Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko odpala gdy silnik rozgrzany


przemaspoll

Rekomendowane odpowiedzi

Auto pali od strzału,lecz gdy się silnik tak solidnie rozgrzeje,to już nie jest tak gładko. Zapala,lecz słychać jak się męczy,a nawet czasem po odpaleniu,czuć drgania,wibracje,przenoszą się na kabinę,trwa to chwilę a potem wszystko się stabilizuje. Sporadycznie się zdarzy,że gdy już prawie załapie,to muszę wcisnąć gaz,bo inaczej potrafi zgasnąć,ale to rzadkość. Ostatnio wymieniłem pompę Vacum,bo ciekłą i ropa rozpuściła uszczelki od płynu chłodzącego i zaczął ubywać. Opisany problem,był przed wymianą pompy,i jest teraz nadal,ale chcę zaznaczyć,że pompę kupiłem używaną,nie cieknie,ale może nie działa jak powinna? Zaznaczam,że to wszystko się dzieje,przy bardzo rozgrzanym silniku,tak że węże są gorące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych objawach to na pewno nie jest wina pompy tandemowej.

Sprawdź Vagiem wskazania czujnika temperatury, być może zawyża temperaturę i sterownik podaje za mało paliwa w momencie rozruchu na ciepło , a także obroty silnika w momencie kręcenia rozrusznikiem, powinny być minimum bodajże 280/min.

A w ogóle to tą przypadłość masz od początku jak nabyłeś auto, czy zaczeło się tak dziać w czasie jak użytkujesz audiolę ?

P.S.

Może to być także wina paliwa, jeżeli zatankujesz jakieś podrabiane badziewie w skład którego wchodzą frakcje odparowujące poniżej 90 st. C, to mogą one powodować zapowietrzanie ich oparami kanałów paliwowych w głowicy :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uszczelniaczach PD to problem by występował ze zdwojoną mocą także na zimnym silniku, szczególnie po dłuższym postoju :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych objawach to na pewno nie jest wina pompy tandemowej.

Sprawdź Vagiem wskazania czujnika temperatury, być może zawyża temperaturę i sterownik podaje za mało paliwa w momencie rozruchu na ciepło , a także obroty silnika w momencie kręcenia rozrusznikiem, powinny być minimum bodajże 280/min.

A w ogóle to tą przypadłość masz od początku jak nabyłeś auto, czy zaczeło się tak dziać w czasie jak użytkujesz audiolę ?

P.S.

Może to być także wina paliwa, jeżeli zatankujesz jakieś podrabiane badziewie w skład którego wchodzą frakcje odparowujące poniżej 90 st. C, to mogą one powodować zapowietrzanie ich oparami kanałów paliwowych w głowicy :eusathink:

Auto mam od Lipca 2013 i chyba ten problem się pojawiał zaraz po zakupie. Paliwo tankuje BP Ultimate. Czasem temperatura na wskaźniku ma 90 stopni,lecz węże nie są gorące na maxa,tylko ciepłe i wtedy wszystko jest ok. Jak już napisałem,musi być mega gorący i wtedy się zaczyna problem. Normalnie auto lata,dobrze zbiera itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uszczelniaczach PD to problem by występował ze zdwojoną mocą także na zimnym silniku, szczególnie po dłuższym postoju :decayed:

Mialem wymienilem i jest spokoj wiec z takimi przypadkami mozna sie spotkac a juz nie jedne auto pd w swoim zyciu robilem... Wczoraj ziomek dzwonil do mnie ze ma taki sam problem jak ja spaluje to nie pali ale on jezdzi na wszelkiego rodzaju zupie i teraz jakiegos badziewia zalal to juz nagminnie dzieje sie.... Dawki rozruchowe juz nie pomagaja bo kiedys jemu juz robilem a pacjent to AWX

---------- Post dopisany at 16:59 ---------- Poprzedni post napisany at 16:55 ----------

Podpiac vaga i sprawdzic obroty podczas rozruchu. Sorry za PL znaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Przemek pisal moze na zimnym slabo palic, miec nierowne obroty, przybywanie oleju....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszych czasach to trzeba być na maxa czujnym, zanim się naleje paliwa do zbiornika :decayed:

Nie masz żadnej gwarancji, że pod banerem porządnego koncenrnu paliwowego nie sprzedadzą Ci zupy, która załatwi aparaturę wtryskową na amen :naughty:

Według oficjalnych szacunków 1/8 paliw sprzedawanych na stacjach jest niewiadomego pochodzenia, ale według mnie są to szacunki mocno zaniżone :facepalm:

A wracając do tematu, to spróbuj zatankować ze dwa razy na Orlenie zwykłego ON-u, tylko żeby to był Orlen firmowy, nie jakaś tam franczyza :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankowałem na shell zwykły on,potem przesiadłem się na bp ultimate. Zatankuje na Orlenie,ale nie sądzę żeby to coś zmieniło,spróbować nie zaszkodzi. Auto nie kopci,na przejechane 8 tyś/km dolałem 150ml oleju. Na trasach 180-200 nie schodzi,dlatego też taki ubytek to chyba normalna sprawa. Radzicie sprawdzić też obroty silnika podczas rozruchu,jeśli będą za niskie? co to wróży? Jak dla mnie,to coś w stylu zbyt małej dawki paliwa,podczas odpalania. Dlaczego? tak się dzieje,tylko gdy auto jest bardzo rozgrzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niskie obroty powodują brak podawania paliwa przy rozruchu na ciepłym, do sprawdzenia aku, grube kabelki od niego do rozrusznika, rozrusznik i umasienie silnika.

Nie słyszałem o wadliwych mapach startowych w AWX-ach, za mała dawka startowa może być zpowodowana zawyżaniem temperatury przez czujnik dający info do sterownika silnika (G2/G62), choć to mało prawdopodobne.

Zacznij od pomiaru RPM w czasie rozruchu ciepłego silnika i zmiany paliwa.

Napisz o efektach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak tankowałem na BP to było miło do czasu jak się przeniosłem na shell-a. U mnie róznica jest widoczna w km, Te same litry BP za 100zł robiłem 275km na SHELL robię 300-310km, ciszej pracuje i lepiej paliła w zimę.

To samo zaobserwowałem w moim golfie 90tdi, pełny bak na BP 820-840km , pełny bak SHELL 940-980km

Zmień stację i paliwo na poczatek, jak masz vag-a to sięwepnij i sprawdź jaką komputer podaje temp paliwa na zimnym i rozgrzanym silniku bo jak czujnik jest padnięty i na gorącym podaje że paliwo ma 130'C lub więcej to sam komputer zmniejsza dawkę paliwo w obawie że silnik jest przegrzany, miałem taki przypadek w passacie ATJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze nie lato i plus 30 bo byś na 4 godziny na słońcu postawił i jak nie odpali to rozrusznik do regeneracji. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzałem dziś auto do czerwoności,pojechałem do warsztatu,żeby zaprezentować opisany problem.. odpalam,mechanik twierdzi,że to na bank kończące się koło dwumasowe i żeby szukać używki lub nowe,trochę mnie zatkało. Pojechałem do innego speca od vw-group. Wsiadł,odpalił,powiedział,że trzeba zostawić auto,trzeba zrobić dokładną diagnozę,nadmieniłem o tym kole,lecz nie potwierdził i nie zaprzeczył,powodów może być wiele. Termin miał dopiero na 1 kwietnia,więc muszę poczekać. Ale z tym kołem,to mnie zatkało,co o tym myślicie? Ktoś wymieniał w multitronic ? chyba trzeba zdemontować całą skrzynię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...