Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI BPW zgasło i nie odpala


airbob

Rekomendowane odpowiedzi

Zaślepienie EGR-a spowoduje że silnik będzie odychał tylko świeżym powietrzem i produkcja sadzy zostenie ograniczona do minimum :decayed:.

Zamiast blaszki możesz użyć monety (byle jej średnica była o kila mm większa niż zaślepiany otwór :whistling:), dokręć tylko flanszę z wyczuciem, by jej nie pogiąć.

Blaszki z puszki po piwie i z żaluzji odradzam ze względu na ich wytrzymałość.

Po zaślepieniu, w czasie jazdy powinna mrugać kontrolka od podgrzewania świec żarowych ( będzie tak sygnalizowała zbyt mały przepływ przez EGR), ale silnik powinien pracować poprawnie, mocy nie ubędzie :wink:

Ciśnienie w tej rurce jest takie jak w kolektorze wydechowym, zależy od obciązenia silnika, nigdy go nie mierzyłem ale sądze że może dochodzić średnio 2-3 barów, w piku może być sporo więcej :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsunąłeś mi pomysł - blacha z puszki po konserwie powinna wytrzymać.

Jak mi wcześniej mrugała kontrolka świec żarowych, to wchodził w tryb serwisowy i wyłączało turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mruganie kontrolki świec żarowych z tego co mi się obiło o uszy może sygnalizować ok 50 róznych usterek, niektóre wcale nie związane z silnikiem :whistling:

Tak jak napisałem wcześniej, zaślepka powinna być sztywna, z racji zmiennej wartości ciśnienia przy cienkiej blaszce może po pewnym czasie nastąpić jej pęknięcie zmęczeniowe i może dostać się do cylindra :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relacji ciąg dalszy.

Auto rano odebrałem od mechanika (trochę zabolało).

Przed trasą sprawdzony stan zapchania dpf było 7,5%.

Zaryzykowałem jazdę bez zaślepki ponieważ mechanik bił się w piersi że będzie dobrze i jak coś by się działo to mają lawetę.

Trasa 500km.

Zaraz po przyjeździe na miejsce diagnostyka, dpf 13%, wcześniej wypalił się na trasie po 400km.

Szczerze to nie wiem czy wypalanie po 400km trasy to szybko czy w normie, jakoś nigdy nie zwracałem na to uwagi.

Jak na razie auto jedzie i to całkiem dobrze, nie szarpie i nie wchodzi w tryb awaryjny.

Polatam kilka dni po mieście i zapnę kompa zobaczymy jaki stan zapchania dpf.

Jutro rozbieram starego egr i studiuję co tam jest takiego w środku co się może popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, był otwarty.

Jak go wcisnęli ręcznie to już się nie otworzył.

Męczy mnie to że auto nie zasygnalizowało zapchania dpf tylko zgasło i nie odpaliło.

Jak można by za symulować stan zapchania aby sprawdzić poprawność tej sygnalizacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...