Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbieżność kół, a wytarte opony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim czytającym :kox:

Sprawa wygląda tak, że po trzech latach(ponad rok w Niemczech, od 1,5roku w Polsce) używania kompletu opon w rozmiarze 245/40r18 zauważyłem:

mocne wytarcie zewnętrznej części bieżnika w jednej parze opon(bridgestone potenza):

FormatFactoryP1100477.jpg

FormatFactoryP1100478.jpg

mocne wytarcie boku opon w drugiej parze(pirelli cinturato p7):

FormatFactoryP1100479.jpg

FormatFactoryP1100480.jpg

Niestety nie jestem w stanie powiedzieć które były na jakiej osi używane.

Pomimo głębokości bieżnika 2.5-4mm opony nadają się na śmietnik.

Zostały kupione nowe i dzisiaj zrobiona została geometria kół.

Można przypuszczać, że ostatnio zbieżnośc mogła być kontrolowana w okolicach kwietnia 2012roku.

Wygląda to tak:

P1100481.jpg

Najgorzej wypadła zbieżność tylnego prawego koła, bo norma przekroczona dwa razy.

Czy mógłby ktoś proszę doradzić czy tak mocne zużycie się opon mogło być spowodowane taką odchyłką od prawidłowej zbieżności? Fakt dochodzi długi okres czasu i dużo kilometrów(po Niemczech 100kkm, po Polsce 30kkm) ale z drugiej strony odchyłka chyba tragicznie duża nie była?

Mógłby ktoś przy okazji wyjaśnić czym jest Wyprz.Sw.Zwr oraz Poch.Sw.Zwr gdyż jest ono przekroczone aż pięciokrotnie?

Opublikowano

A ten samochód przez te lata ty użytkowałeś? Ogólnie dlaczego po korekcji zbieżności masz odchyłkę po regulacji lewo przód gorszą niż przed ?

New_Doc_1.jpg

u mnie takie coś ścinało opony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...