ChilliPalmer Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Cześć, otóż mam problem, w trakcie kupna samochodu stał on na jakichś chińskich oponach i chińskich alufelgach 17. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to wyjące/huczące opony. Opon i felg nie kupiłem ostatecznie razem z autem. Przed sezonem zimowym zakupiłem felgi stalowe 16 i używane opony BF Goodrich (2 letnie) są one w rozmiarze 215/55R16. Otóż huczenie pozostało, jest ono trochę mniejsze niż było na tych chińczykach ale nadal pozostało. Dodam że opony wyważane 4 razy (w dalszym ciągu mam wibracje od 100km/h w górę (ustają powyżej 150-160km/h). Wszystkie łożyska sprawne (żadnych luzów), wahacze także, przeguby chyba też ponieważ nie zaobserwowałem żadnych niepokojących stuków czy innych rzeczy. Wczoraj jadąc z kompletem pasażerów i bagażem opony już tak cholernie wyły że nawet radio tego nie chciało zagłuszyć. Testowałem różne ciśnienie w oponach od 2,3 do prawie 2,8. Powiedzcie gdzie szukać, ponieważ zbliża mi się wymiana opon na letnie (17) 255/45ZR R17 i boję się czy to już w ogóle nie będzie katastrofa. Aha ! Jeśli to istotne to dodam że huczenie nie nasila się przy skrętach natomiast minimalnie ustaje podczas przyśpieszania, ale kiedy wyrównam prędkość przy ok 80-90 to znowu staje się już bardzo słyszalne. Dodam że to B7 2.0TDI BLB z Multitronic w Avancie.
VesslaN Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Może jeszcze huczeć bądź wibrować nie opona ani łożysko - a tarcza hamulcowa - zwróć kolego uwagę na ten element. pozdrawiam
ChilliPalmer Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Opublikowano 23 Marca 2014 O widzisz kolego ! To może być jakiś trop bo na pewno mam do wymiany z tyłu tarcze i klocki (już piszczą) i ostatnio kiedy odjeżdżałem spod pracy to miałem zablokowane koło (odblokowało się kiedy zjechałem z krawężnika). Podejrzewam że zacisk stoi bo czuć jakby coś lekko go "Trzymało" i bardzo delikatnie ciągnie na prawą stronę. Szczególnie objawy nasilają się po użyciu hamulca ręcznego. Na dniach zamawiam klocki i tarcze to zobaczymy czy coś się poprawi.
VesslaN Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 Może okazać się tak, że tym sposobem wyeliminujesz swój problem
ChilliPalmer Opublikowano 26 Marca 2014 Autor Opublikowano 26 Marca 2014 Koledzy podpowiedzcie jeszcze czy opona 225/45R17 lub 235/40 R17 będzie dobrym wyborem na lato ? Lubię kiedy zawieszenie jest nieco sztywniejsze i przede wszystkim lubię czuć stabilność na zakrętach (szczególnie w czasie deszczu). No i szczególnie zależy mi na ładnym efekcie wizualnym. Nie chcę żeby to były walce ale jednocześnie lubię niziutki profil opony.
HeresR32 Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 235/45/17 taki jest rozmiar do b7 z mocniejszymi silnikami, a jak tam z wyciem? szerokosc 255 do twojego auta to bedzie masakra 235 zobaczysz jak auto sie rozpedza ale wydaje mi sie ze 2.0tdi ma zalecana mniejsze szerokosci niz 235
ChilliPalmer Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Opublikowano 27 Marca 2014 Z wyciem problem jeszcze nie rozwiązany, czekam na ATE PD i klocki ceramiczne na tył. Hmm no to może lepiej poszukać 225/45R17 ? Co do osiągów, jeśli spadek będzie niewielki to luz w mieście i tak nie poszaleję. Natomiast na wypady za miasto (głównie autostradami) zależy mi na trzymaniu bocznym.
VesslaN Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Na plakietce na progu drzwi kierowcy powinieneś mieć m.in. rekomendowane rozmiary opon pod daną felgę. Podejrzewam, że będzie to 235/45/17. Cóż 225/45/17 - super autko wygląda na takich oponach ( jeszcze jak profil opony ładny), trzymanie w zakrętach b.dobre, na dziurach należy bardzo uważać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się