Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie odpala, błąd G81


A4-Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Poki co deszcz pada a ja mam auto pod blokiem ;/ jak przestanie to posprawdzam to co pisaliscie.

Sprobuje postukac po wtryskiwaczu sterujacym. Moze dziad sie przywiesil.

---------- Post dopisany at 15:19 ---------- Poprzedni post napisany at 15:17 ----------

Podczas krecenia patrz na 1 grupe i obserwuj, czy zmienia sie napiecie nastawnika oraz dawka paliwa.

Przeczysc mase oraz tak jak mowi vp-tdi - obejrzyj bezpieczniki.

Jeśli chodzi Ci o mase idącą od aku do nadwozia to ją czyscilem jak zmienialem aku na nowe a to było początkiem tego roku

---------- Post dopisany at 16:41 ---------- Poprzedni post napisany at 15:19 ----------

Wszystkie bezpieczniki ponownie sprawdzone, wraz z tymi obok kompa. Są ok ale ten od strony podszybia (80A) nie pokazuje przejścia prądu mimo że nie jest przerwany.

Za chwilę podpinam laptopa i sprawdze to co pisal Trepek

---------- Post dopisany at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany at 16:41 ----------

Napięcie na nastawniku jest stale czyli 0,720

Dawka paliwa podczas rozruchu wynosi 29 mg/R ale zanim przestanę kręcić dawka dochodzi nawet to 41 mg/R

---------- Post dopisany 10-04-2014 at 06:26 ---------- Poprzedni post napisany 09-04-2014 at 16:54 ----------

Wymozdzylem jeszcze jedną rzecz. Czy może być tak że padniety wtryskiwacz sterujacy może spowodować zamknięcie zaworu odcinajacego a w efekcie brak paliwa na wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk sterujacy nie ma wplywu na prace zaworu N109.

Do d*py bo jakby padl to by sie wymieniło i spokój a tak nadal trzeba szukać

---------- Post dopisany at 14:53 ---------- Poprzedni post napisany at 14:51 ----------

A jaki masz kat wtrysku? Grupa 000, 2 kolumna.

Dział engine tak? Zas musze kompa odpalic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, engine :-)

Było by to bardzo dziwne że rozjechalby się kąt wtrysku skoro sam to ustawiales ale sprawdze to za chwilę

---------- Post dopisany at 16:02 ---------- Poprzedni post napisany at 15:40 ----------

Nie dam rady sprawdzic kanału 000 bo nie mam licencji na VAGa...

Wyskoczył błąd tymczasowy 0542 czyli Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza - G80

---------- Post dopisany at 16:36 ---------- Poprzedni post napisany at 16:02 ----------

Udało mi sie ogarnąć temat więc lukajcie na grupę 000

e6y6eda2.jpg

Czyli wychodzi że silnik w ogóle nie widzi kąta wtrysku :facepalm::facepalm: co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet na padnietym g80 auto powinno odpalic od strzala. a blad jest bo moze kabel od sterujacego sie gdzies przerwal .w tym tygodniu juz 4szt tego naprawialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz kolo na wale korbowym napedzajace rozrzad, szczegolnie wpust ( potocznie, choc nieprawidlowo zwany klinem) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet na padnietym g80 auto powinno odpalic od strzala. a blad jest bo moze kabel od sterujacego sie gdzies przerwal .w tym tygodniu juz 4szt tego naprawialem.

Błąd był tymczasowy. Po skasowaniu nie wraca. Musiała być chwilowa przerwa w sygnale.

Mniejsza o to. Dlaczego silnik nie widzi kąta wtrysku skoro powinien być w oknie nr.2 na kanale 000

---------- Post dopisany at 06:27 ---------- Poprzedni post napisany at 06:26 ----------

Sprawdz kolo na wale korbowym napedzajace rozrzad, szczegolnie wpust ( potocznie, choc nieprawidlowo zwany klinem) :wink:

Jeśli by sie cos z nim działo nie zauważył bym tego wcześniej?

---------- Post dopisany at 06:29 ---------- Poprzedni post napisany at 06:27 ----------

Bardzo bym was prosił żebyście napisali apropo tego kąta wtrysku bo wstawilem zdjęcie grupy 000 a widzę że każdy to pominął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie wartosci sa w grupie 19

a moze trzeba sprawdzic czujnikem zegarowym poczatek tloczenia albo znaki n na rozrzadzie bo moze pasek przeskoczyl na pompie:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie wartosci sa w grupie 19

a moze trzeba sprawdzic czujnikem zegarowym poczatek tloczenia albo znaki n na rozrzadzie bo moze pasek przeskoczyl na pompie:naughty:

No grupe 19 mogę jeszcze sprawdzić ale rozrządu sprawdzić nie umiem mimo że widzialem jak się to sprawdza.

Auto może jeszcze dzis trafi do mechanika bo widzę że nic chyba nie wymyslimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sterujacy padnie lub czujnik walu to nie steruje katem wtrysku i kat stoi w miejscu ,na vagu bedzie pokazywac stale 38 w bs 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sterujacy padnie lub czujnik walu to nie steruje katem wtrysku i kat stoi w miejscu ,na vagu bedzie pokazywac stale 38 w bs 000

Sterujący jest ok bo generuje błąd gdy się go odepnie. O czujniku położenia wału też myślałem tylko pytanie gdzie on jest i czy generuje on błędy po odpieciu. To już chyba moja ostatnia deska ratunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sterujacy padnie lub czujnik walu to nie steruje katem wtrysku i kat stoi w miejscu ,na vagu bedzie pokazywac stale 38 w bs 000

Sterujący jest ok bo generuje błąd gdy się go odepnie. O czujniku położenia wału też myślałem tylko pytanie gdzie on jest i czy generuje on błędy po odpieciu. To już chyba moja ostatnia deska ratunku.

odepnij druga wtyczke ta kolo wtyczki od wtrysku sterujacego to sie dowiesz czy bedzie blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sterujacy padnie lub czujnik walu to nie steruje katem wtrysku i kat stoi w miejscu ,na vagu bedzie pokazywac stale 38 w bs 000

Sterujący jest ok bo generuje błąd gdy się go odepnie. O czujniku położenia wału też myślałem tylko pytanie gdzie on jest i czy generuje on błędy po odpieciu. To już chyba moja ostatnia deska ratunku.

odepnij druga wtyczke ta kolo wtyczki od wtrysku sterujacego to sie dowiesz czy bedzie blad

To jest od czujnika położenia wału?

Teraz uogolniajac to jaki kolwiek czujnik padniety po odpieciu wtyczki nie generuje błędów na komputerze?

---------- Post dopisany at 13:29 ---------- Poprzedni post napisany at 12:56 ----------

Czujnik położenia wału po odpieciu NIE POKAZUJE BŁĘDU na VAG'u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku, kiedy padnie czujnik predkosci obrotowej walu G28, to ECU zastepuje jego sygnal impulsami z wtrsyku sterujacego G80. Kiedy odepniesz wtyczke od jakiegoklowiek czujnika, to wywali blad o przerwie w obwodzie. Wracajac do poczatku, to pierwsze co bym zrobil, to ustawil rozrzad na znakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku, kiedy padnie czujnik predkosci obrotowej walu G28, to ECU zastepuje jego sygnal impulsami z wtrsyku sterujacego G80. Kiedy odepniesz wtyczke od jakiegoklowiek czujnika, to wywali blad o przerwie w obwodzie. Wracajac do poczatku, to pierwsze co bym zrobil, to ustawil rozrzad na znakach.

No właśnie robilem też taki test że odpinalem wtyczki w zasięgu ręki i każda jedna generowala błąd prócz czujnika położenia wału. Skoro niby jest jak piszesz to dlaczego zniknął kąt wtrysku ja się pytam? Przy przestawionym rozrzadzie też by zniknął? Z tego co wiem to jeśli by rozrzad przeskoczył o zabek na pompie to tylko kąt by sie zmienił a w moim przypadku kąt zniknął całkowicie.

---------- Post dopisany at 06:28 ---------- Poprzedni post napisany at 06:26 ----------

Nie znam się na ustawianiu rozrządu a jedyna mi znana osoba która by to potrafiła to Trepek ale on pewnie nie będzie mieć czasu podjechac a ja sam nie chce czegoś spieprzyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

latwo w dieslu ustawic , lewarek z 1 strony podłuż z przodu ,wzuć 5 bieg i krec kołem za opone i jak ci sie ustawi pompa wtryskowa jest tam taki otwór i klucz 10 nasadke powinna wejsc i zablokowac pompe . wtedy w skrzynni biegów powineneś zobaczyć znak powinien byc po srodku tego kolka wycietego w skrzyni. jak nie bedzie widac to wyjmij klucz z kolapompy i zrob ponownie pelny obrót az znowu bedziesz ten klucz mógł wsadzić i wtedy zobacz znowu w skrzyni ,jak nie bedzie sie pokrywac rozrzad do ustawienia a w tedy najlepiej tez sciagnac pokrywe klawiatury i tam blokade zalozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

latwo w dieslu ustawic , lewarek z 1 strony podłuż z przodu ,wzuć 5 bieg i krec kołem za opone i jak ci sie ustawi pompa wtryskowa jest tam taki otwór i klucz 10 nasadke powinna wejsc i zablokowac pompe . wtedy w skrzynni biegów powineneś zobaczyć znak powinien byc po srodku tego kolka wycietego w skrzyni. jak nie bedzie widac to wyjmij klucz z kolapompy i zrob ponownie pelny obrót az znowu bedziesz ten klucz mógł wsadzić i wtedy zobacz znowu w skrzyni ,jak nie bedzie sie pokrywac rozrzad do ustawienia a w tedy najlepiej tez sciagnac pokrywe klawiatury i tam blokade zalozyc.

Ehhh no dobra sprobuje to dziś sprawdzić. Ty też uważasz że po padnietym czujniku położenia wału zbieranie danych przejmuje wtrysk sterujący? Dla mnie to nie logiczne bo skąd komputer ma wiedzieć że silnik się kręci skoro stracił dane z tak ważnego czujnika.

---------- Post dopisany at 13:19 ---------- Poprzedni post napisany at 11:49 ----------

Dobra rozrząd według mojej oceny jest ok bo klucz 10 ale rurkowy wszedl w pompe przez otwór w kółku ale ma luz wiec nie jest to idealna ocena ale pokazało się 0 w okienku na kole zamachowym.

---------- Post dopisany at 13:44 ---------- Poprzedni post napisany at 13:19 ----------

Kontrola ponowna przy uzyciu większego rurkowego. Kółko pompy praktycznie idealnie ustawione a znacznik zero przy brzegu otworu. Tak był ustawiony rozrzad gdy byla robiona pompa na początku tego roku i wszystko było ok z silnikiem. Więc rozrząd bym zostawił w spokoju. Mi nie pasuje ten czujnik położenia wału i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczesniej cos z autem sie dzialo ? jakies szarpania ,przymulenia na chwile ? paliwo lejesz pewne ? próbowales odpalic z plaka ? jak odpali jak bedziesz krecil i dalej psikal plakiem to znaczy ze paliwa nie dostaje to albo pompa szrot albo cos gdzies zapchane bo inaczej nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...