Skocz do zawartości
IGNOROWANY

RNS D komunikacja i prawidlowe podlaczenie CAN czy linia K


Lukasz-85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich maniaków tego modelu. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem prawidłowego podłączenia nawigacji RNS-D zamiast Concert II. Niby miało być tak pięknie adaptery antena i działa...jak się okazuje zakupiłem ori antene podlaczylem jest ok nie miałem sygnalu gala ( i dalej nie mam ) przez co nawi szaleje w kółko. Poza tym nie mam komunikacji przez Vaga. Zakupiłem 26-pinową wtyczkę jednak cany, które podlaczylem z dawnego concerta nie komunikują się. Czy ktoś kto już przerabial ten temat może pomóc w ŁOPATOLOGICZNY sposób tak abym już nie zajmował waszego czasu. Dużo modów zrobiłem w swojej niuni ale ten już mnie wkurza, że nie jest dokończony. Bardzo proszę o porady celem dokończenia tego arcydzieła.



32-pin multi-pin connector, blue

1 - Washer fluid low
2 - Coolant level low
3 - Fuel gauge sender
4 - Coolant temperature
5 - Control group 2 Navigation system
6 - Control group 3 Navigation system
7 - Control group x Telematics
8 - Menu switch
9 - Vacant
10 - Bonnet switch
11 - Fuel gauge sender 2
12 - Menu switch (Out A)
13 - Vacant
14 - Vacant
15 - Vacant
16 - FDR/TCS (= ESP)
17 - Convenience CAN High
18 - Convenience CAN Low
19 - Infotainment CAN Low <----------------------------- to cię interesuje
20 - Infotainment CAN High <----------------------------- to cię interesuje
21 - Ambient temp. (input)
22 - S contact
23 - Oil level / oil temperature
24 - Self-levelling suspension
25 - Menu switch (enter)
26 - Vacant
27 - Vacant
28 - Menu switch (Out B)
29 - Vacant
30 - Transponder 2
31 - Transponder 1
32 - Terminal 31 (sensor)

32-pin multi-pin connector, green

1 - Terminal 58d
2 - Terminal 30
3 - Terminal 15
4 - Vacant
5 - Speedometer (input)
6 - Speedometer (output 2)
7 - Airbag (inverted)
8 - Turn signal (right-side)
9 - Brake fluid low
10 - Turn signal (left-side)
11 - Turn signal (trailer)
12 - CAN drive Low
13 - CAN drive High
14 - Terminal 61/charge warning
15 - Vacant
16 - Oil pressure 2
17 - Terminal 58s
18 - Terminal 31 load
19 - Terminal 31 load
20 - Vacant
21 - Speedometer (output 1)
22 - ABS warning
23 - K wire
24 - CAN drive (display)
25 - Tank flap switch
26 - CAN diagnosis Low
27 - CAN diagnosis (display)
28 - CAN diagnosis High
29 - HRC (headlight range control)
30 - Belt buckle
31 - External buzzer
32 - Brake pad wear

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowanie w liczniku i navi prawidłowe? Bez sygnału gala navi nigdy nie bedzie pracowała poprawnie. Komunikacja vaga z rns-d odbywa się po linii k, a nie po can.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rns-d w b6 i tak potrzebuje cana do prawidłowego działania.

Gala a dokładniej to sygnał z ABS lewego i prawego kola oczywiście tez musi być.

Wysłane z mojego Trooper_X55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tunera TMC nie posiadam więc dlatego komunikat ok (można ponoć wyłączyć przez VAGA). W zakupionej kostce 26 pinowej w navi jest kabel do ABS L więc widzę, że to nigdy nie bedzie działać gdyż nic w sumie nie mam podłączone. Linie K skąd pociągnąć do navi tak samo CAN bo chyba to nie te same CANY z CONCERTA II ??? Dziękuje za zainteresowanie moim problemem ale proszę o schemat podłączenie ewentualnie opisanie co z czym tak aby to chodziło.... czyli ABS_L z czym Linia K skąd CANY skąd ewentualnie sygnał GALA (gdzieś koło kostki podstopnicy coś takiego) Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Can musi iść z auta przez tuner tmc bo ten pełni podwójną funkcję czyli oprócz wychwytywania sygnału tmc również tłumaczy sygnał can audi z can nawigacji. Bez tego nie będzie nic na FIS i moze być kłopot z podswietlaniem klawiszy, reakcją na światła i prawidłowym usypianiem nawigacji.

Wysłane z mojego Trooper_X55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podświetlenie mam działa normalnie (wraz z załączaniem świateł przełącza między trybem dziennym a nocnym) wyłącza się prawidłowo po wyjęciu kluczyka. Ogólnie nie potrzebuje wyswietlania na małym FIS'ie. Potrzebuje podpiąć tak jak pisałem wyżej Linie K - wyłącze wtedy komunikat o TMC, sygnał GALA - będzie prawidłowo nawigować chyba że jakieś CANY lub ABS_L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawigacja bez wyświetlania na FIS to trochę kiszka.. właśnie na FIS wyświetlane są wskazówki drogowe i następne manewry. Na głównym ekranie też można to wyświetlać ale ja tam wolę mieć podgląd położenia na mapie, poza tym na FIS łatwiej patrzeć. Nie wiem dokładnie ale po coś te CANy tam wprowadzili szczególnie, że do tłumaczenia sygnału zaprzęgnięto TMC. Czyli nie jest to zupełnie nieistotne. Nie wiem też jak usypianie nawigacji i jej ponowne wzbudzenie. U mnie na przykład otwarcie drzwi już wzbudza nawigację, startuje płyta i zaczyna łapać sygnał z satelity więc w momencie kiedy wsiądę i włączę nawigację auto już wie gdzie jest a mapa już jest w gotowości. Po wyłączeniu, szczególne w lecie jednostka możę pozostawać z włączonym wentylatorkiem więc ważne jest aby potrafiła odczytac sygnały z modułu komfortu, że ma przejsć w stan uśpienia i całkowicie się wyłączyć. Inaczej istnieje ryzyko nadmiernego obciążania aku.

Poza tym jeśli dobrze pamiętam to RNSD potrzebuje sygnału ABS z obu kół bo po tym dokładnie pozycjonuje auto i natychmiast orientuje się w poprawności wykonanych manewrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Sygnał can nie jest potrzebny

2 Komunikatu o braku tunera TMC nie wyłączysz bo poprostu się nie da.

3 Linie k możesz pociągnąć bezposrednio z gniazda diagnostycznego ( wpinasz się w istniejącą instalacje).

4 Sygnał gala musisz podpiąć z sygnału abs ale w/g mnie powinieneś go mieć w standardzie w kostce iso.

Wentylator w rns-d jest włączany przez termowłącznik czyli jak navi się nadmiernie nagrzeje to z automatu startuje wentylator. Nie ma takiej możliwości aby wentylator pracował non stop bo nawi sama nim steruje i pracuje on wyłącznie wtedy gdy navi jest uruchomiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi Tomcio ale w przypadku RNS-D w b6 nie do końca masz rację... Ona fabrycznie ma podłączony CAN. A co do wentylatora to niestety muszę cię zmartwić ale wyłączenie nawigacji nie zawsze powoduje wyłączenie także wentylatora. Właśnie dzięki CAN to moduł komfortu usypia to ustrojstwo. U mnie jest podłączona tak jak fabrycznie w B6 gdzie CAN idzie poprzez tuner TMC i wszystko działa tak jak opisałem wcześniej. Latem, przy wyższych temperaturach rns nawet po wyłączeniu jest chłodzony i jeśli pracuje odpowiednio długo wentylator to wyłącza go dopiero uśpienie samochodu przez moduł komfortu. Tak samo przy wsiadaniu - już otwarcie auta z pilota wzbudza RNS (wzbudza, nie włącza) co powoduje rozpoczęcie odczytu mapy i ustalanie pozcji wg GPS.

Sorry tak ogólnie za OT ale ten TMC w B6 i połączenie przez CAN ma sens. Nie wiem tylko jak działa to wszystko w B5 i jak wygląda wyświetlanie na FIS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linie K z którego pinu gniazda diagnostycznego pociągnąć?? i sygnał GALA tak jak pisałem wiem że słupek gdzieś przy podstopnicy ale jaki pin.... co do wentylatora włącza się i to słyszę i też sam się wyłącza wiec nie wiem - działa bez CAN :) Gali nie miałem przy CONCERT II nie wiem dlaczego ...zaraz lookne jak wygląda ten tuner ale ich tez nie ma na alledrogo ... reasumując ktoś jest w stanie napisać rozpiskę pinów łącznie z Canami GALA i linie K ??? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jedno RNS-d miałem i wiem jak działa wentylator jeżeli nie ma can działa tak jak napisałem nie ma żadnego wychładzania. Może masz rns-e a nie rns-d tam jest wzbudzenie navi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co mam w aucie:) i widzę jak działa. Podłączony jest can i oprócz tego, że mam pełną współpracę z FIS czyli nie tylko info z radia ale tez info z nawi o manewrach w trybie prowadzenia to i sama nawi zachowuje się dokładnie tak jak napisałem- wzbudza się po otwarciu drzwi a wentylacja przy wysokich temp. nie gaśnie razem z wyłączeniem jednostki. Uważam, ze przy prawidłowym podłączeniu rns-d dedykowanej do 8e czyli z can przez tmc tak to właśnie działa. Nie upieram się jednak, ze bez can w ogóle nie będzie działać. Po prostu pewne rzeczy działać nie będą albo będą działać inaczej niż w oryginale.

Wysłane z mojego Trooper_X55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rns-e w swoim aucie i nie wzbudza go zaden moduł komfortu, a impuls can z zegarów i taka sama sytuacja jest w rns-d to po pierwsze can w tej navi potrzebny jest tylko do komunikacji tmc/rns-d i wyświetlania na fis. Wzbudzanie wentylatora sterowane jest termowłącznikiem i włącza się w momencie przegrzania, a nie uzyskania wysokiej temperatury wentylator startuje przy wzbudzeniu navi. Jeśli np masz wysoką temperature w aucie to wentylator nie działa cały czas tylko w momencie startu navi , wychłodzi navi i się wyłączy taka sama sytuacja ma miejsce w momencie wyłączenia navi, wychładzanie , uśpienie i wyłaczenie navi wentylator nigdy nie działa jak auto jest zamknięte więc jakie wyczerpywanie aku. Wyjmij navi podłącz na stole i sam zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stole będzie działać tak jak w samochodzie bez podłączenia can więc tak jak to opisujesz. A ja mowie o swoim rnsd z podłączonym can, jak mam cie przekonywać ze otwarcie drzwi pilotem wzbudza nawi bo słyszę siadając na fotelu szmer napędu CD. A jednostki nawet nie dotykałem. Przy nagrzanej nawi tez jest tak jak opisywalwm - wentylator działa nawet po wyłączeniu navi przyciskiem. Z ciekawości sprawdzałem kiedys i nawet zamkniecie auta z pilota go nie wyłącza.

Jeszcze jedno, tym razem o rnse- tam jest bardzo częsty błąd przy podłączeniu dokladanej navi, który powoduje, ze komfort nie potrafi jej uśpić skutkiem czego po nocy aku jest często kaput.

Ok, chyba wiem skąd wątpliwości- być może błędnie założyłem, ze rnsd bez can zachowuje się tak samo jak i rnse przy złym podłączeniu. Nie wiedząc do końca jak zachowa się rnsd w b6 bez can przyjąłem, że może być problem z jej prawidłowym wyłączeniem.

Jeżeli więc RNS-D podłączony bez CAN ulega całkowitemu wyłączeniu po naciśnięciu lewej gałki to rzeczywiście można całość spiąć pomijając TMC. SKutkiem jest ograniczona funkcjonalność samej nawigacji bo moim zdaniem wskazania na FIS przy nawigowaniu są dużym ułatwieniem to jednak da sie to spiąć w ten sposób bez większych problemów. Być może mapa i określanie pozycji też będzie wolniej startować ale to nie jest poważny problem.

Wysłane z mojego Trooper_X55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko , mam to samo co kolega w pierwszym poscie, podswietlenie działa tryb nocny i dzienny wyłaczanie navi po wyjeciu kluczyka i właczanie navi po włozeniu kluczyka , natomiast gale pociagłem z koski z licznika 21 pin teraz pytanko czy wystarczy sama gala czy trzeba ciagnac sygnał z absu , wchodze w ukrytym menu nawigacji w pogladzie gala ustawiłem sobie rozmiar opon prawidłowy ale gale mam ustawiona na 8 a powinna byc 45 ?? noi can L i can H pociagłem z koski iso oryginalnie co miałem z symphony II do koski 26 pinowej RNS-DX na pin 26 i 13 i dalej niemam rds radia na fisie , tunera TMC nieposiadam , czy bez niego niebedzie wyswietlało sie komunikacje radia RDS na fisie tak jak to miało miejsce w symphony II , czy musze ciagnac cany z licznika ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...