nao Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 odświerzę temat, może komuś sie przyda to co napisze: Koledzy, było paręnaście razy opisane na forum co to takiego - normalna przypadłość w silnikach 1,8T...... winowajcą jest Turboblaszka,która sobie lata i dlatego wydaje takie odgłosy, proponuję użyć szukajki
domjenick Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 ...gdybys uwaznie poczytal,to bys wiedzial,ze juz to robilismy i to nie turbo blaszka,tylko cos innego turbo blaszka wydaje metaliczny dzwiek, a nie furkotanie-powrot powietrza do filtra...
gregory Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 Powrót powietrza wejściem turbo jest możliwy gdy DV jest przyblokowany i/lub niewłaściwie zamontowany. Wtedy powietrze przy odpuszczeniu pedału gazu będzie się po prostu cofać i "furkotać" wej. turbiny. Gdy DV pracuje normalnie nie ma takiej możliwości.
domjenick Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 Powrót powietrza wejściem turbo jest możliwy gdy DV jest przyblokowany i/lub niewłaściwie zamontowany. Wtedy powietrze przy odpuszczeniu pedału gazu będzie się po prostu cofać i "furkotać" wej. turbiny. Gdy DV pracuje normalnie nie ma takiej możliwości. ...to by mialo sens,ja mysle ,ze to powietrze sie ''zderza'' z tym,co idzie do turbiny(gdzies tak wyczytalem) i to jest to furkotanie,calkiem mozlie,ze DV jest odwrotnie podpiety,lub uszkodzony-ja czekam na jakis dzien tygodnia i kupuje opaski zaciskowe,bo ostatnio wzialem sie za zamiane DV i nie mialem nowych opasek,zuwazylem to pod autem,jak zaczynalem i....musialem przerwac operacje...ale ,jakby ktos wstawil zdjecie lub rysunek,skad ma isc ,ktory wezyk,bylibysmy w''domu''...
gregory Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 jakby ktos wstawil zdjecie lub rysunek,skad ma isc ,ktory wezyk,bylibysmy w''domu''... Na czerwono wej. wysokiego ciśnienia. Na zielono powrót w dolot.
domjenick Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 dziekowac ... i wszystko jasne...[br]Dopisany: 21 Październik 2008, 00:47_________________________________________________...co my bysmy bez Was zrobili... [br]Dopisany: 20 Październik 2008, 23:53_________________________________________________...sprawdzalem zawor i jest ok,jeszcze jak w sobote bedzie ladnie to zajrze do turbawki,bo slyszalem ze przyczyna furkotania moze byc wylamana lopatka/tki w turbince jesli by tak bylo,to trzeba by kupic nowe turbo,no ale to jest niezbedny wydatek-bo turbo i tak trzeba wymienic,tyle ,ze to by byl konkretny powod...
adams78 Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 turbo i tak trzeba wymienic,tyle ,ze to by byl konkretny powod... Trzeba, nie trzeba, kwestia indywidualna. Na jaką będziesz zmieniał?
domjenick Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 jeszcze nie wiem,zalezy od funduszow i zapotrzebowania-jesli beda polamane lopatki,to wymienic trzeba,na pewno po nowym roku(chyba,ze sie roz....oli szybciej) wpierw przeglad turbawki,potem bede myslal-myslalem nad GT2X ,albo kkk ,ale to wszystko na razie w sferze przemyslen i porownan-nie domagam sie wiekszej mocy -150 kucy mi wystarcza...chyba,ze cos trafie w okazyjnej cenie...
adams78 Opublikowano 29 Października 2008 Opublikowano 29 Października 2008 nie domagam sie wiekszej mocy -150 kucy mi wystarcza... Wybacz, ale w dalszym ciągu nie wierzę w to...
gregory Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 slyszalem ze przyczyna furkotania moze byc wylamana lopatka/tki w turbince Jeśli miałbyś choć troche wyszczerbioną łopatke nie mówiąc już o popękanych łopatkach to wirnik straciłby równowage i nie dało by się jeździć tym autem normalnie.
domjenick Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 a moze sie tylko przycina, sprawdzic nie zaszkodzi,bo nawet jak sprawdzalem vagiem,to turbo mi dmucha 0,4 bara-wiec cos nie tak z nim chociaz ostatnio ,jak wracalismy ze spota,to rozbujalem audi do 230-dalej,moze by i pociagnela,ale mialem juz zjazd z autostrady i zwalnialem przy 2tys dmucha-0,3 przy prawie 3,5 tys-0,46 bara i ni kreski wiecej
gregory Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 Domjenick kwestia regulacji WG.
domjenick Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 masz na mysli te srube laczaca WG z gruszka?
gregory Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 masz na mysli te srube laczaca WG z gruszka? Gruszka to WG. Mam na myśli klapke przepustnicy do spalin która jest przykręcana do cięgna WG.
domjenick Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 ja myslalem o tym,nie wiem jaka jest tego fachowa nazwa,ale tam ,gdzie jest WG jest jakby dluga,nafrezowana sruba z nakretka,laczy sie z metalowym pojemniczkiem(?),z tego,co kiedys czytalem ,jest tam membrana,potem wezykiem leci do turbiny(poprawic,jesli cos zle nazwalem )-myslalem ze ta sruba sie reguluje...http://cgi.ebay.co.uk/Renault-5-GT-Turbo-Turbocharger-Hybrid-T2-25_W0QQitemZ180301848335QQcmdZViewItem?hash=item180301848335&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 tu jest przykladowe turbo,ale z pewnoscia wiesz o co mi chodzi
gregory Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 Domjenick dokładnie na tym gwincie reguluje się WG. Klapka musi być szczelnie zamknięta w stanie spoczynku. Dużo już było pisane na forum o regulacji.
domjenick Opublikowano 1 Listopada 2008 Opublikowano 1 Listopada 2008 dobra -dzieki,juz wiem o co chodzi [br]Dopisany: 01 Listopad 2008, 12:30_________________________________________________jesczcze jedno-czy wymiana n75 pomoze?
marioti Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Opublikowano 5 Listopada 2008 Witam po przerwie. Wkońcu znalazłem czas żeby ponownie podpiąć autko pod kompa. Jedyny błąd jaki wykrywa to niedomknięty zawór przepustnicy (postój). Aczkolwiek po uruchomieniu silnika wartości mieszczą się w normie. tak więc myślę sobie że to nie może być powód tych moich usterek. Jedyne co mi przychodzi do głowy po wizytach u mechaniorów i czytaniu waszych odpowiedzi to sprawdzenie DV i N75. W sobotę powinienem mieć trochę czasu to dam znać czy pomogło.
szogun0 Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Ja ci od razu napiszę, bo mam to samo. Zamawiaj już DV, bo przepuszcza membranka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się