa Ci płynu chłodniczego może być powodem LPG, bo z czasem luzują się opaski na przewodach. Co to tego wycieku oleju z głowicy, nie wiem może się mylę, może mam za mało doświadczenia ale jak miałem wywalony kanał olejowy w polówce wcześniej nie czułem nic, dopiero jak zaczynało śmierdzieć spalonym olejem zainteresowałem się co jest nie tak po dokładnych oględzinach wyszło.... a więc wydaje m się że nie poczujesz. Kanał olejowy i kanał wodny na uszczelce nie koniecznie muszą się pokryć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki w każdym bądz razie za informację. jak tylko ustawie się z mechanikiem to będę to sprawdzać i dam znać. pozdr

---------- Post dopisany at 20:54 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ----------

jeszcze chciałem spytać ile taka naprawa wywalonego kanału cie kosztowała i co tam wtedy jest robione i wymieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki przypadek w POLO tak więc nijak ma się te koszt do V-łki :) cóż jeśli okazałoby się iż uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, czyli poszedł kanał olejowy, to niestety ale nie będzie mało, bo trzeba już robić obie głowice, nie robi się jednej., a może inaczej nie powinno,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że kolega nie zdradzi bo nie daje znaku życia od Maja 2014.Zapodał temat.Chłopaki dali wskazówki i cisza.Szkoda bo sam bym chciał wiedzieć w perspektywie przyszłego ewentualnego zakupu B6 z tym motorem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ja napiszę jaka usterka była w moim aucie z takimi objawami jak w temacie a mianowicie wyciek był przy zaślepce wałka rozrządu tak określił to mechanik po wymianie zaślepki wyciek ustał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, jest taka zaślepka jeszcze jak szwagier miał w B5 ten motor 2.4 V6 165 ps, to taka sytuajca była i zamawiałem mu z OEM uszczelniacz bo wszelkiej maści zamienniki są źle wykonanei potrafią same wypaść. Fak jest tam z tyłu taki uszczelniacz na wałkach średnicy może 3 -4 cm i to on często jest przyczyną cieknięcia na kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ja napiszę jaka usterka była w moim aucie z takimi objawami jak w temacie a mianowicie wyciek był przy zaślepce wałka rozrządu tak określił to mechanik po wymianie zaślepki wyciek ustał

Zaślepkę wałka rozrządu kupujcie tylko w serwisie koszt 42zł ,ja zanim kupiłem w serwisie wymieniłem 2 ze sklepu motoryzacyjnego i każda leciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2014 o 14:09, MIKE1234 napisał:

[Grabowno Wielkie] [2.4 V6 B6 BDV] Witam, jestem nowy na forum, wiec może ten temat był już poruszany i proszę o wyrozumiałość; mam problem z wyciekiem oleju z silnika, którego nie mogę zlokalizować, olej wydobywa się gdzieś prosto na kolektor wydechowy, poniżej zaworu EGR (strona prawa z punktu siedzenia kierowcy) i od razu się wypala co czuć i widać dymek, niestety ani od dołu ani od góry nie mam jak tam zajżeć. z początku myślałem że to uszczelka pod pokrywą poszła ale została wymieniona, EGR drożny i nie widać żeby z niego ciekło, były też wymienione uszczelki od kolektora wydechowego i od wału + korka wału o ile mechanik to zrobił, przynajmniej tak mówił. niestety olej wciąż cieknie i nie wiem jak sie zabrać do tego żeby nie wymieniać niepotrzebnie czegoś co mechanik będzie zgadywał. czy miał ktoś podobny problem i czy trzeba wyciągać silnik żeby określić wyciek? Pozdrawiam Miłosz.

Weź lusterko... jakieś na skrętce i zajrzyj tam... może to spod napinacza lub spod uszczelki pokrywy lub po prostu zaślepki... zrobisz to sam... uszczelka klawiatury 100pln, napinacza 30pln a ta zaślepka wałka to koszt 15pln... co ważne: narożniki uszczelek i pokryw posmaruj kapkę silikonu Victor reinz np... ponieważ sama uszczelka nie uszczelni... bedzie ciec przy narożnikach ZAWSZE! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...