Skocz do zawartości
IGNOROWANY

szarpanie na zimnym i ciepłym silniku poniżej 2100 obr/min


maniekaudia4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

mam problem z audi a4 b5 avant silnik AHU 90 ps silnik na biegu jałowym pracuje normalnie, odpala też bardzo dobrze lecz przy przyspieszaniu czuć dławienie szarpanie, ale tylko do 2100 obr/min. Autem bez problemu można się rozpędzić powyżej 100 km/h brak błędów nie łapie notlauf wszystko zaczęło się po wymianie nastawnika pompy wtryskowej. Dawke jaką ustawiłem Vagiem to 3,6 mg/R regulowałem także kąt wyprzedzenia wtrysku na 56 ustawienia przy temp silnika 90"C

W aucie mam wymienione

-Turbina po regeneracji na nowym środku Melett (bez zmiennej geometrii)

-nowy N75 i wężyki podciśnienia

-drugi inny nastawnik dobry w 100% jeździł do końca bez problemu z drugą pompą,

- nowe przednie zawieszenie febi

Gdzie dalej szukać przyczyny ? nie mam już pomysłów :facepalm:

z góry dzięki za pomoc

---------- Post dopisany 29-03-2014 at 12:24 ---------- Poprzedni post napisany 28-03-2014 at 08:57 ----------

Dzisiaj wymienię filtr paliwa na nowy.

jak najszybciej zlokalizować nieszczelność między turbo a IC.

Jakich grup logi mógłbym zrobić posiadam kabel vag kkl ?

jest ktoś w stanie podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wypnij wtyczke z impulsatora ze skrzyni i zobacz efekty

ok jutro to sprawdzę dziękuje za podpowiedź

---------- Post dopisany 01-04-2014 at 14:44 ---------- Poprzedni post napisany 31-03-2014 at 15:55 ----------

Po odłączeniu impulsatora to jest ( znajduje się przy skrzyni lewa półoś ?) (taka prostokątna wtyczka) nie ma poprawy samochód dalej delikatnie szarpie przy przyspieszaniu.

Zauważyłem, że dzieje się to przy delikatnym naciskaniu gazu 1/4, gdy wciśniesz na max szarpanie ustaje samochód przyspiesza płynnie

odłączyłem tą wtyczke; (zdjęcie )

wyświetlił się błąd :

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

licznik w czasie jazdy dalej działał

zdjecie tej wtyczki

zdjecie_1.jpg

---------- Post dopisany at 14:46 ---------- Poprzedni post napisany at 14:44 ----------

zdjecie_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki teraz znalazłem i odłączyłem prawidłową wtyczkę,

prędkościomierz przestał działać, a objawy szarpania przy przyspieszaniu pozostały

gdzie szukać przyczyny ???

jak sprawdzić potencjometr (pedał gazu) vagiem jest gdzieś taka możliwość ??

---------- Post dopisany at 21:04 ---------- Poprzedni post napisany at 15:18 ----------

dzisiaj wyrzuciłem też katalizator, ale poprawy nie widać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa ( a raczej nastawnik ) na stól i do kogoś bardzo ogarnietego w tych sprawach bo ja wiem ze sa poradniki jak go wyczyscić ale jak dobrze go zrobic zeby nie było szarpania nikt ci nie napisze to trzeba poprostu umieć ,wtryskiwacze jak beda mialy nie rowne cisnienia tez bedzie szarpał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik do czyszczenia, strasznie brudny jest i odpiecie wtyczki od impulsatora juz nie dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik do czyszczenia, strasznie brudny jest i odpiecie wtyczki od impulsatora juz nie dziala.

czyli myśl ta sama co moja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byś miał padnięty potencjometr od gazu to by stał obrotami na 1200 i koniec. Nie reagował by na dodawanie gazu. procedura sprawdzenia potencjometru VAgiem:

bloki pomairowe dla silnika: W grupie 000, w kolumnie nr 3 powinieneś zobaczyć wartość "0" - zacznij powoli naciskać pedał gazu aż do oporu - powinno się pojawić "255". "Odpuszczając" pedał wartość "255" powinna płynnie "powracać" w stronę "0"

ale nie wydaje mi się żeby to było to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok idę podpiąć vaga i sprawdzę

wszystko zaczęło się od wymiany uszczelki pod nastawnikiem wcześniej było ok

przed odkręceniem nastawnika miałem wartość 3.0 mg/R po przykręceniu ustawiłem na fabryczne 3,6 mg/R

---------- Post dopisany at 14:09 ---------- Poprzedni post napisany at 14:02 ----------

potencjometr sprawdzony wszystko jest ok

---------- Post dopisany at 21:02 ---------- Poprzedni post napisany at 14:09 ----------

DZIĘKUJE WAM ZA POMOC

Znalazłem przyczynę szarpania samochodu przy przyspieszaniu, winnym okazał się przepływomierz powietrza i przytarta wiązka przewodów idąca do niego

dziwne że vag nie pokazywał żadnych błędów

jeszcze raz dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem tak samo w swoim audi AFN wymieniłem wszystko co się dało wtryski pompa dwumasa sprzegło poduszki zaworek n75 przepływomierz. A co sie okazało winna była turbina przycinała sie geometria po zrobieniu około 200km trasy problemu niebyło przyspieszał ładnie i bez szarpnieć a po tem po 200km w miescie to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyściłem przepływomierz wd40 i spirytusem na koniec przedmuchałem delikatnym strumieniem powietrza teraz jest ok samochód dużo lepiej przyspiesza

przy okazji znalazłem taki aluminiowy opiłek między blaszkami

Zdj_cie0150.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...