Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Syczące turbo


marioti

Rekomendowane odpowiedzi

odświerzę temat, może komuś sie przyda to co napisze:

Koledzy, było paręnaście razy opisane na forum co to takiego - normalna przypadłość w silnikach 1,8T...... winowajcą jest Turboblaszka,która sobie lata i dlatego wydaje takie odgłosy, proponuję użyć szukajki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...gdybys uwaznie poczytal,to bys wiedzial,ze juz to robilismy i to nie turbo blaszka,tylko cos innego turbo blaszka wydaje metaliczny dzwiek, a nie furkotanie-powrot powietrza do filtra... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrót powietrza wejściem turbo jest możliwy gdy DV jest przyblokowany i/lub niewłaściwie zamontowany. Wtedy powietrze przy odpuszczeniu pedału gazu będzie się po prostu cofać i "furkotać" wej. turbiny. Gdy DV pracuje normalnie nie ma takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrót powietrza wejściem turbo jest możliwy gdy DV jest przyblokowany i/lub niewłaściwie zamontowany. Wtedy powietrze przy odpuszczeniu pedału gazu będzie się po prostu cofać i "furkotać" wej. turbiny. Gdy DV pracuje normalnie nie ma takiej możliwości.

...to by mialo sens,ja mysle ,ze to powietrze sie ''zderza'' z tym,co idzie do turbiny(gdzies tak wyczytalem) i to jest to furkotanie,calkiem mozlie,ze DV jest odwrotnie podpiety,lub uszkodzony-ja czekam na jakis dzien tygodnia i kupuje opaski zaciskowe,bo ostatnio wzialem sie za zamiane DV i nie mialem nowych opasek,zuwazylem to pod autem,jak zaczynalem i....musialem przerwac operacje...ale ,jakby ktos wstawil zdjecie lub rysunek,skad ma isc ,ktory wezyk,bylibysmy w''domu''... :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktos wstawil zdjecie lub rysunek,skad ma isc ,ktory wezyk,bylibysmy w''domu''... :wink4:

resizeofp8250188xf6.th.jpgthpix.gif

Na czerwono wej. wysokiego ciśnienia. Na zielono powrót w dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:notworthy: dziekowac ... :wink4: i wszystko jasne...[br]Dopisany: 21 Październik 2008, 00:47_________________________________________________...co my bysmy bez Was zrobili... :wink4: [br]Dopisany: 20 Październik 2008, 23:53_________________________________________________...sprawdzalem zawor i jest ok,jeszcze jak w sobote bedzie ladnie to zajrze do turbawki,bo slyszalem ze przyczyna furkotania moze byc wylamana lopatka/tki w turbince :confused4: jesli by tak bylo,to trzeba by kupic nowe turbo,no ale to jest niezbedny wydatek-bo turbo i tak trzeba wymienic,tyle ,ze to by byl konkretny powod...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo i tak trzeba wymienic,tyle ,ze to by byl konkretny powod...

Trzeba, nie trzeba, kwestia indywidualna. Na jaką będziesz zmieniał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie wiem,zalezy od funduszow i zapotrzebowania-jesli beda polamane lopatki,to wymienic trzeba,na pewno po nowym roku(chyba,ze sie roz....oli szybciej) wpierw przeglad turbawki,potem bede myslal-myslalem nad GT2X ,albo kkk ,ale to wszystko na razie w sferze przemyslen i porownan-nie domagam sie wiekszej mocy -150 kucy mi wystarcza...chyba,ze cos trafie w okazyjnej cenie... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slyszalem ze przyczyna furkotania moze byc wylamana lopatka/tki w turbince :confused4:

Jeśli miałbyś choć troche wyszczerbioną łopatke nie mówiąc już o popękanych łopatkach to wirnik straciłby równowage i nie dało by się jeździć tym autem normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze sie tylko przycina, sprawdzic nie zaszkodzi,bo nawet jak sprawdzalem vagiem,to turbo mi dmucha 0,4 bara-wiec cos nie tak z nim :confused4: chociaz ostatnio ,jak wracalismy ze spota,to rozbujalem audi do 230-dalej,moze by i pociagnela,ale mialem juz zjazd z autostrady i zwalnialem

przy 2tys dmucha-0,3

przy prawie 3,5 tys-0,46 bara i ni kreski wiecej :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz na mysli te srube laczaca WG z gruszka?

Gruszka to WG. Mam na myśli klapke przepustnicy do spalin która jest przykręcana do cięgna WG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myslalem o tym,nie wiem jaka jest tego fachowa nazwa,ale tam ,gdzie jest WG jest jakby dluga,nafrezowana sruba z nakretka,laczy sie z metalowym pojemniczkiem(?),z tego,co kiedys czytalem ,jest tam membrana,potem wezykiem leci do turbiny(poprawic,jesli cos zle nazwalem :wink4:)-myslalem ze ta sruba sie reguluje...http://cgi.ebay.co.uk/Renault-5-GT-Turbo-Turbocharger-Hybrid-T2-25_W0QQitemZ180301848335QQcmdZViewItem?hash=item180301848335&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 tu jest przykladowe turbo,ale z pewnoscia wiesz o co mi chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domjenick dokładnie na tym gwincie reguluje się WG. Klapka musi być szczelnie zamknięta w stanie spoczynku. Dużo już było pisane na forum o regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra -dzieki,juz wiem o co chodzi :wink4:[br]Dopisany: 01 Listopad 2008, 12:30_________________________________________________jesczcze jedno-czy wymiana n75 pomoze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie. Wkońcu znalazłem czas żeby ponownie podpiąć autko pod kompa.

Jedyny błąd jaki wykrywa to niedomknięty zawór przepustnicy (postój). Aczkolwiek po uruchomieniu silnika wartości mieszczą się w normie. tak więc myślę sobie że to nie może być powód tych moich usterek.

Jedyne co mi przychodzi do głowy po wizytach u mechaniorów i czytaniu waszych odpowiedzi to sprawdzenie DV i N75. W sobotę powinienem mieć trochę czasu to dam znać czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci od razu napiszę, bo mam to samo.

Zamawiaj już DV, bo przepuszcza membranka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...